ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu

Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • BIP
  • Godło RP
ˆ

2008

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Protokół z wspólnego posiedzenia komisji rewizyjnej i komisji ds. rozwoju rolnictwa i warunków bytowych wsi Rady Miejskiej w dniu 11 czerwca 2008r.

Informacja ogłoszona dnia 2008-10-23 10:06:00 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

Protokół
z wspólnego posiedzenia komisji
rewizyjnej i komisji ds. rozwoju rolnictwa i warunków bytowych wsi Rady Miejskiej
w dniu 11 czerwca 2008r.

Akapit nr 2 - brak tytułu

Posiedzenie rozpoczęto o godz. 13.00
Stan komisji: rewizyjna : 4 członków: obecnych - 3 członków, nieobecny: S. Kaliciński
wiejska: 5 członków: obecnych -4 członków, nieobecny: T. Grabczyński
W posiedzeniu uczestniczą:
- Burmistrz Kietrza Józef Matela,
Z-ca Burmistrza Leszek Wilk,
Skarbnik Gminy Zofia Roik,
Przewodniczący Rady Franciszek Sobczuk.
      Posiedzenie otworzył przewodniczący komisji rewizyjnej Stanisław Antoszczyszyn powitał wszystkich obecnych i poinformował o porządku obrad.
Ad. 1. Zmiana budżetu związana z podwyżkami dla pracowników urzędu.
- Skarbnik - 22 kwietnia br. weszło w życie nowe rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w urzędach gmin, starostwach powiatowych i urzędach marszałkowskich. Wg tego rozporządzenia z dniem 1 stycznia 2008 r. najniższe wynagrodzenie pracownika samorządowego wzrosło z 800 - 1100,- zł brutto. Jest potrzeba, aby przesunąć 90.000,- zł w budżecie na pokrycie tych podwyżek z pochodnymi. W sprawozdaniu budżetowym wykazaliśmy kwotę nadwyżki z lat ubiegłych w wysokości 242.732,- zł, część z tych pieniędzy została przeznaczona na rekultywację wysypiska i na dzień dzisiejszy zostało jeszcze 155.846,- zł. Z tej kwoty planujemy 90.000,- zł rozdysponować na podwyżki dla pracowników i 7.000,- zł na zapłatę zaległej składki za 2007 rok na Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Płaskowyż Dobrej Ziemi.
Komisje zaopiniowały pozytywnie propozycje o przesunięciu środków z nadwyżki budżetowej na podwyżki dla pracowników urzędu - jednogłośnie.
Ad. 2. Zmiana budżetu związana z remontem dróg w gminie.
- Skarbnik - w planie zadań inwestycyjnych na ten rok jest wykonanie kilka małych projektów np.: ul. Kwiatowej, Górskiej na łączną sumę 84.000,- zł. Są to zadania, które zostałyby bez realizacji gdyż nie ma środków na remontowanie tych dróg. Zleciliśmy też w tym roku wykonanie projektów na ul. Krasickiego, Cegielnianej, Różanej. Propozycja burmistrza to zejście z małych zadań, nie robić nowych projektów na remonty dróg tylko zająć się bieżącymi, pilnymi remontami. Jesteśmy w trakcie robienia drogi w Nasiedlu, Ludmierzycach, zostało nam z ważniejszych zadań do remontu droga w Wojnowicach, Pilszczu, Nowej Cerekwi, Plac Biskupa w Kietrzu.
- Burmistrz - w tym roku będą też odbywać się dożynki w Lubotyniu. Mieszkańcy proszą bardzo o remont świetlicy wiejskiej - szczególnie dachu. W budżecie nie mamy zaplanowanych dodatkowych pieniędzy na to zadanie. Jest też propozycja aby z nadwyżki środków z lat poprzednich około 58 tys. zł przeznaczyć na realizację tego zadania.
Komisje zaopiniowały pozytywnie propozycję burmistrza o przesunięciu zadań z projektowych na rzeczowe , ograniczyć ilość nowych projektów i zająć się remontem bieżącym dróg - jednogłośnie.
Ad. 3. Termomodernizacja Szkoły Podstawowej w Kietrzu i OPS w Kietrzu.
- Burmistrz - zrobiliśmy dokumentację na termomodernizację Szkoły Podstawowej w Kietrzu, Liceum w Kietrzu i ośrodek zdrowia i chcieliśmy starać się o dotację na ten cel z Europejskiego Obszaru Gospodarczego - Norweski Mechanizm Finansowy, ale EOG wycofał się z finansowania termomodernizacji. W tym roku planowaliśmy, że będziemy robić modernizację budynku Szkoły Podstawowej w Kietrzu, ale to zadanie ma ogólnie kosztować 2 mln. zł. Moglibyśmy skorzystać z pieniędzy z WFOŚ ale musimy mieć wkład własny około 600 tys. zł, którego nie mamy. Można podzielić też ten projekt na 2 etapy, ale dla nas dalej jest to zbyt dużo. Dlatego jest propozycja, aby w tym roku w Szkole Podstawowej w Kietrzu wykonać wymianę okien na jednym piętrze, wyjdzie za to mniejsza kwota i jesteśmy to w stanie sfinansować, a do termomodernizacji przymierzyć się w latach następnych po wymianie jeszcze jednego rzędu okien na parterze. Do końca roku też stacja Caritas, która znajduje się w OPS-ie na dole musi spełniać standardy unijne, dlatego potrzeba jest zrobienia podjazdu dla niepełnosprawnych, wymiana okien, ocieplenie budynku, modernizacja instalacji c.o. Koszt takiego remontu wyniesie około 360.000,- Jest propozycja aby na to zadanie część pieniędzy poszukać w OPS-ie a na resztę wziąć pożyczkę z WFOŚ.
Komisje zaopiniowały propozycje burmistrza w wymianie w tym roku okien na jednym piętrze w Szkole Podstawowej w Kietrzu oraz zaciągnięciu pożyczki z WFOŚ na remont stacji Caritas pozytywnie - jednogłośnie.
Ad. 4. Koszty budowy krytej pływalni w Kietrzu.
Burmistrz przedstawił na prośbę radnych wyciąg ze studium wykonalności - symulację kosztów eksploatacji krytej pływalni w Kietrzu do 2024 roku . Symulowany koszt biletów wynosi 13 zł przy wykorzystaniu obiektu w 60%, jeżeli basen zostanie wykorzystany w 100% to cena biletu może być mniejsza. Zarządcą basenu będzie nasza firma „Hydrokan”.
Ad. 5. Wycena wstępna dokumentacji projektowej - Przebudowa budynku Strażnicy WOP w Pilszczu na budynek mieszkalny wielorodzinny.
- Burmistrz - w kwietniu na komisjach informowałem, że dokumentacja wg wstępnych szacunków na remont tego budynku miała kosztować około 65 ty. zł, my jako Gmina mieliśmy tylko 20 tys. zł. Szkoda, aby ten budynek stał pusty, dlatego poprosiliśmy pracownię projektową o wstępną wycenę dokumentacji projektowej i wyniosła ona 47.000,-zł. Gdybyśmy zlecili dzisiaj wykonanie tej dokumentacji to i tak będzie to trwało do końca roku. Istnieje możliwość, aby to zadanie zapisać jako wieloletnie zadanie inwestycyjne i w tym roku zrobić dokumentację a zakończyć finansowanie tej inwestycji w 2009 roku. Docelowo będziemy chcieli przeznaczyć te mieszkania dla repatriantów i mieszkania komunalne.
Komisje przyjęły propozycję wprowadzenia zadania - przebudowa budynku Strażnicy WOP w Pilszczu - do wieloletniego programu inwestycyjnego pozytywnie - jednogłośnie.
Ad. 6. Sprawy bieżące.
- S. Antoszczyszyn - wodociąg w Wojnowicach Osiedlu - ująć to zadnie w wieloletnim programie inwestycyjnym, już na najbliższej sesji zabezpieczyć pieniądze przynajmniej na wykonanie dokumentacji, a zaplanować realizację zadania po podpisaniu umowy z Agencją Nieruchomości Rolnych, która częściowo sfinansuje to zadanie.
- zweryfikować program inwestycyjny dotyczący remontu i utrzymania urządzeń wodnych w gminie aby nie było to tylko zadanie gminy, ale także część zadań związanych z wymianą i remontami sieci wodnej pokrywana została z odpisów amortyzacyjnych jakie PK „Hydrokan” nalicza za sieć wodociągową w cenie wody .
- A. Taratuta - jak wygląda sytuacja z firmą Knauff, odnośnie kopalni gipsu. W odpowiedzi Burmistrz powiedział, że Agencja Nieruchomości Rolnej odmówiła sprzedaży tej ziemi firmie Knauff, nie można też zamienić tej ziemi na inną. Można ją oddać w użytkowanie gminie na cele rolne. Wyjściem z tej sytuacji jest budowa zbiornika wodnego, ale właścicielem cieku jest Wojewódzki Zarząd Melioracji. Jesteśmy w tej sprawie umówieni z Marszałkiem i chcemy go przekonać, aby głównym inwestorem przy budowie zbiornika byłą firma Knauff a nie gmina.
- K. Tracz - kiedy planowany jest odbiór wysypiska po rekultywacji
- Burmistrz - 13.06.08r. wstępny odbiór a 30.06.08r nastąpi końcowy odbiór.
Na tym protokół zakończono. Posiedzenie zakończono o godz: 14.45
Protokołowała: J. Wach
 
Przewodniczący Komisji rewizyjnej Stanisław Antoszczyszyn

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Kietrzu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
J.Wach
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2008-10-23
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
J.Wach
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2008-10-23 09:57:59
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Dorota Buch
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2008-10-23 10:06:00
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Dorota Buch
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2008-10-23 12:06:00
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
455 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony