ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu

Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • BIP
  • Godło RP
ˆ

2008

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Protokół z posiedzenia Komisji ds. rozwoju miasta, oświaty i usług w dniu 16 kwietnia 2008 roku

Informacja ogłoszona dnia 2008-04-29 14:59:27 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

Protokół Nr 12 /2008
posiedzenia komisji ds. rozwoju miasta, oświaty i usług
Rady Miejskiej w dniu 16 kwietnia 2008r.

Akapit nr 2 - brak tytułu

Posiedzenie rozpoczęto o godz. 13.00
Stan komisji: 5 osób: obecnych - 4, nieobecny - P. Duda
W posiedzeniu uczestniczą: - Burmistrz Kietrza Pan Józef Matela,
                                        - Prezes ZNP Danuta Szwiec,
                                        - Komisarz Krzysztof Andrusiak z Zespołu Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej 
                                          Policji w Głubczycach.
Posiedzenie otworzył przewodniczący komisji Andrzej Wójtowicz powitał wszystkich obecnych i poinformował o porządku obrad.
Ad. 1. Wyrażenie opinii na pismo od ZNP w Kietrzu w sprawie wyjaśnienia do Uchwały nr XVII/95/2008, która dotyczy ustalenia najniższego wynagrodzenia w I kategorii zaszeregowania dla pracowników zatrudnionych w jednostkach budżetowych Gminy Kietrz.
- A. Wojtowicz - na komisjach i sesji rozmawialiśmy o 5 % podwyżce dla pracowników niepedagogicznych zatrudnionych w placówkach oświatowych i zaproponowaliśmy, że jak będą oszczędności w oświacie to ci pracownicy dostaną następne 5 % podwyżki.
- D. Szwiec - wynagrodzenie pracowników zależy od kategorii zaszeregowania a od tej kategorii zaszeregowania zależą także punkty, które do poszczególnych kategorii są przypisane. Tutaj w wartościach 1 pkt. są znaczne różnice. Najniższa wartość pkt. jest w szkołach - 3,03, kiedy w MGOK - 3,65 i w OPS - 3,25. Różnice w wynagrodzeniach na takich samych stanowiskach pracy, tylko innych placówkach są rzędu 20 - 120 zł. Czym to jest podyktowane, że wprowadza się aż tak znaczące różnice w placówkach, od czego zależą wartości pkt., od jakiej podstawy ustala się wartość najniższego wynagrodzenia oraz czy istnieje możliwość aby pracowników niepedagogicznych potraktować tak jak innych pracowników zatrudnionych w jednostkach Gminy i nagradzać ich w podobnej wysokości.
- Burmistrz - to, że każda placówka ma inaczej liczone pkt. i inną tabelę wynika z dawnych przepisów. Kiedyś były tabele, które pokrywały się ze sobą w poszczególnych kategoriach. Potem zostały wprowadzone tabele które nie pokrywają się ze sobą, jest wartość najmniejsza a potem stale rosnąco. Gdybyśmy chcieli wszystkim jednakowo ustalić pkt. to mogłoby się okazać, że pracownik socjalny w OPS będzie zarabiał tyle co sprzątaczka. Nie da się też zrobić osobnej tabeli na każdego pracownika a podniesienie pkt zaszeregowania tez nic nie da. Podniesienie najniższego pkt. spowoduje, podniesienie pkt. innym osobom i wtedy wszyscy pozostali pracownicy też będą musieli dostać podwyżkę. Nie widzę na dzień dzisiejszy przy naszych przepisach prawnych i możliwościach finansowych aby wszyscy zarabiali jednakowo.
- D. Szwiec - chciałabym poprosić o ponowne spotkanie i o rozważenie możliwości, że jeżeli w miesiącu czerwcu okaże się, że będą środki dodatkowe, to przeznaczyć je na podwyżki dla pracowników niepedagogicznych zatrudnionych w szkołach. Uspokoi to na pewno złą atmosferę w szkołach, która powstała po podwyżkach, które były w tamtym roku, a których pominięto przy tych podwyżkach.
- A. Wojtowicz – na dzień dzisiejszy w sferze administracji samorządowej i w oświacie jest dużo niewiadomych .Przewidziana jest podwyżka dla pracowników administracji samorządowej. Podwyżka ta ma również objąć pracowników samorządowych zatrudnionych w placówkach oświatowych. Kiedy, co i jak tego nikt nie wie ? W budżecie Gminy znów trzeba znaleźć pieniądze na podwyżki dla nauczycieli. Chwili obecnej nie ma dodatkowych środków na wynagrodzenia dla omawianej grupy ludzi. Chcąc im dać to trzeba komuś zabrać ? Spotkać się możemy nie w czerwcu lecz w lipcu po otrzymaniu sprawozdania z wykonania budżetu miejskiego za I półrocze 2008r. Jeśli będą oszczędności i dodatkowe środki to będziemy rozmawiać o podwyżkach dla pracowników samorządowych zatrudnionych w oświacie.

Propozycja została przyjęta - jednogłośnie.
 
