ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu

Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • BIP
  • Godło RP
ˆ

2008

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Protokół z wspólnego posiedzenia wszystkich komisji w dniu 13 maja 2008 roku

Informacja ogłoszona dnia 2008-06-03 14:12:21 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

Protokół Nr 7 /2008
ze wspólnego posiedzenia wszystkich komisji
Rady Miejskiej w Kietrzu w dniu 13 maja 2008r.

Akapit nr 2 - brak tytułu

Posiedzenie rozpoczęto o godz. 14.00
Stan komisji: rewizyjnej: 4 członków: obecnych 4 członków
                    miejskiej: 5 członków: obecnych 5 członków
                    mieszkaniowej: 5 członków: obecnych 5 członków
                    wiejskiej: 5 członków: obecnych 5 członków
W posiedzeniu uczestniczą: - Burmistrz Kietrza,
                                       - Z-ca Burmistrza,
                                       - Wiceprzewodniczący Rady.
                                       - Dyr. ds. Mieszkaniowych „Hydrokan” - Elżbieta Lechowicz
Posiedzenie otworzył przewodniczący Komisji mieszkaniowej Piotr Duda, powitał wszystkich obecnych i poinformował o porządku obrad.
Ad. 1. Zatwierdzenie planu remontów na 2008 rok.
Dyr. ds. Mieszkaniowych E. Lechowicz przedstawiła i omówiła plan remontów na 2008 rok.
Do zał. nr 1 - Plan remontów na 2008r.-Mienie Gminy, dodano dodatkowy pkt. 11 - remont elewacji budynku Lubotyń 25 na kwotę 15 tys. zł, a pkt. 10 planu - usuwanie awarii, naprawy i remonty wykonane przez pracowników działu mieszkaniowego został zmniejszony z 70 tys. zł. na 55 tys. zł. Ogółem plan remontów na 2008r-Mienie Gminy wynosi 367.900 tys. zł. W zał. nr 2 został przedstawiony plan remontów na 2008r na Wspólnotach Mieszkaniowych , w których Gmina jest właścicielem. Zostały w tym zał. wyszczególnione wszystkie propozycje remontów, które wspólnoty podjęły uchwałą na zebraniach. Ogólna kwota planu remontów na wspólnotach wynosi 348.000 tys. zł.
Komisje zaopiniowały plan remontów na 2008 rok z dodatkowym pkt. 11 - remont elewacji budynku Lubotyń 25 na kwotę 15 tys. zł w zał. nr 1 - pozytywnie - jednogłośnie.
Ad. 2. Stan przygotowań do reorganizacji szkół.
Z-ca Burmistrza L. Wilk przedstawił stan przygotowań szkół do reorganizacji. Omówił proces przekształcenia szkoły w Dzierżysławiu w szkołę stowarzyszeniową oraz powiedział, że w pozostałych szkołach wiejskich będą tworzone klasy łączone. Radni ze Ściborzyc Wlk., Nasiedla i Pilszcza przedstawili komisjom co szkoły wiejskie, które prosiły o rok zastanowienia się nad dalszymi kierunkami funkcjonowania swoich szkół zrobiły, jakie poczyniły kroki w kierunku możliwości reorganizacji swoich szkół. Z wypowiedzi radnych z tych 3 sołectw wynikło, że nie ma żadnych działań na dzień dzisiejszy ze strony szkół w kierunku jakiejkolwiek reorganizacji. Radny S. Antoszczyszyn złożył wniosek aby do końca września podjąć uchwałę intencyjną o zamiarze likwidacji pozostałych szkół wiejskich od przyszłego roku i utworzeniu szkół stowarzyszeniowych. Zmobilizuje to szkoły do jakiegoś działania.
Wniosek został przyjęty: za - 10 głosów, przeciw - 0 głosów, wstrzymało się - 3 głosy (S. Kaliciński, T. Grabczyński, A. Taratuta).
Radni pytali też o konieczność prowadzenia przez gminę Liceum co nie jest zadaniem własnym gminy. Czy nie można przekazać Liceum do powiatu i może z tego tytułu powstaną jakieś oszczędności. W odpowiedzi Burmistrz powiedział, że finansowo na tym nic nie zyskamy a tracimy organizacyjnie. Trzeba będzie podzielić majątek szkoły, zmienić dyrektora, stworzyć odrębne sekretariaty - teraz jest jeden.
Radny T. Grabczyński poprosił aby komisja rewizyjna sprawdziła funkcjonowanie, wydatki Liceum za I półrocze br. i we wrześniu przedstawiła sprawozdanie z tej kontroli.
Burmistrz powiedział, że wystosuje pismo do p. D. Szwiec i Dyr. trzech szkół wiejskich - Ściborzyce Wlk., Pilszcz, Nasiedle, które przedstawiły na sesji Rady w lutym plan oszczędności w funkcjonowaniu placówek oświatowych i prosiły o jeden rok czasu na zorganizowanie się i podjęcie ewentualnych decyzji dotyczących rejestracji stowarzyszeń z zapytaniem co w tym kierunku zostało zrobione i jak widzą w dalszych latach funkcjonowanie swoich placówek.
Ad. 3. Wnioski z zebrań wiejskich - analiza.
W komentarzu Burmistrz powiedział, że są to wnioski sołectw z zebrań wiejskich, które odbyły się w m-cu kwietniu. Teraz objeżdżane są wszystkie sołectwa i sprawdzamy wg listy zadań co jest dokładnie do zrobienia. Część zadań dotyczy dróg powiatowych, wojewódzkich, nie wszystko uda nam się w tym roku zrealizować ale postaramy się jak najwięcej zrobić, a niezrealizowane zadania przenieść na drugi rok.
Ad. 4. Omówić inwestycję krytej pływalni.
