Referat Finansowo-Podatkowy
Szczegóły informacji
UMORZENIE ZALEGŁOŚCI PODATKOWYCH, ODSETEK LUB OPŁATY PROLONGACYJNEJ; ODROCZENIE LUB ROZŁOŻENIE NA RATY PODATKU LUB ZALEGŁOŚCI PODATKOWEJ WRAZ Z ODSETKAMI ULGI INNE
Akapit nr 1 - brak tytułu
w Kietrzu
KARTA USŁUG Nr FP/03
Nazwa usługi:
UMORZENIE ZALEGŁOŚCI PODATKOWYCH, ODSETEK LUB OPŁATY PROLONGACYJNEJ; ODROCZENIE LUB ROZŁOŻENIE NA RATY PODATKU LUB ZALEGŁOŚCI PODATKOWEJ WRAZ Z ODSETKAMI
ULGI INNE
DOTYCZY OSÓB FIZYCZNYCH I OSÓB PRAWNYCH BĘDĄCYCH
PRZEDSIĘBIORCAMI.
Podstawa prawna:
-
Art. 207, art. 208, art. 165a, art. 169 § 4, art. 67a, art. 67b, art. 67c, art. 57, art. 226 ustawy z dnia 29sierpnia1997r. - Ordynacja podatkowa (tekst jednolity: Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.).
-
Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 59, poz. 404 z późn. zm.);
-
Rozporządzenie Komisji (WE) Nr 1998/2006 z 15 grudnia 2006 roku w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu do pomocy de minimis (Dz. Urz. z dnia 28 grudnia 2006 r. nr UE L 379 poz. 5 z późn. zm.).
-
Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1535/2007 z dnia 20 grudnia 2007 r. w sprawie zastosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy de minimis w sektorze produkcji rolnej (Dz. Urz. z dnia 21 grudnia 2007 nr UE L 337 poz. 35, z póź. zm.).
-
Rozporządzenie Komisji (WE) nr 875/2007 z dnia 24 lipca 2007 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy w ramach zasady de minimis dla sektora rybołówstwa i zmieniające rozporządzenie (WE) nr 1860/2004 ( Dz. Urz. z dnia 25 lipca 2007 r. nr UE L 193 poz. 6, z póź zm.).
-
Rozporządzenie Rady Ministrów z 15 października 2009 r. w sprawie udzielania niektórych ulg w spłacie zobowiązań podatkowych stanowiących pomoc publiczną na zatrudnienie pracowników znajdujących się w szczególnie niekorzystnej sytuacji i na zatrudnienie pracowników niepełnosprawnych. (Dz. U. Nr 183, poz.1426)
-
Rozporządzenie Rady Ministrów z 15 października 2009 r. w sprawie udzielania niektórych ulg w spłacie zobowiązań podatkowych stanowiących pomoc publiczną na szkolenia. (Dz. U. Nr 179, poz. 1388)
-
Rozporządzenie Rady Ministrów z 31 marca 2009 r. w sprawie udzielania niektórych ulg w spłacie zobowiązań podatkowych stanowiących pomoc publiczną na rozwój małych i średnich przedsiębiorstw (Dz. U. Nr 59, poz. 488) Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 17 czerwca 2008 r. w sprawie udzielania ulg w spłacie zobowiązań podatkowych stanowiących pomoc regionalną. (Dz. U. Nr 116, poz. 734 z późn. zm.)
-
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20 marca 2007 r. w sprawie zaświadczeń o pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. Nr 53, poz. 354 z późn zm.).
-
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311),
-
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc inną niż de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. Nr 53, poz. 312 z późn zm.).
-
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. Nr 121, poz. 810).
-
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.).
Wymagane dokumenty:
-
Wniosek podatnika skierowany do Burmistrza Kietrza w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym, w którym należy określić rodzaj pomocy, o jaką podatnik występuje: pomoc de minimis lub inna pomoc niż de minimis napisany samodzielnie lub na druku (załącznik nr 1 lub 2) dostępnym w pokoju nr 14 tut. Urzędu;
-
W przypadku ubiegania się o pomoc de minimis do wniosku należy dołączyć:
-
Kserokopie wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis (pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie)
-
jakie podatnik otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat
albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie
lub oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis (pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie) w
okresie trzech kolejnych lat kalendarzowych
- na wymaganym druku (załącznik nr 3) dostępnym w pokoju nr 14 tut. Urzędu,
b) Informacje niezbędne do udzielenia pomocy de minimis (pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie),
dotyczące w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz
wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów
kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis/ pomoc
de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie - na wymaganym druku (załącznik nr 4 i 5) dostępnym w pokoju nr
14 tut. Urzędu .
-
W przypadku ubiegania się o pomoc inną niż pomoc w rolnictwie lub rybołówstwie, pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie do wniosku należy dołączyć informację dotyczącą Wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz informacji o otrzymanej pomocy publicznej, zawierającej w szczególności wskazanie dnia i podstawy prawnej jej udzielenia, formy i przeznaczenia, albo oświadczenia o nieotrzymaniu pomocy - na wymaganym druku (załącznik nr 6) dostępnym w pokoju nr 14 tut. Urzędu.
-
Dokumenty lub ich kserokopie potwierdzające argumenty opisane we wniosku.
-
Kserokopie dokumentacji obrazującej kondycję finansową firmy wnioskodawcy, w tym: sprawozdanie finansowe za okres ostatniego roku obrotowego sporządzone zgodnie z przepisami o rachunkowości, rachunek zysków i strat, wykaz wymagalnych zobowiązań i należności lub PIT-y, rachunkową księgę przychodów i rozchodów itp.
-
Oświadczenie w sprawie aktualnej sytuacji materialnej i rodzinnej podatnika sporządzone na druku (załącznik nr 7) dostępnym w pokoju nr 14 tut. Urzędu;
-
W przypadku działania przez przedstawiciela - pełnomocnictwo do reprezentowania wnioskodawcy.
Miejsce i sposób załatwienia sprawy:
Miejsce złożenia wniosku: punkt obsługi klienta Urzędu Miejskiego w Kietrzu lub za pośrednictwem
poczty na adres: Urząd Miejski w Kietrzu, ul. 3 Maja 1, 48-130 Kietrz.
Miejsce, w którym faktycznie wykonywana jest usługa: referat finansowo-podatkowy pok. nr 14-15
nr tel. (77) 4854356 w. 23;
godz. pracy: poniedziałek: 8.00 – 16.00, wtorek- piątek 7.30- 15.30
Rodzaj rozstrzygnięcia: Decyzja administracyjna lub
Postanowienie o pozostawieniu podania bez rozpatrzenia lub
Postanowienie o odmowie wszczęcia postępowania.
Opłaty:
Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii - 17zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej) - można dokonywać na rachunek Urzędu Miejskiego w Kietrzu (np. na poczcie, przelewem bankowym) lub bez ponoszenia dodatkowych opłat w placówce BS Racibórz o/Kietrz i kasie Urzędu.
NUMER KONTA
Opłata skarbowa - 22 8475 1016 2002 0000 4011 0005
Termin załatwienia sprawy:
Do jednego miesiąca, a w przypadkach skomplikowanych do dwóch miesięcy od dnia złożenia wniosku.
O każdym braku możliwości załatwieniu sprawy we właściwym terminie organ podatkowy zawiadamia stronę, podając przyczyny niedotrzymania terminu, wskazując nowy termin załatwienia sprawy.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu za pośrednictwem Burmistrza Kietrza w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Na postanowienie służy zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu za pośrednictwem Burmistrza Kietrza w terminie 7 dni od dnia otrzymania postanowienia.
Uwagi:
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w tut. Urzędzie.
Odroczenie terminu płatności lub rozłożenie na raty powoduje naliczenie opłaty prolongacyjnej w wysokości 50% należnych odsetek za zwłokę.
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Miejski w Kietrzu |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Beata Trzcińska |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2011-07-26 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Beata Trzcińska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2011-07-26 11:56:04 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Aneta Mormul |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2011-07-26 12:02:35 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Aneta Mormul |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2011-07-26 14:02:35 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 4654 raz(y) |