Referat Spraw Obywatelskich / Urząd Stanu Cywilnego
Szczegóły informacji
ZGŁOSZENIE ZGONU
Informacja ogłoszona dnia 2010-04-29 13:29:30 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
Akapit nr 1 - brak tytułu
Zgłoszenie zgonu
Podstawa prawna:
art. 64- 68 ustawy z dnia 29 września 1986 roku Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2004 r., nr 161, poz. 1688)
rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 26 października 1998 r.
w sprawie szczegółowych zasad sporządzania aktów stanu cywilnego, sposobu prowadzenia ksiąg stanu cywilnego, ich odpisów, zaświadczeń i protokołów (Dz. U. nr 136, poz. 884)
Wymagane dokumenty:
karta zgonu wystawiona przez lekarza lub zakład służby zdrowia
dowód osobisty osoby zmarłej (paszport w przypadku cudzoziemca)
książeczka wojskowa w przypadku mężczyzn poniżej 50 roku życia
w przypadku zgonu osoby o nieustalonej tożsamości (np. Protokół) organu prowadzącego postępowanie wyjaśniające okoliczności zgonu
dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon
Opłaty
sporządzenie aktu zgonu wolne jest od opłaty skarbowej
trzy egzemplarze skróconego odpisu aktu zgonu wydane bezpośrednio po sporządzeniu aktu zwolnione są od opłaty skarbowej
Termin załatwienia sprawy:
niezwłocznie w dniu dokonania zgłoszenia
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Stanu Cywilnego w Kietrzu, ul. 3 Maja 1, godziny urzędowania: w poniedziałek od 8.00 do 17.00, wtorek- czwartek 7.30 do 15.30 oraz w piątek 7.30 - 14.00. Telefon 077/485-44-16 lub 77 485 4356 wew. 15.
Tryb odwoławczy
W przypadku odmowy sporządzenia aktu zgonu w formie decyzji stronie przysługuje odwołanie do Wojewody Opolskiego w Opolu w terminie 14 dni od dnia doręczenia stronie decyzji, składane za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Kietrzu. Nie podlega opłacie
Dodatkowe informacje:
zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia zgonu
zgon rejestruje się w Urzędzie Stanu Cywilnego miejsca tego zdarzenia
do zgłoszenia zgonu są zobowiązane następujące osoby: małżonek lub dzieci zmarłego, najbliżsi krewni lub powinowaci, osoby zamieszkujące w lokalu, w którym nastąpił zgon
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Miejski w Kietrzu |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Elżbieta Wójtowicz-Domerecka |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2010-04-29 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Elżbieta Wójtowicz-Domerecka |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2010-04-29 13:29:04 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Jacek Karpina |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2010-04-29 13:29:30 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Krzysztof Dereń |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2016-03-02 11:43:19 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 2034 raz(y) |