ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu

Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • BIP
  • Godło RP
ˆ

2007

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Protokół V sesji - 27.02.2007

Akapit nr 1 - brak tytułu

Kietrz, dnia 27 lutego 2007 roku
 
PROTOKÓŁ Nr V/2007
Sesji Rady Miejskiej w Kietrzu
w dniu 27 lutego 2007 roku
 
Sesję rozpoczęto o godz. 13.00
Stan Rady: 14 radnych
Obecnych na sesji: 14 radnych
 
Przewodniczący Rady pojawił się pod koniec obrad.
W posiedzeniu uczestniczą:
- Burmistrz Kietrza - Zastępca Burmistrza - Skarbnik Gminy - Sekretarz Gminy -
Sołtysi: Rozumice, Rogożany, Ludmierzyce, Wojnowice, Pilszcz, Dzierżysław, Nowa Cerekwia, Kozłówki, Nasiedle, Lubotyń, Dzierżysław,
- Prezes „HYDROKAN”- Z.Bondarewicz
Posiedzenie otworzył Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Leszek Dudek, powitał zebranych i przedstawił porządek obrad.
W głosowaniu jawnym porządek obrad przyjęto jednogłośnie.
 
Ad. 3. Przyjęcie protokołu IV sesji rady z dnia 25 stycznia 2007 roku. Do treści protokołu nie wniesiono uwag. W głosowaniu jawnym protokół przyjęto jednogłośnie.
 
Ad. 4 .Informacje:
- Burmistrz Kietrza złożył informację o swojej pracy w okresie międzysesyjnym - w załączeniu do protokołu,
- Przewodniczący Komisji miejskiej złożył informację z posiedzenia tej komisji - jak w protokole posiedzenia,
- Przewodniczący Komisji rewizyjnej złożył informację z posiedzenia tej komisji – jak w protokole posiedzenia,
- Przewodniczący Komisji mieszkaniowej złożył informację z posiedzenia tej komisji – jak w protokole posiedzenia. Uwag do przedstawionych sprawozdań nie wniesiono.
 
Ad. 5.Zapytania i wolne wnioski.
Zapytań i wolnych wniosków nie wniesiono.
 
Ad. 6.Gospodarka komunalna.
Burmistrz Kietrza przedstawił informację o stanie Gminy. Odczytał informacje, które złożył radnym na styczniowej sesji z uwagi na uczestnictwo w sesji nowych sołtysów. Udzielono głosu p.Bondarewiczowi. Przedstawił on informację o działalności firmy ”HYDROKAN”.
- T. Grabczyński – na spotkaniu wyborczym mieszkańcy Rozumic zgłosili, że dziury po budowie wodociągu nie zostały zasypane.
- J. Matela – p. Prezes Bondarewicz nie jest inwestorem wobec tego ja odpowiem na to pytanie. W protokole odbioru było napisane, że jest to zrobione jeśli nie to będę interweniował.
- Cz. Świętanowski - jaka jest procedura podwyżek, co ma na to wpływ i czy firma „HYDROKAN” ma zamiar rozszerzyć pole swojej działalności czy tylko pozostanie przy sprzedaży wody, wywozie ścieków i piasku. Od kilku lat monitoruję remont wodociągu w Kozłówce i nic się nie dzieje.
- Z. Bondarewicz - podwyżka jest rzędu 4-5% - uzasadniałem to na komisjach. W planach jest budowa wodociągu z Kietrza do Kozłówki. Ciśnienie wody jest słabe bo jest to wodociąg grawitacyjny. W Kozłówce robiliśmy drogę główna w 90%. Sprzedaż piasku ze złoża „Lubotyń” w 2000 roku wynosiła 18.732 t. a w 2006 roku wynosi 3.097 t a więc jest duży spadek sprzedaży. Uważam, że dużo się zrobiło i dużo jeszcze się zrobi.
- A. Taratuta - czy firma ma zamiar zakupić zamiatarkę i czy można uzyskać fundusze na likwidację, utylizację azbestu,
- Z. Bondarewicz - jest możliwość na pozyskanie funduszy na likwidację azbestu ale musimy znać całą dokumentację. Zamiatarka będzie kupiona.
- J. Matela - kiedyś używało się azbestu do wszystkiego i na jego likwidację i utylizacje mamy czas do 2038 roku, Jeżeli chodzi o przetarg na zakup działki pod zabudowę to został on odwołany. Odpowiem na to w ten sposób. Gmina ma żle zrobiony plan zagospodarowania przestrzennego . W studium uwarunkowań jest zaznaczenie, że działka ta jest ujęta pod zieleń a nie pod zabudowę. Byliśmy przekonani, że to co mówimy to tak jest, ale tak nie było. Jeżeli mają państwo wnioski dotyczące zmiany w studium uwarunkowań to proszę aby je zgłaszać ponieważ mamy zamiar zlecić w miarę szybko zmiany do tego studium.
- L. Dudek - proszę p. Prezesa Bondarewicza o interwencję aby posprzątać park przy Domu Kultury. - P. Duda - jaka kwota była dla firmy, która robiła studium uwarunkowań przestrzennych.
- J. Matela - 63 tyś. zł.
 
Ad. 7.Podjęcie uchwał.
7.1. Uchylenie uchwały Nr. XXXIX/218/2006 Rady Miejskiej w Kietrzu z dnia 23 lutego 2006 roku - radni otrzymali materiały. Burmistrz Kietrza w komentarzu do uchwały powiedział, że regulamin nie może regulować tego o czym mówi ustawa, dlatego należy uchylić w/w uchwałę. Do projektu uchwały nie wniesiono uwag. Wiceprzewodniczący odczytał treść uchwały. W głosowaniu jawnym uchwałę przyjęto jednogłośnie - Uchwała Nr V/25/2007.
 
7.2. Uchwalenie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków - radni otrzymali materiały. W komentarzu do uchwały Burmistrz Kietrza powiedział, że wodę należy dostarczać, więc został stworzony nowy poprawiony regulamin dostarczania wody gdyż firma musi sprzedawać wodę na podstawie jakiegoś regulaminu. Do projektu uchwały nie wniesiono uwag. Wiceprzewodniczący odczytał treść uchwały. W głosowaniu jawnym uchwałę przyjęto jednogłośnie - Uchwała Nr V/26/2007.
 
7.3. Zatwierdzenie taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków - radni otrzymali materiały. W komentarzu do uchwały Burmistrz Kietrza powiedział, że uchwała była omawiana na posiedzeniu komisji. Do projektu uchwały nie wniesiono uwag. Wiceprzewodniczący odczytał treść uchwały. W głosowaniu jawnym uchwalę przyjęto jednogłośnie - Uchwala Nr V/27/2007.
 
7.4. Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kietrz - radni otrzymali materiały. W krótkim komentarzu do uchwały Burmistrz Kietrza powiedział, że będziemy się jeszcze tym regulaminem zajmować. Do wykorzystania materiały z posiedzeń komisji. Do projektu uchwały nie wniesiono uwag. Wiceprzewodniczący odczytał treść uchwały. W głosowaniu jawnym uchwałę przyjęto jednogłośnie - Uchwala Nr V/28/2007.
 
7.5. Odwołanie Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Kietrzu - radni otrzymali materiały. W komentarzu do uchwały Burmistrz Kietrza powiedział, że poprzednia kierowniczka odeszła na emeryturę, wobec tego odbył się konkurs na to stanowisko. Wygrała go p. Ewa Jureczko w związku z tym potrzeba podjęcia tej uchwały. Do projektu uchwały nie wniesiono uwag. Wiceprzewodniczący odczytał treść uchwały. W głosowaniu jawnym uchwałę przyjęto jednogłośnie - Uchwała Nr V/29/2007.
 
7.6. Odwołanie zastępcy Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Kietrzu - radni otrzymali materiały. Komentarz - jak wyżej. Uwag do uchwały nie wniesiono. Wiceprzewodniczący odczytał treść uchwały. W głosowaniu jawnym uchwałę przyjęto jednogłośnie - Uchwala Nr V/30/2007.
 
7.7. Powołanie Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Kietrzu - radni otrzymali materiały. Komentarz - jak wyżej. Uwag do uchwały nie wniesiono. Wiceprzewodniczący odczytał treść uchwały. W głosowaniu jawnym uchwałę przyjęto jednogłośnie - Uchwała Nr V/31/2007.
 
7.8. Przystąpienie Gminy Kietrz do Polskiego Projektu 400 Miast - radni otrzymali materiały. W komentarzu do uchwały zastępca Burmistrza powiedział, że jest to projekt skierowany do uczniów 5 klas i ich rodzin(badania nieodpłatne). - L. Dudek - proponuję, aby w §2 uchwały wpisać nazwisko z -cy burmistrza Leszka Wilka. W głosowaniu propozycję przyjęto jednogłośnie. Do projektu uchwały więcej uwag nie wniesiono. Wiceprzewodniczący odczytał treść uchwały. W głosowaniu jawnym uchwałę przyjęto jednogłośnie - Uchwała Nr V/32/2007.
 
7.9. Ustalenie regulaminu określającego wysokość stawek i szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków; za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego, za warunki pracy, za godziny ponadwymiarowe i doraźnych zastępstw oraz szczegółowe zasady ich przyznawania i wypłacania - radni otrzymali materiały. W komentarzu do uchwały z- ca Burmistrza powiedział, że podjęcie uchwały wynika z konieczności uzgodnienia ze związkami zawodowymi. Dyskusje zakończyły się na protokole rozbieżności ale po wielu dyskusjach wypracowaliśmy wspólne porozumienie, które pozwoliło na stworzenie regulaminu. Różnice miedzy poprzednim projektem a tym wynoszą 7 tys.zł.
- K. Tracz - miesiąc temu debatowaliśmy nad tym tematem i pieniędzy nie było,
- Z. Roik - te pieniądze, których brakowało musimy wyrównać zaciągniętym kredytem lub oszczędnościami na innych działach.
- T. Grabczyński - uważam, że na posiedzenia komisji trzeba zapraszać związki zawodowe.
Więcej uwag do projektu nie wniesiono. Wiceprzewodniczący odczytał treść uchwały. W głosowaniu jawnym uchwałę przyjęto 12 głosami za, 0 przeciw, przy 1 głosie wstrzymującym się - Uchwała Nr V/33/2007.
 
7.10. Ustalenie najniższego wynagrodzenia w I kategorii zaszeregowania dla pracowników zatrudnionych w jednostkach budżetowych Gminy Kietrz - radni otrzymali materiały. W komentarzu do uchwały z- ca Burmistrza powiedział, że wskaźniki poprzednich wynagrodzeń wprowadzały wiele problemów z konsekwencjami prawnymi. Wobec tego należało to zmienić tak żeby było dobrze. Uwag do projektu uchwały nie wniesiono. Wiceprzewodniczący odczytał treść uchwały. W głosowaniu jawnym uchwałę przyjęto jednogłośnie - Uchwała Nr V/34/2007.
 
Ad. 8. Odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski.
- P. Duda - na jakiej podstawie Gmina obarcza 27 tys.zł. podatku pewnego przedsiębiorcę,
- J. Matela - każdy dostał informację o najmie lokali użytkowych czyli podatku od nieruchomości. Ten pan tego nie akceptował. Wszyscy płacili tylko ten pan nie płacił przez 3 lata. Nazbierała się duża kwota (w.wym.) tylko dlatego, że uchylał się od płacenia podatku. W tej chwili jest to już kwestia egzekucji.
- K. Tracz - kto płaci podatki od upadłych zakładów,
- Z. Roik - podatki rok rocznie są naliczane, a komornik powinien je ściągać - ale nie ma od kogo. To długi rosnące - pozostaje błędne koło.
 
Ad.9. Informacje bieżące.
- Wiceprzewodniczący odczytał dwa pisma. Pierwsze od Zespołu Szkół w Kietrzu dotyczyło ono stanu sal lekcyjnych szczególnie Sali nr.17, która wymaga gruntownego remontu. Drugie pismo dotyczyło przywrócenia etatów w Publicznym Przedszkolu w Kietrzu i w Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Nasiedlu.(listy jako załączniki do protokołu)
- J. Matela - budżet Gminy na rok 2007 jest już uchwalony musielibyśmy szukać gdzieś indziej pieniędzy na ten cel. Mamy już takie braki (deficyt), że trzeba będzie zaciągnąć 400-500 tys.zł. kredytu. Aby udzielić odpowiedzi to musimy te tematy przedyskutować na komisjach i znaleźć pieniądze. Temat niewątpliwie jest ważny i należy się nim zająć.
- F. Sobczuk - sesja oświatowa uzmysłowiła nam ile pieniędzy jest jeszcze potrzebnych i ile finansów pochłania oświata z budżetu gminy. Gmina to nie tylko oświata. Uważam, że w oświacie należy coś zreformować i znaleźć jakieś środki finansowe.
- D. Szwiec(Prezes Zw.Zaw.Naucz.) - nie było moją intencja nauczania czy żądania pieniędzy, ale zwrócenia uwagi na fakt istnienia problemów przedstawionych w placówkach oświatowych oraz, że istnieje w naszej społeczności grupa mieszkańców - wyborców również, która znajduje się w potrzebie. Uważam, że człowiek i jego dobro jest nadrzędną wartością w cywilizowanym świecie.
 
Na tym protokół zakończono.
Posiedzenie zakończono o godz. 16.00.
Protokołowała E. Cyrupa.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Kietrzu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Zuzanna Świerc
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2007-04-02
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Zuzanna Świerc
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2007-04-02 09:32:28
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Zuzanna Świerc
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2007-04-02 09:55:02
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Zuzanna Świerc
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2007-04-02 11:55:02
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1486 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Protokół IV sesji - 25.01.2007 r.

Akapit nr 1 - brak tytułu

Kietrz, dnia 25 stycznia 2007 roku

PROTOKÓŁ Nr IV/2007
sesji Rady Miejskiej w Kietrzu
w dniu 25 stycznia 2007 roku.
 
Sesję rozpoczęto o godz. 13,00
Stan Rady: 14 radnych
Obecnych na sesji: 14 radnych
 
W posiedzeniu uczestniczą:
- Burmistrz Kietrza - Zastępca Burmistrza - Skarbnik Gminy - Sekretarz Gminy
- Sołtysi: Rozumice, Rogożany, Ludmierzyce, Wojnowice, Pilszcz, Dzierżysław, Nowa Cerekwia
- R. Kasprzycki – Kierownik M-GOPS
- radni powiatu D. Rudnicka, R. Kaczmar, J. Kozina
- dyrektorzy szkół w Gminie Kietrz – wszyscy
- Prezes ZNP D. Szwiec
Przewodniczący NSZZ Solidarność W. Maryszczak
- koordynator sportu M. Węgrzynowicz
 
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Rady Miejskiej Franciszek Sobczuk, powitał zebranych i przedstawił porządek obrad.
Burmistrz wniósł o rozpatrzenie dodatkowo dwóch spraw t.j.
1. podjęcia uchwały w sprawie gminnej strategii rozwiązywania problemów społecznych,
2. rozpatrzenia skargi na działalność Kierownika Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kietrzu,
W głosowaniu jawnym Rada – - wniosek pierwszy – przyjęła jednogłośnie, - wniosek drugi – przyjęła jednogłośnie. W głosowaniu jawnym porządek obrad, z uwzględnieniem przyjętych wniosków, przyjęto jednogłośnie.
 
Ad. 3. Przyjęcie protokołu III sesji Rady z dnia 28 grudnia 2006 roku.
Do treści protokołu nie wniesiono uwag. W głosowaniu jawnym protokół przyjęto jednogłośnie.
 
Ad. 4. Informacje:
- Burmistrz Kietrza złożył informację o swojej pracy w okresie międzysesyjnym – w załączeniu do protokołu,
- Przewodniczący Komisji mieszkaniowej złożył informację z posiedzenia tej komisji – jak w protokole posiedzenia,
- Przewodniczący Komisji rewizyjnej złożył informację z posiedzenia tej komisji – jak w protokole posiedzenia.
 
Ad. 5. Zapytania i wolne wnioski.
Zapytań i wniosków nie wniesiono.
 
Ad. 6. Debata o oświacie.
Burmistrz Kietrza przedstawił krótki komentarz do przesłanych radnym materiałów cyfrowych, poinformował o prowadzonych działaniach oszczędnościowych, przedstawił efekt tych działań, mimo to rosną koszty a wiążą się one z malejącą liczbą uczniów, nauczaniem indywidualnym, odprawami emerytalnymi.
Zastępca Burmistrza stwierdził, że jest wiele punktów widzenia problemów związanych z oświatą, inny jest ogląd radnych, inny nauczycieli i dyrektorów szkół a także rodziców uczniów. Poruszył kwestie bezpieczeństwa, agresji w szkołach oraz potrzeby monitoringu placówek.
- F. Sobczuk – każda oszczędność pozwala na wykonanie koniecznych prac w innych dziedzinach będących zadaniem własnym gminy, - zwraca uwagę na kilka rozbieżności w materiałach przesłanych radnym, w tym również w generalnej kwocie,
- L. Wilk – wzrosła ilość godzin nauczania indywidualnego (162 tys. zł), oszczędność byłaby większa gdyby nie wzrost cen mediów i indywidualne nauczanie,
- J. Matela – wyjaśnił przyczyny rozbieżności – niektóre koszty przechodzą na następny rok (media),
- F. Sobczuk – zmniejszona dopłata z budżetu (na przestrzeni lat) jest pozorna,
- K. Tracz – prosi o wyjaśnienie skąd wzięło się poczucie zagrożenia dzieci w drodze do szkoły,
- L. Wilk – jest to ocena dzieci przedstawiona w ankietach,
- J. Matela – dowożone są dzieci starsze i młodsze – te drugie czują zagrożenie ze strony starszych, interweniowano u opiekunów kursów o większy nadzór,
- F. Sobczuk – kierowcy twierdzą, że dzieci są rozwydrzone, nie do opanowania, mimo obecności nauczyciela, który jest bezsilny,
- J. Matela – w skali kraju odwraca się uwagę od spraw istotnych, u nas konieczna jest dyskusja na temat potrzeby opieki psychologicznej, niebezpieczeństwa z zewnątrz w odniesieniu do uczniów gimnazjum i zespołu szkół, do dyskusji są kwestie przywrócenia pełnych etatów niektórych pracowników obsługi, nagród dla tychże pracowników, likwidacji niektórych placówek – prosi o wypowiedzi w tych sprawach,
- P. Duda – miał być program naprawy oświaty, dyrektorzy zapewniali o oszczędnościach, które, jeśli są, to niewielkie – kiedy będą większe ?
- F. Sobczuk – porównał dane z materiałami z ubiegłego roku, w niektórych sprawach jest niby poprawa, ale koszty są coraz większe, szczególnie związane z awansem zawodowym,
- J. Kozina – te oszczędności są, ale to ginie w coraz wyższych kosztach, zmniejszającej się subwencji, dodatkowych wydatkach na indywidualne nauczanie, awanse itp. – te wyliczenia nie są takie proste,
- F. Sobczuk – skoro gmina wypłaca tyle odpraw emerytalnych czy wobec tego istnieje zagrożenie, że wystąpią braki kadry nauczycielskiej z powodu przejścia na emerytury ? W kwestii pracy nauczycieli w godzinach ponadwymiarowych „za darmo” – mamy inny pogląd na tygodniowy wymiar czasu pracy nauczycieli,
- Z. Roik – zmniejszyła się ilość dzieci w szkołach – kwoty nie są porównywalne,
- T. Grabczyński – czy w 2006 roku zaciągano kredyty na płace w oświacie ?
- Z. Roik – to nie tylko na płace, kredyt uzupełnia brakujące dochody a wydatkowany jest pod potrzeby,
- K. Tracz – prosi o głosy nauczycieli,
- W. Maryszczak – jak III Rzeczpospolita – tak pieniędzy za mało, nie da się oszczędzać na oświacie. Wyraził oburzenie w sprawie próby obniżenia dodatków za wychowawstwo podczas kiedy niefrasobliwie odrestaurowano parkiet w sali gimnastycznej PSP bez naprawy cieknącego dachu i wymiany nieszczelnych okien,
- F. Sobczuk – porównał koszty ucznia w szkołach – zróżnicowanie jest ogromne i to nasza wina – winniśmy dążyć do spłaszczenia tych różnic. Skomentował działania związków nauczycielskich w sprawie dodatków, które sprowadzają się do stwierdzenia – róbcie co chcecie, ale ani grosza nie możecie nam zabrać,
- J. Jacheć – w Nowej Cerekwii gmina nie musi dopłacać do ucznia,
- K. Łobos – różne wydarzenia w szkołach wpływają na różnicę w wydatkach – tego nie można porównywać,
- J. Matela – w Nasiedlu na przykład wzrosły koszty ale tam robiono dach, jeśli gdzieś przybywa dzieci braki są mniejsze. W Nowej Cerekwii też nie jest tak różowo jeśli doliczyć koszty świetlicy,
- F. Sobczuk – podnoszono, że przeniesienie dzieci do Kietrza spowoduje zmniejszenie subwencji, ale może to i tak będzie opłacalne. Przedłożone materiały to faktycznie lektura do poduszki, aby móc naprawiać oświatę trzeba na to spojrzeć z wielu stron,
- P. Duda – na przestrzeni ostatnich lat (od 2004 roku) ubyło 139 dzieci – czy zmniejszyła się również liczba nauczycieli ?
- S. Antoszczyszyn – racje ma Starosta, zaoszczędzono te 400 tys. zł, ale i tak dwa i pół miliona budżet musi dodać. To ogromny ubytek dochodów – jak długo to jeszcze potrwa. Może połączyć wiejskie szkoły (nie przewozić dzieci do Kietrza) wówczas subwencja nie zmniejszy się,
- K. Łobos – uważa, że winnymi obecnej sytuacji jest demografia i ustawodawca, dopóki oświata będzie istnieć będziemy to ciągnąć jeśli nie będzie zmian ustawowych. Swego czasu wystosowano do władz list otwarty – jaki jest tego efekt ?
- J. Matela – nikt się tym nie przejął, nie dostaliśmy nawet odpowiedzi. To nasz problem, bo wyżej nikogo to nie interesuje – może związki potrafią dotrzeć do ministerstwa ? Również kuratorium zajmuje się wszystkim tylko nie poprawą w oświacie,
- K. Tracz – jak wyglądamy na tle gmin ościennych,
- J. Kozina – każdy samorząd dopłaca i to dużo, nic na to nie poradzimy bez rozwiązań na szczeblu rządu,
- F. Sobczuk – jest oczywiste, że musimy oszczędzać, że musimy przeciwdziałać temu co będzie za 2, 3 czy 5 lat. Nie możemy rozpieszczać oświaty kosztem innych działalności będących zadaniem gminy.
 
Ad. 7. Podjęcie uchwał w sprawach:
7.1. zmiany budżetu miejskiego na rok 2007 – radni otrzymali materiały.
Komentarz do projektu przedstawiła Skarbnik Gminy – jak w materiałach sesji. Do przedłożonego projektu nie wniesiono uwag. Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały. W głosowaniu jawnym uchwałą przyjęto jednogłośnie – Uchwała Nr IV/15/2007.
 
7.2. poboru podatków, opłat lokalnych i opłaty skarbowej w drodze inkasa oraz określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso – radni otrzymali materiały.
Komentarz do projektu uchwały przedstawił Burmistrz Kietrza – jak w załączonych materiałach.
- A. Suchecki – w myśl proponowanych zapisów punktów 1 i 2 paragrafu drugiego Urzędowi Miejskiemu, jako inkasentowi, przysługuje wynagrodzenie – czy jest to zgodne z prawem ?
- J. Matela – proponuje zmianę zapisu § 2 punkt 2) na następujący: „2) Inkasentom wymienionym w punkcie 1, za wyjątkiem Urzędu Miejskiego, przysługuje wynagrodzenie w wysokości 6% od zainkasowanej kwoty podatków.” W głosowaniu jawnym zaproponowaną zmianę przyjęto 13 głosami za, 0 przeciw, przy 1 wstrzymującym się. Innych uwag nie wniesiono. Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały z uwzględnieniem przyjętej poprawki. W głosowaniu jawnym uchwałę przyjęto 13 głosami za, 0 przeciw, przy 1 wstrzymującym się – Uchwała Nr IV/16/2007.
 
7.3. ustalenia najniższego wynagrodzenia w I kategorii zaszeregowania dla pracowników zatrudnionych w jednostkach budżetowych gminy Kietrz – radni otrzymali materiały.
Komentarz do projektu uchwały przedstawił Zastępca Burmistrza – kwota ta stanowi bazę do ustalenia wynagrodzeń dla pracowników M-GOK, M-GOPS, szkół. Do projektu nie wniesiono uwag. Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały. W głosowaniu jawnym uchwałę przyjęto jednogłośnie – Uchwała Nr IV/17/2007.
 
7.4. powołania Rady Społecznej Gminnego Zespołu Lecznictwa Otwartego w Kietrzu – radni otrzymali materiały.
W komentarzu Burmistrz Kietrza poinformował, że jest to swego rodzaju rada nadzorcza niemniej jej członkowie sprawują funkcje społecznie, jej kadencja jest determinowana kadencją Rady Miejskiej, stąd też obowiązek powołania nowej. Przedstawicielem gminy w tej radzie jest Burmistrz, Wojewoda na swojego przedstawiciela desygnował Pana Wiesława Pawłowskiego, trzecim członkiem rady winien być przedstawiciel Rady Miejskiej stąd prośba o zgłaszanie kandydatów.
- F. Sobczuk – proponuje kandydaturę radnego Piotra Dudy, który pełnił te funkcję w poprzedniej kadencji; radny wyraził zgodę na kandydowanie,
Innych kandydatur nie zgłoszono. W głosowaniu jawnym kandydaturę P. Dudy przyjęto 13 głosami za, 0 przeciw, przy 1 wstrzymującym się.
Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały. W głosowaniu jawnym uchwałę przyjęto jednogłośnie – Uchwała Nr IV/18/2007.
 
7.5. uchylenia uchwały Nr III/11/2006 w sprawie zmiany uchwały Nr XXXVI/203/2005 w sprawie ustalenia regulaminu określającego wysokość stawek i szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków: za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego, za warunki pracy, za godziny ponadwymiarowe i doraźnych zastępstw oraz szczegółowe zasady ich przyznawania i wypłacania – radni otrzymali materiały.
Komentarz do uchwały przedstawił Zastępca Burmistrza – konieczne jest uchylenie ponieważ nie zachowano procedur. W chwili obecnej odbyły się negocjacje, sporządzono protokół rozbieżności – stosowny projekt uchwały przygotowany zostanie na kolejną sesję Rady. Uwag do projektu nie wniesiono. Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały. W głosowaniu jawnym uchwałę przyjęto jednogłośnie – Uchwała Nr IV/19/2007.
 
7.6. zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Kietrz – radni otrzymali materiały w dniu sesji.
W komentarzu do projektu uchwały Burmistrz Kietrza poinformował, że zmiana jest konieczna aby postawić 3 wiatraki (elektrownie wiatrowe) – sprawą szczegółowo zajmowały się komisje Rady. Koszt zmiany planu poniesie zainteresowana firma. Do projektu nie wniesiono uwag. Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały. W głosowaniu jawnym uchwałę przyjęto jednogłośnie – Uchwała Nr IV/20/2007.
 
7.7. zmiany Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Gminy Kietrz – radni otrzymali materiały w dniu sesji. Komentarz do projektu przedstawił Burmistrz Kietrza – w planie jest wiele błędów, nie uwzględniono zmian, o które wnioskowaliśmy przed jego uchwaleniem, mimo że zapewniano nas o ich wprowadzeniu. Nie przystaje ponadto do rzeczywistości dnia dzisiejszego. Na pytanie Przewodniczącego Rady o koszt odpowiedział, że nie jest w stanie tego określić. Uwag do projektu nie wniesiono. Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały. W głosowaniu jawnym uchwałę przyjęto jednogłośnie – Uchwała Nr IV/21/2007.
 
7.8. gminnej strategii rozwiązywania problemów społecznych na 2007 rok – radni otrzymali materiały.
Komentarz do projektu uchwały przedstawił Sekretarz Gminy – jest to coroczna konieczność wymagana prawem, przedstawił wysokość środków uzyskanych z opłat za zezwolenia na sprzedaż i podawanie alkoholu a wykorzystywanych na realizację programu. Do projektu uwag nie wniesiono. Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały. W głosowaniu jawnym uchwałę przyjęto jednogłośnie – Uchwała Nr IV/22/2007.
 
7.9. wyznaczenia osób do Zgromadzenia Związku Gmin Dorzecza Rzeki Troi – radni otrzymali materiały.
W komentarzu do projektu Burmistrz poinformował, iż jest to wymóg statutu związku prosi więc o zgłoszenie trzech kandydatów.
- K. Tracz – proponuje kandydaturę radnego Romana Rybaka – radny wyraził zgodę,
- S. Antoszczyszyn – proponuje kandydatury radnego Franciszka Sobczuka i wiceburmistrza Leszka Wilka – kandydaci wyrazili zgodę na kandydowanie, Innych kandydatur nie zgłoszono.
W głosowaniu jawnym kandydatury (blokiem) przyjęto jednogłośnie. W głosowaniu jawnym uchwałę przyjęto jednogłośnie – Uchwała Nr IV/23/2007.
 
7.10. załatwienia skargi z dnia 18 stycznia 2007 roku dotyczącej działalności Kierownika Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kietrzu – radni otrzymali materiały w dniu sesji. Wyjaśnień w tej sprawie udzielił Kierownik Ośrodka – jak w materiałach dołączonych do akt skargi – dodając, że jest to rodzina żyjąca z socjalu, i która, mimo pomocy ośrodka, nie chce z tego socjalu wyjść,
- J. Matela – dochody tej rodziny, pochodzące z zasiłków wypłacanych przez gminę, są na tyle wysokie, że nie pozwalają gminie wypłacać stypendiów uczniowskich ze względu na przekroczone kryterium dochodowe,
- P. Duda – radni znają tę rodzinę z postawy roszczeniowej, ich skargi już były przez Radę rozpatrywane, rozpatrywano również sprawę przydziału mieszkania dla nich – ich wymagania co do standardu mieszkania przekraczały możliwości zasobu mieszkaniowego gminy a także rodziły wątpliwości czy rodzina zdoła utrzymać takie mieszkanie,
- T. Grabczyński – czy pomoc w dożywianiu jest obowiązkiem gminy,
- R. Kasprzycki – jeśli dochód (netto) jest mniejszy niż 450 zł na osobę, trzeba takiej pomocy udzielić,
- P. Duda – wnosi o oddalenie skargi jako bezzasadnej, skarżący wszelką możliwą pomoc otrzymał, natomiast w sprawie ustalenia właściwego dodatku musi zwrócić się do OPS z udokumentowanym wnioskiem Innych wniosków nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały odrzucającej skargę wraz z uzasadnieniem rozstrzygnięcia. W głosowaniu jawnym uchwałę przyjęto jednogłośnie – Uchwała Nr IV/24/2007.
 
Ad. 8. Odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski.
Zapytań i wniosków nie zgłoszono.
 
Ad. 9. Informacje bieżące.
 
- Przewodniczący Rady przedstawił, pod rozwagę radnym, ofertę Instytutu Nauk Prawnych dotyczącą studiów podyplomowych oraz informację w sprawie organizacji „kwietnego biegu” – obie informacje do wglądu w biurze Rady.
- Burmistrz Kietrza poinformował o możliwości zgłaszania kandydatów do uhonorowania statuetką „Głubczyckiego Lwa” (radnym przekazano stosowny regulamin), przedstawił propozycję zorganizowania biegu półmaratońskiego, a także poprosił sołtysów o zgłaszanie propozycji terminów odbycia zebrań wiejskich.
 
Na tym protokół zakończono.
Posiedzenie zakończono o godz. 17,15.
Protokołowała: A. Skalska

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Kietrzu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Zuzanna Świerc
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2007-02-14
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Zuzanna Świerc
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2007-02-14 11:16:09
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Zuzanna Świerc
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2007-02-14 11:16:21
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Zuzanna Świerc
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2007-02-14 12:16:21
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1366 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Nawigacja między stronami listy informacji