W komentarzu Burmistrz powiedział, że do 19 maja br. miał być termin składania wniosków do Urzędu Marszałkowskiego o wspófinansowanie projektów ze środków UE. Odczytał pismo Marszałka Województwa Opolskiego, w którym zgodnie z komunikatem Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 8 kwietnia 2008r. w opinii Komisji Europejskiej istnieje niezgodność polskich przepisów prawnych z wymogami Dyrektywy - w sprawie oceny skutków wywieranych przez przedsięwzięcia publiczne i prywatne na środowisko naturalne. W związku z tym dnia 30 kwietnia 2008r. Zarząd Województwa Opolskiego - Instytucja Zarządzająca Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Opolskiego na lata 2007-2013 podjął decyzję o wstrzymaniu rozpoczęcia naboru do poddziałania - Usługi Turystyczne i Rekreacyjne-Sportowe świadczone przez sektor publiczny, wstrzymania procedury oceny projektów kluczowych złożonych w ramach procedury oceny projektów indywidualnych i wstrzymania procedury oceny projektów złożonych w ramach procedury konkursowej. Decyzja ta obowiązuje do dnia odwołania jej przez Zarząd Województwa Opolskiego.
W związku z tym na razie nie możemy złożyć wniosku na dofinansowanie budowy krytej pływalni w Kietrzu. Radni pytali o źródła utrzymania basenu. W odpowiedzi Burmistrz powiedział, że będą 2 źródła finansowania basenu - część kosztów pokryje gmina w ramach zajęć lekcyjnych szkół, a część będzie finansowana przez firmy, osoby prywatne, które będą korzystały z basenu. Na dzień dzisiejszy zarządcą basenu będzie „Hydrokan”.
Radny T. Grabczyński przedstawił informację jak wygląda sytuacja utrzymania, kosztów eksploatacji krytej pływalni w Raciborzu i poprosił o zastanowienie się nad jego budową, gdyż koszt jego utrzymania może w znacznym stopniu obciążać w przyszłości budżet gminy. Burmistrz na najbliższe posiedzenie komisji przygotuje wyciąg ze studium wykonalności i wtedy orientacyjnie będzie mógł podać koszty utrzymania basenu.
Ad. 5. Omówić postępowanie z wysypiskiem gminnym.
W komentarzu Burmistrz powiedział, że zwrócił się pisemnie do Urzędu Marszałkowskiego z zapytaniem na jakim etapie jest załatwiane pozwolenie zintegrowane przez spółkę NAPRZÓD-Rydułtowy. Nie mamy jeszcze odpowiedzi na to pismo ale w rozmowie telefonicznej UM potwierdził, że decyzja o wydanie tego pozwolenia stanęła w Ministerstwie.
Radni zawnioskowali do Komisji miejskiej o wystosowanie pisma do Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska o sprawdzenie legalności składowanych i przywożonych odpadów na wysypisko.
Wniosek został przyjęty - jednogłośnie.
Ad. 6. Sprawy bieżące.
- T. Grabczyński - zgłosił wniosek o wprowadzenie prowizji dla sołtysów z tytułu roznoszenia decyzji, nakazów podatkowych w wysokości 2 zł za wniosek.
- A. Taratuta - pogorszenie wody w wodociągach w Pilszczu i Ludmierzycach,
                   - jesienią miały być łatane dziury na drogach, nie wszystko zostało zrobione,
                   - rów graniczny na końcu Alei Lipowej jest nie zasypany,
                  - postarać się wspólnie ze stroną czeską pozyskać pieniądze ze środków unijnych na przekształcenie drogi polnej w drogę transportu rolnego,
- Burmistrz - odczytał pismo Zarządu Województwa Opolskiego, w którym Dyrektor Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gliwicach wydał Rozporządzenie z dnia 21 kwietnia 2008 roku w sprawie uchylenia rozporządzenia ustanawiającego wody podziemne wrażliwe na zanieczyszczenia związkami azotu ze źródeł rolniczych oraz obszary szczególnie na nie narażone. W związku z tym od dnia 13 maja br. rolnicy z Gminy Baborów, Polska Cerekiew i Kietrz mogą składać wnioski o przystąpienie do programów rolnośrodowiskowych do Biur Powiatowych ARiMR.
                 - na zebraniu wiejskim w Nasiedlu padł wniosek o obniżenie kwoty za wynajem sali na wesela - obecna cena to 490 zł.
Radni postanowili zostawić wysokość ceny wynajmu sali bez zmian w głosowaniu: za - 13 głosów, przeciw - 1 głos (T. Grabczyński), wstrzymało się - 1 głos (A. Suchecki).
- D. Zajda - co będziemy robić i kiedy zaczną się przygotowania do dożynek w Lubotyniu.
- S. Antoszczyszyn - remont dróg w Wojnowicach od 3 lat nic się nie dzieje, miał być położony asfalt na odcinku 900 m i tez jest to ciągle odwlekane.
Na tym protokół zakończono.
Posiedzenie zakończono o godz: 16.30
Protokołowała: J. Wach.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Kietrzu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Wach
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2008-06-03
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Wach
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2008-06-03 14:01:32
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Dorota Buch
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2008-06-03 14:12:21
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Dorota Buch
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2008-06-03 16:12:21
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
486 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony