ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu

Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • BIP
  • Godło RP
ˆ

2008

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Protokół z wspólnego posiedzenia wszystkich komisji Rady Miejskiej w Kietrzu w dniu 3 kwietnia 2008 roku

Informacja ogłoszona dnia 2008-04-29 14:48:23 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

Protokół Nr /2008
ze wspólnego posiedzenia wszystkich komisji Rady Miejskiej
w Kietrzu w dniu 3 kwietnia 2008r.

Akapit nr 2 - brak tytułu

Posiedzenie rozpoczęto o godz. 14.00
Stan komisji: rewizyjnej: 4 członków: obecnych 4 członków 
                    miejskiej: 5 członków: obecnych 5 członków
                    mieszkaniowej: 5 członków: obecnych 5 członków
                    wiejskiej: 5 członków: obecnych 5 członków
W posiedzeniu uczestniczą: - Burmistrz Kietrza,
                                        - Z-ca Burmistrza,
                                        - Skarbnik Gminy,
                                        - Przewodniczący Rady,
                                        - Wiceprzewodniczący Rady
 
Posiedzenie otworzył przewodniczący komisji rewizyjnej Stanisław Antoszczyszyn, powitał wszystkich obecnych i poinformował o porządku obrad.
1. Zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu miejskiego w Kietrzu za 2007 rok.
2. Wyrażenie opinii na pismo mieszkańców Osiedla PGR w Pilszczu w sprawie ograniczenia ruchu i parkowania pojazdów na ul. Różanej, u. Zielonej i ul. Słonecznej.
3. Wyrażenie opinii na pismo Pana Władysława Grondziowskiego w sprawie zakazu parkowania samochodów przy ul. Matejki.
4. Sprawy bieżące.
Ad. 1. Zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu miejskiego w
          Kietrzu za 2007 rok
- radni otrzymali materiały.
Skarbnik Gminy - ponieważ radni otrzymali wcześniej sprawozdanie opisowe z wykonania budżetu za 2007 rok, ogólnie przedstawiła przebieg wykonania budżetu a następnie poprosiła o uwagi, pytania i wnioski do przedłożonego materiału.
Przewodniczący komisji poprosił o skomentowanie: - podatku od nieruchomości od osób fizycznych i od osób prawnych, - w dziale - działalność usługowa - opracowanie ekofizjograficzne, - zobowiązania wymagalne.
W odpowiedzi Skarbnik poinformowała, że w ubiegłym roku były przeklasyfikowania gleb i były dodatkowe przypisy. My płacimy podatek od nieruchomości za działki sklasyfikowane rolniczo i niesklasyfikowane rolniczo , doszły do tego jeszcze przypisy w podatku od nieruchomości do działek przy posesji, czyli tych działek, które stanowią podstawę do ustalenia podatku rolnego. Było bardzo dużo tych przypisów - wszyscy nie zapłacili i dlatego jest duży wzrost zaległości w podatku od nieruchomości od osób fizycznych. Natomiast, jeżeli chodzi o zaległości w podatku od nieruchomości od osób prawnych to zaległości zmniejszyły się, ale bardzo niewiele.
Jeżeli chodzi o opracowanie ekofizjograficzne Burmistrz poinformował, że jest to element studium uwarunkowań kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy, które jest opracowywane. Ekofizjografia jest to zestawienie wszystkich warunków, które są na terenie Gminy, czyli: ukształtowanie terenu, warunki klimatyczne, roślinność.
W sprawie zobowiązań wymagalnych Skarbnik poinformowała, że w stosunku do 2006 roku jest tych zobowiązań bardzo mało. Pozostały one, ponieważ w trakcie roku udzieliliśmy dla Urzędu Marszałkowskiego pożyczki w kwocie 9.115,63 zł na realizację projektu e-Urząd. Gdyby pożyczka ta była trakcie roku 2007 zwrócona, środki te przeznaczone byłyby na spłatę zaciągniętych wcześniej zobowiązań. Nie jesteśmy w stanie przewidzieć jakiego rzędu i jakiej wielkości będziemy musieli udzielić ulg ustawowych w podatku rolnym.
Rolnicy mają prawo inwestować, powiększać gospodarstwa oraz służą w wojsku i z tego tytułu należą im się ulgi. Powoduje to, nieplanowane zmniejszenie dochodów, a z tym wiąże się brak środków na sfinansowanie realizowanych rzeczowo planowanych wydatków. W większości przypadków nie spowodowało to konieczności zapłaty odsetek. Nadwyżka środków z 2007 roku do dyspozycji w 2008 roku, przewyższa stan zobowiązań wymagalnych.
 - A. Wojtowicz - 2 pożyczki z WFOŚ, obligacje komunalne i 3 kredyty - z tego ostatni kredyt 500 tys. zł - brany był na pokrycie deficytu budżetowego. Moje pytanie - czego te dwa poprzednie kredyty dotyczą i te 2 pożyczki?
- Skarbnik - jedna pożyczka z WFOŚ na kwotę 487.095,83 zł dotyczyła rekultywacji wysypiska śmieci, druga pożyczka na kwotę 13.125 zł - modernizacji kotłowni węglowej na gazową wraz z wymianą instalacji c.o. w budynku mieszkalnym przy ul. Głubczyckiej 3, natomiast poprzednie kredyty były brane na zbilansowanie budżetu. Po stronie dochodów było zawsze mniej środków niż po stronie wydatków, w związku z tym kredyty te były planowane i zrealizowane po to, aby zrównoważyć budżet.

W dyskusji poruszono też kwestie dalszych ustawowych ulg i zwolnień, dofinansowania monitoringu - zadań własnych z dotacji celowych, funduszu ochrony gruntów rolnych - wyłączenia gruntów pod wysypiskiem.

Innych uwag nie zgłoszono.
Komisje zaopiniowały sprawozdanie z wykonania budżetu za 2007 rok pozytywnie, przy jednym głosie wstrzymującym się.
Ad. 2. Wyrażenie opinii na pismo mieszkańców Osiedla PGR w Pilszczu w
           sprawie ograniczenia ruchu i parkowania pojazdów na ul. Różanej, ul. Zielonej i
           ul. Słonecznej.
Komisje zawnioskowały o przeprowadzenie wizji lokalnej z wcześniejszą opinią policji i przekazać sprawę pod obrady komisji miejskiej.
Wniosek został przyjęty jednogłośnie.
Ad. 3. Wyrażenie opinii na pismo Pana Władysława Grondziowskiego w sprawie zakazu 
          parkowania samochodów przy ul. Matejki.
Komisje zawnioskowały o przeprowadzenie wizji lokalnej z wcześniejszą opinią policji i przekazać sprawę pod obrady komisji miejskiej.
Wniosek został przyjęty jednogłośnie.
Ad. 4. Sprawy bieżące.
- A. Taratuta - tylko raz w tygodniu w czwartek 2 godz. w Pilszczu i Dzierżysławiu jest lekarz. W pozostałe dni tygodnia sołectwa są bez opieki lekarskiej. Taka sytuacja jest już od 4 tygodni.
Burmistrz - na najbliższym posiedzeniu Rady Społecznej GZLO ten temat będzie dyskutowany.
- K. Tracz - brak oświetlenia i chodnika przy sklepie PROSAT na ul. Mickiewicza,
Burmistrz - oświetlenie jest zadaniem gminy, trzeba zrobić projekt i znaleźć na to pieniądze, natomiast wykonanie chodnika - trzeba zgłosić takie zapotrzebowanie do zarządcy drogi.
- sprawa mieszkania na ul. Głowackiego po pani Ewie Gierłach, czy została już zakończona.
P. Duda - rodzina zdała mieszkanie i zostało ono zaproponowane osobie, która negocjuje z państwem Gierłach zwrot pieniędzy poniesionych przez nich na remont tego mieszkania. Jeżeli się nie dogadają to mieszkanie zostanie zaproponowane komuś innemu.
- czy jest możliwość wglądu w umowę podpisaną z firmą NAPRZÓD Rydułtowy.
Burmistrz - tak, osoby zainteresowane mogą otrzymać kserokopię umowy.
- co z oświetleniem na Krotoszynie jest ciągle wyłączone,
S. Kaliciński - oświetlenie na Krotoszynie i na Zatorzu nie zostało przekazane do Zakładu Energetycznego i na dzień dzisiejszy nie jest ani własnością Zakładu ani Gminy, należy do Agencji Nieruchomości Rolnych Skarbu Państwa.
- co z powstaniem gipsowni na naszym terenie.
Burmistrz - nie ma możliwości zamiany gruntów z Agencją Nieruchomości Rolnych Skarbu Państwa, ale firma Knauf robi wszystko aby te grunty wykupić i chce aby w studium zagospodarowania przestrzennego zaznaczyć, że powstanie tam gipsownia. Może to wszystko potrwać jeszcze około roku. Miałem też spotkanie z firmą polską, która chce na naszym terenie postawić około 100 wiatraków.
- S. Antoszczyszyn - jak przebiegają przygotowania do przejęcia przez stowarzyszenie szkoły w Dzierżysławiu.
Burmistrz L. Wilk - wszystko przebiega wg planu. Klasy w placówkach szkolnych będą łączone od zero do pięć, natomiast klasa szósta pozostanie osobno.
- łatanie dziur po zimie, kiedy będą ogłoszone przetargi.
Burmistrz - przetargi są już przygotowane.
- F. Sobczuk - oświetlenie na ul. Głowackiego już o godz. 5.00 rano gaśnie a jest jeszcze ciemno na dworze.
Burmistrz poinformował, że w m-cu kwietniu zostanie ogłoszony nabór do Regionalnego Programu Operacyjnego na działanie sportowe. Nabór będzie trwał do 18 maja br. My jesteśmy na etapie przygotowania wniosku na budowę krytej pływalni w Kietrzu. Została zlecona aktualizacja kosztorysu inwestorskiego i koszty przedstawiają się następująco: wartość budowy obiektu - 9.267.087,90,- w tym 22% VAT - 1.671.114,-, koszt kwalifikowany projektu - 7.595.973,69,- z tego możemy dostać 50% i kwota ta może wynosić - 3.797.987,- pozostała kwota musi być wkładem własnym gminy. Tych pieniędzy nie ma i nie znajdziemy ich w budżecie, dlatego jest propozycja aby emitować na ten cel obligacje. Na najbliższą sesję będzie propozycja zmiany w wieloletnim programie inwestycyjnym, gdyż te koszty muszą być zaktualizowane i pokazane w sposób realny
Na tym protokół zakończono.
Posiedzenie zakończono o godz. 15.30.
 Protokołowała: J. Wach.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Kietrzu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Wach
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2008-04-29
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Wach
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2008-04-29 14:34:14
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Dorota Buch
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2008-04-29 14:48:23
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Dorota Buch
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2008-04-29 16:48:23
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
490 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony