ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu

Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • BIP
  • Godło RP
ˆ

2008

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Protokół z posiedzenia Komisji ds. Rozwoju Miasta, Oświaty i Usług Rady Miejskiej w dniu18-23 września 2008 roku

Informacja ogłoszona dnia 2008-10-23 13:37:11 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

Protokół Nr 15 /2008
z posiedzenia Komisji ds. Rozwoju Miasta, Oświaty i Usług
Rady Miejskiej
w dniu18-23 września 2008 roku

Akapit nr 2 - brak tytułu

Posiedzenie rozpoczęto o godz. 14°°

Stan komisji: 5 członków obecnych: 2 członków nieobecni: Piotr Duda, Przemysław Krawiec, Helena Kułaga.
W posiedzeniu uczestniczyli:
Burmistrz Kietrza Józef Matela,
Zastępca Burmistrza Leszek Wilk.
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Andrzej Wójtowicz, powitał wszystkich obecnych i przedstawił porządek obrad:
1.Rozpoznanie i wyrażenie opinii na pismo Pana Czesława Marcinków, w sprawie dotyczącej przebudowy kaplicy pogrzebowej w Kietrzu.
2. Rozpoznanie i wyrażenie opinii na pismo EnergiaPro Grupa Tauron S.A., w sprawie stawki ryczałtowej opłaty za konserwację i eksploatację punktu świetlnego.
3. Rozpoznanie i wyrażenie opinii na pismo Mieszkańców osiedla mieszkaniowego w Kietrzu przy ul. Głowackiego 32-92 w sprawach oznakowania ulicy Głowackiego.
4. Sprawy bieżące.
      Do zaproponowanego porządku nie wniesiono uwag.
Ad.1. Rozpoznanie i wyrażenie opinii na pismo Pana Czesława Marcinków, w sprawie dotyczącej przebudowy kaplicy pogrzebowej w Kietrzu.
 W dniu 18 września 2008 roku Komisja Miejska, w obecności Burmistrza Kietrza i Dyrektora GZLO, dokonała wizji lokalnej działki nr 1805/04, która jest własnością Gminy Kietrz. Działka ta została oddana w nieodpłatne użytkowanie na czas nieokreślony Samodzielnemu Publicznemu Zakładowi Opieki Zdrowotnej w Kietrzu i do dzisiejszego dnia pozostaje w zarządzie tej jednostki. Wydzielenie części gruntu z tej działki wymagałoby zmiany Uchwały z dnia 22 marca 2001 roku ( NR XXVI/193/2001). Komisja stwierdziła, że istnieje możliwość wydzielenia części gruntu z tej działki, z koniecznością pozostawienia dojazdu dla samochodów ciężarowych- dostawczych, pomiędzy murem granicznym a kotłownią. Po zajęciu stanowiska w sprawie wniosku Pana Marcinkowa Przewodniczący Komisji Miejskiej zarządził przerwę do dnia 23 września do godz. 14°°. Posiedzenie Komisji wznowione zostało 23 września o godz.14°°.
Stan Komisji: 5 członków obecnych: 4 członków nieobecna: Helena Kułaga.
W posiedzeniu uczestniczyli:
Zastępca Burmistrza Leszek Wilk,
Pan Czesław Marcinków. .
Posiedzenie otworzył przewodniczący Komisji Andrzej Wójtowicz, powitał wszystkich obecnych i przedstawił porządek obrad jak w/w.
   Pan Czesław Marcinków: zgodnie z nowymi wytycznymi UE, w takim mieście jak Kietrz powinno być prosektorium, a do rozbudowy kaplicy konieczne jest odkupienie części gruntu z działki należącej do Gminy Kietrz. W piśmie z dnia 22.09.2008r otrzymałem informację, że istnieje możliwość wydzielenia części gruntu pod warunkiem zachowania drogi miedzy murem granicznym a kotłownią, w celu przejazdu samochodów ciężarowo- dostawczych. Pozwoliłem sobie zmierzyć samochód ciężarowy i szerokość drogi na tej działce. Okazuje się, że samochód mierzy 2,40 m a szerokość drogi 2,50m. Przejazd w takich warunkach samochodu ciężarowego jest bardzo trudny. Komisja o godzinie 14.20 udała się na wizję lokalną działki nr 1805/04 w obecności Zastępcy Burmistrza Leszka Wilka, Dyrektora GZLO i Pana Czesława Marcinkowa. Po wizji lokalnej Komisja Miejska proponuje przychylić się do wniosku Pana Czesława Marcinkowa.