Ad. 2. Wyrażenie opinii na pismo od pana Władysława Grondziowskiego w sprawie zakazu parkowania samochodów przy ul. Matejki od nr 6 do 14.
Po przeprowadzeniu wizji w terenie w obecności Komisarza Krzysztofa Andrusiaka z Zespołu Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Głubczycach na ul. Matejki od nr 6-14 komisja postanowiła, w związku z brakiem miejsc do parkowania, nie stawiać znaków „zakaz zatrzymywania się i postoju” po obu stronach, a doprowadzić do wyodrębnienia dodatkowego miejsca do parkowania, wycinając część żywopłotu przy drodze i przesadzając drzewka.
Ponadto po przeprowadzonej obserwacji przez Przewodniczącego Komisji miejskiej P.A. Wojtowicza od dnia 16 - 24.04.08r. nie stwierdzono aby jakieś samochody parkowały i stały przy ul. Matejki nr 6-14. W sobotę stał samochód dostawczy, ale było to spowodowane wyładunkiem towaru. Reszta samochodów stoi na poboczu drogi.
Komisja uznała w/w skargę jako bezzasadną. Ponadto przyjęła propozycję wyodrębnienia dodatkowego miejsca do parkowani w głosowaniu jawnym - jednogłośnie.
Ad. 3. Wyrażenie opinii na pismo mieszkańców Osiedla PGR w Pilszczu w sprawie prośby o ograniczenie ruchu i parkowania pojazdów na ul. Różanej, ul. Zielonej i ul. Słonecznej.
Po przeprowadzeniu wizji w terenie w obecności Komisarza Krzysztofa Andrusiaka z Zespołu Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Głubczycach na Osiedlu PGR w Pilszczu, na ul. Rożanej, ul. Zielonej, ul. Słonecznej komisja stwierdziła, że skarga jest bezzasadna. Zgodnie z opinią zapytanych mieszkańców w osobach Pana Władysława Łacek i Pani Janiny Radłowskiej ruch pojazdów ciężarowych na Osiedlu i parkowanie tych pojazdów był jednorazowy i nie odbywa się na co dzień. Powodem jednorazowego wjazdu samochodu ciężarowego była awaria - wymiana opony. Ponadto zapytani stwierdzili, że nie podpisywali w/w pisma tylko pismo w sprawie wycinki drzew nad garażem i dodali, że Pan Józef Nawrot autor pisma jest człowiekiem bardzo konfliktowym. Zgodnie z opinią obecnego Komisarza Policji, ruch po w/w ulicach na Osiedlu jest niemożliwy ze względu na wąską drogę.

Komisja zgodziła się z opinią Policji z wizji lokalnej - jednogłośnie.
 
Ad.4. Sprawy bieżące.

- H. Kułaga - co dalej z remontem drogi na ul. Górskiej oraz przy mostku łączącym ul. Górską i ul. Sportową nie pali się lampa. Czy jest możliwość jej uruchomienia.
Burmistrz - całe oświetlenie z ul. Sportowej jest naprawiane i podłączane do stadionu, remont dalszego odcinka ul. Górskiej jest zaplanowany w tegorocznym budżecie, robiony jest przetarg na remont i będzie w tym roku dalej remontowana.
- P. Krawiec - kiosk ruchu przy USC oraz kiosk na rogu przy Lotto stoją puste i szpecą otoczenie wyglądem.
Burmistrz - właściciel kiosku przy lotto dostał mandat ale dalej nic nie robi aby uprzątnąć, zagospodarować ten kiosk. Natomiast kiosk ruchu przy USC muszę sprawdzić kto jest właścicielem i przyjrzymy się temu.
- A. Wojtowicz - pojemniki do segregacji odpadów zostały zabrane z osiedli.
Burmistrz - od 1.01.08r. gmina nie płaci za śmieci posegregowane, każdy mieszkaniec płaci sam. Firma NAPRZÓD powinna w tej sytuacji wystąpić o podpisanie aneksów do umowy a w ich imieniu miał występować „Hydrokan”. Nie wiem jak to się stało ale nikt nie podpisał aneksów na wywóz odpadów segregowanych i firma zabrała pojemniki. Zarządcy czyli „Hydrokan”, Kombinat, wspólnoty mieszkaniowe postanowili szukać nowego tańszego dbiorcę odpadów.
- T. Grabczyński - odcinek trasy II Półmaratonu Kietrz-Rohov przebiegający przez Ściborzyce Wlk jest w bardzo złym stanie. Jakie są możliwości aby to poprawić.
Burmistrz - rozmawiałem w tej sprawie ze Starostą Głubczyc i obiecał, że się tym zajmie i wyrównają ten odcinek.
- Burmistrz- zasygnalizował, że na wykonanie dokumentacji na remont strażnicy po straży granicznej w Pilszczu trzeba będzie przeznaczyć 60.000,-. W budżecie zostało zaplanowane na ten cel 25.000,- i potrzeba jest znalezienia jeszcze 35.000,-.
 
Na tym protokół zakończono.
Posiedzenie zakończono o godz: 14.00
Protokołowała: J. Wach

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Kietrzu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Wach
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2008-04-29
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Wach
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2008-04-29 14:51:45
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Dorota Buch
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2008-04-29 14:59:27
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Dorota Buch
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2008-04-29 16:59:27
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
478 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony