ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu

Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • BIP
  • Godło RP
ˆ

2008

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Protokół z wspólnego posiedzenia Komisji ds. rozwoju rolnictwa i warunków bytowych wsi i Komisji ds. mieszkaniowych, rodziny i świadczeń socjalnych w dniu 4 listopada 2008 roku.

Informacja ogłoszona dnia 2008-12-02 10:45:04 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

Protokół 2008
wspólnego posiedzenia Komisji ds. rozwoju rolnictwa i warunków bytowych wsi i Komisji ds. mieszkaniowych, rodziny i świadczeń socjalnych
w dniu 4 listopada 2008 roku.

Akapit nr 2 - brak tytułu

Posiedzenie rozpoczęto o godz. 9°°

Stan komisji: -wiejskiej - 5 członków:
obecnych 3 czł. nieobecny: Grabczyński Tomasz, Tracz Kazimierz
-mieszkaniowej - 5 członków:
obecnych 4 czł. nieobecny: Wójtowicz Andrzej
W posiedzeniu uczestniczą: - Burmistrz Kietrza Józef Matela, z-ca Burmistrza Leszek Wilk, Skarbnik Gminy Zofia Roik.
  Posiedzenie otworzył przewodniczący Komisji mieszkaniowej Duda Piotr powitał wszystkich obecnych i poinformował o porządku obrad.
Ad.1. Projekt budżetu gminy na rok 2009.
-Burmistrz Kietrza- po raz pierwszy istnieje taka duża dysproporcja między wydatkami a dochodami, czyli miedzy tym co możemy zebrać, a tym co musimy wydać uwzględniając wszystkie zadania. Patrząc na zaplanowane zadania trzeba mieć świadomość, że niektóre z tych zadań jak np. budowa basenu, uzależnione są od tego czy dostaniemy dofinansowanie na to zadanie czy nie. Jeśli nie otrzymamy dofinansowania to wiadomo, że nie będziemy realizować tego zadania bo nie mamy takich środków. Jeżeli jednak okaże się, że otrzymamy część środków na realizację tego zadania to podejdziemy do tego zadania. Ta sytuacja dotyczy również kanalizacji. Jak będziemy rozmawiali o zrównoważeniu budżetu to musimy mieć na uwadze, że niektóre zadania muszą być wpisane i świadomie ta dysproporcja musi wystąpić.
- Piotr Duda- przeglądając materiały nie zauważyłem wydatków na kluby sportowe
-Skarbnik Gminy- to jest w rezerwie budżetowej i jak co roku będzie konkurs i dopiero nastąpi podział pieniędzy.
-Andrzej Taratuta-dlaczego tak dużo środków zaplanowanych jest na pomoc społeczną?
-Skarbnik Gminy- są to w większości zadania zlecone, zaplanowanych jest 5,5 mln ale z tego ponad 4 mln my dostajemy jako dotacja celowa z budżetu państwa i na nic innego tego nie możemy wydać. Są to przede wszystkim świadczenia rodzinne, alimentacyjne, społeczne, ubezpieczenia osób, które nie mają innych świadczeń.
-Helena Kułaga- jakie prace są planowane w Ogrodzie Jordanowskim, bo zaplanowany został 1 mln zł na ten cel?
-Burmistrz Kietrza- tak jest planowana do wykonania fontanna, nowy amfiteatr, zielona klasa.
-Skarbnik Gminy- można podzielić to zadanie na etapy i realizować w ciągu kilku lat.
-Andrzej Suchecki- jakie są sztywne wydatki, które muszą być zawarte w budżecie.
-Burmistrz Kietrza- jeżeli chodzi o sztywne wydatki to są cztery działy, gdzie na pewno pieniądze muszą być: oświata, Ośrodek Pomocy Społecznej, Urząd bo pewne czynności trzeba wykonywać i to państwo nam nakazuje, kultura.
-Piotr Duda- Pani Skarbnik patrzę na nasze kredyty i zadłużenia i wychodzi mi, że do spłaty pozostało ok. 3,3 mln
-Skarbnik Gminy-łącznie na dzień 31 grudnia 2008 roku byłaby to kwota 4,026,861 zł. Do końca roku mamy wziąć druga transze z kredytu 1.5 mln to jest 800 tyś zł i 240 tyś z Wojewódzkiego Funduszu na termomodernizację OPS. Do spłaty w latach następnych byłoby -1,695,640 zł w roku 2009, -w roku 2010 zakładając, że kredyty byłyby nie brane 1.575.656 zł - w roku 2011 – 1.385.397 zł.
-Henryk Lechowicz- proponuję aby wzorem roku poprzedniego pozostawić decyzję Burmistrzowi i Pani Skarbnik.
-Piotr Duda- proponuje przeanalizować propozycje zmiany w podatkach. Proponuję przegłosować propozycję Burmistrza dotyczącą podatku od nieruchomości z dwoma poprawkami:
- grunty pozostałe, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje poż.publicz. od 1m2 powierzchni - z 0,21 na 0,22
-od budynków lub ich części, związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od budynków mieszkalnych lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej d 1m2 powierzchni użytkowej- z 18,81 na 18,80
Komisje jednogłośnie pozytywnie zaopiniowały proponowane zmiany.
-Piotr Duda – Panie Burmistrzu jeżeli chodzi o podatek od środków transportowych, jak wygląda propozycja.
-Burmistrz Kietrza- w stosunku do zeszłego roku podniesiony został o wskaźnik inflacji to jest o 2.9 %.
Moja propozycja jest taka aby przegłosować propozycje Pana Burmistrza dotyczącą podatku od środków transportu, która w stosunku do roku 2008 podniesiona została o 2.9%. A następnie przegłosować propozycje opłaty targowej.
Komisje jednogłośnie zaopiniowały proponowane stawki podatku od środków transportu.
Opłata targowa Komisje wyraziły opinię dotyczącą opłaty targowej:
za- P. Duda, H. Kułaga,
przeciw-A. Suchecki,
wstrzymało się- H. Lechowicz, D. Zajda, A. Taratuta.
 
Ad.2.Sprawy bieżące.
  Przewodniczący Komisji mieszkaniowej odczytał wniosek Komendy Wojewódzkiej Policji w Opolu w sprawie zwolnienia z opłaty dotyczącej podatku od nieruchomości związanych z nieruchomością położoną na terenie Miasta przeznaczoną na cele obronności i bezpieczeństwa Państwa oraz utrzymania porządku publicznego.
Komisje nie przychyliły się do wniosku KWP w Opolu.
- Andrzej Suchecki- wnioskuję postawić znak „ ustąp pierwszeństwa przejazdu” w Chruścielowie na skrzyżowaniu do OSP.
-Piotr Duda- na znaku przy wjeździe do Kietrza od strony Księże Pole jest brzydki napis i prosiłbym o interwencję w tej sprawie. Również na terenie miasta na ul. Głubczyckiej przed skręceniem w uliczkę prowadzącą do boiska jest znak na Pilszcz przekręcony.
 
Na tym protokół zakończono.
Posiedzenie zakończono o godz. 10.45
Protokołowała: B. Paul
Przewodniczący Komisji Mieszkaniowej: Piotr Duda

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Kietrzu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Bogusława Paul
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2008-12-02
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Bogusława Paul
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2008-12-02 10:09:37
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Dorota Buch
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2008-12-02 10:45:04
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Dorota Buch
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2008-12-02 11:45:04
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
834 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony