Zasada Partycypacji
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
Lista informacji
Protokół z I posiedzenia organizacji pozarządowych.
Akapit nr 1 - brak tytułu
Kietrz 22.04.2005r.
P R O T O K Ó Ł
Z posiedzenia organizacji pozarządowych, które będą monitorować prowadzoną przez Urząd Miejski w Kietrzu społeczną Akcję „Przejrzysta Polska” oraz będą uczestniczyć w opracowaniu tzw. „Karty współpracy Gminy Kietrz z organizacjami pozarządowymi”.
W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele organizacji pozarządowych tj:
1. Związek Ochotniczych Straży Pożarnych RP
Zarząd Miejsko- Gminny w Kietrzu
Paweł Kontny – Prezes Zarządu
Łukasz Gawroński – członek zarządu
2. Stowarzyszenie Ochrony Przyrody Ziemi Kietrzańskiej w Kietrzu.
Jadwiga Wróbel – członek zarządu
Zofia Roik – skarbnik zarządu
3. Gminne Zrzeszenie Ludowe Zespoły Sportowe w Kietrzu.
Andrzej Reja – Prezes Zarządu
Jerzy Pomiotło – członek zarządu
Ze strony Urzędu w spotkaniu uczestniczył Eugeniusz Stodolak członek Zespołu ds. przeprowadzenia Akcji „Przejrzysta Polska” – koordynator akcji.
Podczas spotkania szczegółowo omówiono wybrane do realizacji sześć zadań obligatoryjnych i dwa zadania fakultatywne tj:
1. Zasada Przejrzystości.
Wybrane zadanie do realizacji:
a) opracowanie opisu usług świadczonych przez samorząd- zad. Obligatoryjne.
2. Zasada braku tolerancji dla korupcji .
Wybrane zadanie do realizacji:
b) wprowadzenie i wdrożenie kodeksu etycznego pracowników urzędu miejskiego – zad. obligatoryjne.
- zadanie fakultatywne – opracowanie procedur postępowania w przypadku naruszenia kodeksu.
3. Zasada partycypacji społecznej.
Wybrane zadanie do realizacji.
c) opracowanie i wdrożenie programu współpracy z organizacjami pozarządowymi – zadanie obligatoryjne.
4. Zasada przewidywalności.
Wybrane zadanie do realizacji.
d) opracowanie z udziałem społeczności lokalnej, strategii rozwoju społeczno- ekonomicznego gminy oraz krótkiego materiału przybliżającego strategię mieszkańcom.
5. Zasada fachowości.
Wybrane zadanie do realizacji:
e) wprowadzenie procedury naboru na każdy wakat w urzędzie.
Procedura musi zawierać wymóg konkursów na stanowiska kierownicze.
- zadanie fakultatywne – wprowadzenie systemu oceny urzędników.
6. Zasada rozliczalności.
Wybrane zadanie do realizacji.
f) przygotowanie i rozpropagowanie (corocznego informatora budżetowego dla mieszkańców) pt.: „Skąd mamy pieniądze i na co je wydajemy”.
Uczestników spotkania zapoznano również ze składami zespołów, które będą realizować poszczególne zadania.
Po krótkiej dyskusji ustalono zasady w jaki sposób organizacje pozarządowe będą monitorować przebieg wykorzystywanych zadań podczas trwania akcji. Zakres omawianych zadań jak i sposób prowadzenia monitoringu uzyskał akceptację organizacji pozarządowych, jednak bez zbytniego optymizmu. Ustalono również, że kolejne spotkanie odbędzie się po zrealizowaniu czterech zadań obligatoryjnych i jednego zadania fakultatywnego. Ze względu na znikome zainteresowanie prowadzoną akcją ze strony organizacji pozarządowych, postanowiono zaprosić do udziału „Rady Liderów Lokalnych”, które działają w ramach „Odnowy Wsi”. Na tym protokół zakończono.
Pobierz dane XML Protokół z I posiedzenia organizacji pozarządowych. Drukuj informację Protokół z I posiedzenia organizacji pozarządowych.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Miejski w Kietrzu |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Olga Gadżała |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2005-12-28 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Olga Gadżała |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2005-12-28 10:49:33 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Olga Gadżała |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2005-12-28 10:49:33 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Olga Gadżała |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2005-12-28 11:49:33 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 2960 raz(y) |
Uchwała Nr XXXVII/209/2005 w sprawie uchwalenia "Karty współpracy Gminy Kietrz z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego".
Akapit nr 1 - brak tytułu
Uchwała Nr XXXVII/209/2005
Rady Miejskiej w Kietrzu
z dnia 28 grudnia 2005 roku
w sprawie uchwalenia „Karty współpracy Gminy Kietrz z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego”.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203; z 2005r. Nr 175, poz. 1457) Rada Miejska w Kietrzu uchwala co następuje:
§ 1
Uchwala się „ Kartę współpracy Gminy Kietrz z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego”, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Kietrza.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Poniżej znajduje się Uchwała Nr XXXVII/209/2005 oraz Karta Współpracy Gminy Kietrz z Organizacjami Pozarządowymi i innymi Podmiotami Prowadzącymi Działalność Pożytku Publicznego.
Pobierz dane XML Uchwała Nr XXXVII/209/2005 w sprawie uchwalenia "Karty współpracy Gminy Kietrz z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego". Drukuj informację Uchwała Nr XXXVII/209/2005 w sprawie uchwalenia "Karty współpracy Gminy Kietrz z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego".
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Miejski w Kietrzu |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Olga Gadżała |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2005-12-28 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Olga Gadżała |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2005-12-28 09:48:04 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Olga Gadżała |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2005-12-28 09:48:04 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Olga Gadżała |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2005-12-28 10:48:04 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 2721 raz(y) |