Ad.2. Rozpoznanie i wyrażenie opinii na pismo EnergiaPro Grupa Tauron S.A., w sprawie stawki ryczałtowej opłaty za konserwację i eksploatację punktu świetlnego.
Przewodniczący Komisji odczytał treść pisma.
-Zastępca Burmistrza Leszek Wilk- do tej pory płaciliśmy 25% wydatków na oświetlenie, teraz mamy zmienić umowę na ilość punktów. Z naszych wyliczeń wynika, że za zeszły rok koszt konserwacji i eksploatacji jednego punktu świetlnego wynosi ok. 2.65 zł. EnergiaPro informuje nas, że najniższa dla nich rentowność to 3 zł netto, co wynika ze szczegółowego bilansu przychodów i kosztów poniesionych na eksploatację w Gminie Kietrz w roku 2007. My jednak nie otrzymaliśmy tego bilansu.
-Radny Piotr Duda-zaproponujmy 2.85 zł za punkt świetlny i poczekamy jak oni się do tego ustosunkują. -
Radny Tomasz Grabczyński- jaka była kwota za 2007 rok?
-Zastępca Burmistrza Leszka Wilka- około 25.000 zł, co dale kwotę 2.65 za jeden punkt.
Komisja po przedyskutowaniu zdecydowała pozostać przy poprzedniej propozycji( 2.65 zł netto), i zwrócić się do EnergiiPro o przedstawienie szczegółowego bilansu przychodów i kosztów poniesionych na eksploatację w Gminie Kietrz, na podstawie którego najniższa rentowność kształtuje się na poziomie 3 zł netto.
Ad.3. Rozpoznanie i wyrażenie opinii na pismo Mieszkańców osiedla mieszkaniowego w Kietrzu przy ul. Głowackiego 32-92 w sprawach oznakowania ulicy Głowackiego. Przewodniczący Komisji odczytał treść pisma.
Komisja po przedyskutowaniu wyraziła konieczność przeprowadzenia wizji lokalnej ulicy Głowackiego w obecności przedstawiciela mieszkańców ul. Głowackiego 32-92 oraz przedstawiciela Policji.
Ad.3. Sprawy Bieżące
Przewodniczący Komisji Miejskiej poinformował o otrzymanym piśnie od Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska w Opolu, w sprawie wysypiska śmieci. Pismo to Radni otrzymali razem z materiałami na sesję Rady Miejskiej. Na podstawie protokołu kontroli Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska Komisja Miejska wnioskuje o wydanie aneksu do umowy zawartej ze Spółką „Naprzód”. Aneks dotyczyć ma wstrzymania zezwolenia na wysypywanie śmieci z poza terenu Gminy Kietrz do momentu spełnienia warunków umowy. Ponadto Komisja Miejska wnioskuje o wprowadzenie pracownika, którego zadaniem będzie prowadzenie rejestru zbieranych odpadów.
Na tym protokół zakończono. Posiedzenie zakończono o godz. 15.20
Protokołowała: Bogusława Paul

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Kietrzu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Bogusława Paul
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2008-10-23
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Bogusława Paul
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2008-10-23 13:25:47
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Dorota Buch
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2008-10-23 13:37:11
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Dorota Buch
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2008-10-23 15:37:11
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
439 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony