ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu

Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • BIP
  • Godło RP
ˆ

2008

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Protokół z wspólnego posiedzenia Komisji ds. rozwoju miasta, oświaty i usług i Komisji ds. mieszkaniowych, rodziny i świadczeń socjalnych Rady Miejskiej w dniu 10 czerwca 2008r

Informacja ogłoszona dnia 2008-10-23 09:54:31 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

Protokół z wspólnego posiedzenia Komisji
ds. rozwoju miasta, oświaty i usług i Komisji ds. mieszkaniowych, rodziny i świadczeń socjalnych Rady Miejskiej w dniu 10 czerwca 2008r.

Akapit nr 2 - brak tytułu


Posiedzenie rozpoczęto o godz. 11.00
Stan komisji: miejska : 5 członków: obecnych - 5 członków mieszkaniowa: 5 członków: obecnych -5 członków W posiedzeniu uczestniczą:
- Burmistrz Kietrza Józef Matela,
Z-ca Burmistrza Leszek Wilk,
Skarbnik Gminy Zofia Roik,
W-ce Przewodniczący Rady Leszek Dudek.
            Posiedzenie otworzył przewodniczący komisji miejskiej Andrzej Wójtowicz powitał wszystkich obecnych i poinformował o porządku obrad.
Ad. 1. Zmian budżetu związana z podwyżkami dla pracowników urzędu.
- Burmistrz - 22 kwietnia br weszło w życie nowe rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w urzędach gmin, starostwach powiatowych i urzędach marszałkowskich. Wg tego rozporządzenia najniższe wynagrodzenie pracownika samorządowego wzrosło z 800 - 1100,- zł brutto. Jest potrzeba aby przesunąć 90.000,- zł w budżecie na pokrycie tych podwyżek z pochodnymi. Jest propozycja aby wziąć te pieniądze z nadwyżki budżetowej, która nam została z poprzednich lat. W sprawozdaniu budżetowym wykazaliśmy kwotę nadwyżki w wysokości 242.732,- zł, część z tych pieniędzy została przeznaczona na rekultywację wysypiska i na dzień dzisiejszy zostało jeszcze nadwyżki w kwocie 155.846,- zł. Z tej pozostałej kwoty nadwyżki chcemy 90.000,- zł rozdysponować na podwyżki dla pracowników.
Komisje zaopiniowały pozytywnie propozycje burmistrza o przesunięciu środków z nadwyżki budżetowej na podwyżki dla pracowników urzędu - jednogłośnie.
Ad. 2. Zmiana budżetu związana z remontem dróg w gminie.
- Burmistrz - jest dużo potrzeb remontowych na drogach gminnych w związku z tym proponuję aby z mniejszych zadań, z tych na które nie mamy jeszcze zrobionej dokumentacji przesunąć je na drugi rok a robić, te projekty, na które mamy zrobioną pełną dokumentację projektową i które zostały już zaczęte. Jesteśmy w trakcie robienia drogi w Nasiedlu, Ludmierzycach, zostało nam z ważniejszych zadań do remontu droga w Wojnowicach, Pilszczu, Nowej Cerekwi, Plac Biskupa w Kietrzu.
Komisje zaopiniowały pozytywnie propozycję burmistrza o rezygnacji z projektów, które nie zostały jeszcze zaczęte i skupić się na realizacji bieżących projektów remontowych na drogach - jednogłośnie.
Ad. 3. Termomodernizacja Szkoły Podstawowej w Kietrzu i OPS w Kietrzu.
- Burmistrz - zrobiliśmy dokumentację na termomodernizację Szkoły Podstawowej w Kietrzu, Liceum w Kietrzu i ośrodek zdrowia i chcieliśmy starać się o dotację na ten cel z Europejskiego Obszaru Gospodarczego - Norweski Mechanizm Finansowy ale EOG wycofał się z finansowania termomodernizacji. W tym roku planowaliśmy, że będziemy robić modernizację budynku Szkoły Podstawowej w Kietrzu ale to zadanie ma ogólnie kosztować 2 mln. zł. moglibyśmy skorzystać z pieniędzy z WFOŚ ale musimy mieć wkład własny około 600 tys. zł, którego nie mamy, można podzielić też ten projekt na 2 etapy ale dla nas dalej jest to zbyt dużo. Dlatego jest propozycja aby w tym roku w Szkole Podstawowej w Kietrzu wykonać wymianę okien na jednym piętrze, wyjdzie za to mniejsza kwota i jesteśmy to w stanie sfinansować, a do termomodernizacji przymierzyć się w latach następnych po wymianie jeszcze jednego rzędu okien na parterze. Do końca roku też stacja Caritas, która znajduje się w OPS-ie na dole musi dopracować pewne rzeczy do standardów unijnych. Potrzeba jest zrobienia podjazdu dla niepełnosprawnych, wymiana okien, ocieplenie budynku. Jest propozycja aby na to zadanie wziąć pożyczkę z WFOŚ, część pieniędzy poszukać w OPS-ie i w tym roku to zadanie wykonać.
Komisje zaopiniowały propozycje burmistrza w wymianie w tym roku okien na jednym piętrze w Szkole Podstawowej w Kietrzu oraz zaciągnięciu pożyczki z WFOŚ na remont stacji Caritas pozytywnie - jednogłośnie.
Ad. 4. Koszty budowy krytej pływalni w Kietrzu.
Burmistrz przedstawił na prośbę radnych wyciąg ze studium wykonalności jako symulację kosztów i eksploatacji krytej pływalni w Kietrzu do 2024 roku. Symulowany koszt biletów wynosi 13 zł przy wykorzystaniu obiektu w 60%, jeżeli basen zostanie wykorzystany w 100% to cena biletu może być mniejsza. Zarządcą basenu będzie nasza firma „Hydrokan”.
Ad. 5. Wycena wstępna dokumentacji projektowej - Przebudowa budynku Strażnicy WOP w Pilszczu na budynek mieszkalny wielorodzinny.
- Burmistrz - w kwietniu na komisjach informowałem, że dokumentacja wg wstępnych szacunków na remont tego budynku miała kosztować około 65 ty. zł, my jako Gmina mieliśmy tylko 20 tys. zł. Szkoda aby ten budynek stał pusty dlatego poprosiliśmy pracownię projektową o wstępną wycenę dokumentacji projektowej i wyniosła ona 47.000,-. Gdybyśmy zlecili dzisiaj wykonanie tej dokumentacji to i tak będzie to trwało do końca roku. Istnieje możliwość aby to zadanie zapisać jako wieloletnie zadanie inwestycyjne w tym roku zrobić dokumentację a zakończyć tą inwestycję w 2009 roku.
Komisje przyjęły propozycję wprowadzenia zadania - przebudowa budynku Strażnicy WOP w Pilszczu - do wieloletniego programu inwestycyjnego pozytywnie - jednogłośnie.
- Burmistrz - w tym roku będą też odbywać się dożynki w Lubotyniu. Mieszkańcy proszą bardzo o remont świetlicy wiejskiej - szczególnie dachu. W budżecie nie mamy zaplanowanych dodatkowych pieniędzy na to zadanie. Jest propozycja aby z nadwyżki środków z lat poprzednich około 58 tys. zł przeznaczyć na realizację tego zadania.
Komisje zaopiniowały propozycje Burmistrza o przeznaczeniu pieniędzy ze środków z nadwyżki budżetowej na remont świetlicy wiejskiej w Lubotyniu pozytywnie - jednogłośnie.
Ad. 6. Powtórne pismo Pana Władysława Grondziowskiego w sprawie prośby o ograniczenie parkowania pojazdów na ulicy wewnętrznej przy budynku mieszkalnym przy ul. Matejki 6-14.
- A. Wojtowicz- po przeprowadzeniu wizji lokalnej w dniu 16.04.08r przy ul. Matejki nr 6-14 w obecności Komisarza Krzysztofa Andrusiaka z Zespołu Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Głubczycach komisja zaproponowała doprowadzić do wyodrębnienia dodatkowego miejsca do parkowania, wycinając część żywopłotu przy drodze i przesadzając drzewka. Pan Grondziowski otrzymał negatywną odpowiedź w sprawie postawienia na tej ulicy znaków „zakaz zatrzymywania się i postoju”. Powtórne pismo Pana W. Grondziowskiego dotyczy sprzeciwu mieszkańców bloku na przekształcenie trawnika przy bloku na parking samochodowy. Członkowie komisji zaproponowali postawić po obu stronach drogi znak „zakaz zatrzymywania się, zakaz postoju”.
Komisja miejska zaopiniowała postawienie przy ul. Matejki 6-14 po obu stronach drogi znaku „zakaz zatrzymywania się, zakaz postoju” pozytywnie - jednogłośnie.
Ad. 7. Sprawy bieżące.
- A. Taratuta - w Nasiedlu w szkole kapie woda w sali gimnastycznej
- droga Pilszcz- Oderszof wpisać do planów remontów do wykonania jeszcze w tym roku, jest ona w złym stanie a jest to droga ruchliwa.
 - P. Krawiec - firma robiąca rekultywację wysypiska zniszczyła boisko do siatkówki i potrzeba jest wykoszenia trawy na boisku piłki nożnej na osiedlu.
Na tym protokół zakończono. Posiedzenie zakończono o godz: 12.00
Protokołowała: J. Wach

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Kietrzu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
J.Wach
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2008-10-23
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
J.Wach
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2008-10-23 09:45:02
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Dorota Buch
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2008-10-23 09:54:31
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Dorota Buch
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2008-10-23 11:54:31
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
451 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony