Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • BIP
  • Godło RP
ˆ

Referat Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Melioracji

Szczegóły informacji

Wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów

Informacja ogłoszona dnia 2005-06-21 13:54:04 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

Urząd Miejski                       KARTA   USŁUG   Nr OR/03
w Kietrzu          
 
 
 
 
 
Nazwa usługi: WYDANIE ZEZWOLENIA NA USUNIĘCIE DRZEW LUB  KRZEWÓW
    
 
Podstawa prawna:
Art. 83 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 o ochronie przyrody ( tekst jedn.: Dz. U. z 2013 r., poz. 627 z późn. zm. );art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960- Kodeks postępowania administracyjnego  (tekst jedn.: Dz. U. z 2013 r., poz. 267) 
Wymagane dokumenty:
Wniosek posiadacza nieruchomości ( druk dostępny na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Kietrzu, zakładka Referaty - Referat Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Melioracji; oraz w Urzędzie Miejskim w Kietrzu -  Referat Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Melioracji  p. nr 38 ) skierowany do Burmistrza Kietrza. Wniosek powinien  zawierać takie  elementy jak: imię, nazwisko, adres, podpis wnioskodawcy, tytuł prawny władania nieruchomością, nazwę gatunku drzew lub krzewów, ilość wnioskowanych drzew, obwód pnia drzewa mierzonego na wys. 130 cm, przeznaczeniu terenu na którym rośnie drzewo lub krzew, przyczynę i termin zamierzonego usunięcia drzewa lub krzewów, wielkość powierzchni z której zostaną usunięte krzewy, rysunek lub mapę określającą usytuowanie drzew w stosunku do granic nieruchomości i obiektów budowlanych.
 
Miejsce i sposób załatwienia sprawy:
Miejsce złożenia wniosku : Punkt Obsługi Klienta w Urzędzie Miejskim w Kietrzu lub za pośrednictwem  poczty na  adres: Urząd Miejski w Kietrzu, ul. 3 Maja 1, 48-130 Kietrz                                     
Miejsce,   w którym   faktycznie wykonywana jest usługa: Referat Ochrony Środowiska,
Rolnictwa  i Melioracji  pok. nr 38, nr tel. (77) 4854356 w. 22; godz. pracy: poniedziałek: 7.30 – 17.00, wtorek-czwartek: 7.30- 15.30 i piątek 7.30 – 14.00
Rodzaj rozstrzygnięcia : decyzja administracyjna zezwalająca lub odmawiająca  na usunięcie drzew lub krzewów wydana przez Burmistrza Kietrza.
                                         
Termin załatwienia sprawy:
Ustawa przewiduje do jednego miesiąca, a w przypadkach skomplikowanych do dwóch miesięcy. W przypadku niezałatwienia sprawy ustawowym terminie Wnioskodawca zostanie powiadomiony.
Opłaty:
Opłatę za usunięcia drzewa ustala się na podstawie stawki zależnej od obwodu pnia mierzonego na wys. 130 cm oraz rodzaju i gatunku drzewa. Opłatę za usunięcie krzewów ustala się na podstawie usunięcia jednego metra kwadratowego powierzchni pokrytej krzewami. Wysokość stawek jest określana przez ministra właściwego do spraw środowiska w terminie do dnia 31 października każdego roku w drodze obwieszczenia w dzienniku Urzędowym Rzeczpospolitej Polskiej „Monitor Polski’
 
 
Opłata skarbowa:
za złożenie wniosku - brak opłaty
za wydanie decyzji - brak opłaty
 
 
Tryb odwoławczy;
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Opolu za pośrednictwem Burmistrza Kietrza w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
 
Uwagi;
Wydanie zezwolenia każdorazowo poprzedzone jest lustracją w terenie przez merytorycznego pracownika Referatu Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Melioracji.  Nie pobiera się opłaty za usunięcie drzew lub krzewów w przypadkach określonych w art. 86 ust 1 i 2 ustawy o ochronie przyrody. Drzewa i krzewy wycięte bez zezwolenia podlegają administracyjnej karze pieniężnej wymierzanej przez Burmistrza. Karze podlega również zniszczenie terenów zieleni.
 
Załączniki
- wniosek o wycinkę drzew – do pobrania
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Kietrzu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Olga Gadżała
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2005-06-21
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Olga Gadżała
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2005-06-21 13:54:04
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Olga Gadżała
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2005-06-21 13:54:04
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Krzysztof Dereń
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2015-12-30 14:26:06
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
5419 raz(y)