ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu

Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • BIP
  • Godło RP
ˆ

2008

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Protokół z posiedzenia komisji rewizyjnej w dniu 3 kwietnia 2008 r.

Informacja ogłoszona dnia 2008-04-18 13:37:50 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

Protokół Nr 18 /2008
posiedzenia komisji rewizyjnej Rady Miejskiej w dniu 3 kwietnia 2008r.

Akapit nr 2 - brak tytułu

Posiedzenie rozpoczęto o godz. 14.00
Stan komisji: 4 członków: obecnych 4 członków
W posiedzeniu uczestniczą: - Burmistrz Kietrza,
                                        - Z-ca Burmistrza,
                                        - Skarbnik Gminy,
                                        - Przewodniczący Rady.
Posiedzenie otworzył przewodniczący komisji rewizyjnej Stanisław Antoszczyszyn, powitał wszystkich obecnych i poinformował o porządku obrad.
1. Zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu miejskiego w Kietrzu za 2007 rok.
2. Sformułowanie wniosku absolutoryjnego.
Ad. 1. Zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu miejskiego w Kietrzu za 2007 rok - radni otrzymali materiały.
Skarbnik Gminy - ponieważ radni otrzymali wcześniej sprawozdanie opisowe z wykonania budżetu za 2007 rok, ogólnie przedstawiła przebieg wykonania budżetu a następnie poprosiła o uwagi, pytania i wnioski do przedłożonego materiału.
Przewodniczący komisji poprosił o skomentowanie:
- podatku od nieruchomości od osób fizycznych i od osób prawnych,
- w dziale - działalność usługowa - opracowanie ekofizjograficzne,
- zobowiązania wymagalne.
W odpowiedzi Skarbnik poinformowała, że w ubiegłym roku były przeklasyfikowania gleb i były dodatkowe przypisy. My płacimy podatek od nieruchomości za działki sklasyfikowane rolniczo i za niesklasyfikowane rolniczo i doszły do tego jeszcze przypisy w podatku od nieruchomości do działek posesji, czyli tych działek, które stanowią podstawę do ustalenia podatku rolnego. Było bardzo dużo tych przypisów i dlatego wszyscy nie zapłacili za podatek i dlatego jest duży wzrost zaległości w podatku od nieruchomości od osób fizycznych. Natomiast jeżeli chodzi o zaległości w podatku od nieruchomości od osób prawnych to zaległości zmniejszyły się ale bardzo niewiele.
Jeżeli chodzi o opracowanie ekofizjograficzne Burmistrz poinformował, że jest to element studium uwarunkowań kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy, które jest opracowywane. Ekofizjografia jest to zestawienie wszystkich warunków, które są na terenie Gminy, czyli: ukształtowanie terenu, warunki klimatyczne, roślinność.
Jeżeli chodzi o zobowiązania wymagalne Skarbnik poinformowała, że w stosunku do 2006 roku jest tych zobowiązań bardzo mało. Pozostały ono ponieważ w trakcie roku udzieliliśmy dla Urzędu Marszałkowskiego pożyczki w kwocie 94.115,63 zł na realizację projektu e-Urząd i ta pożyczka miała być w trakcie roku 2007 zwrócona. I wtedy jak zostałaby zwrócona to te pieniądze przeznaczone byłyby na spłatę zaciągniętych wcześniej zobowiązań. Co roku też nie wiemy jakiego rzędu i jakiej wielkości będą obowiązujące ciągle ulgi ustawowe w podatku rolnym. Różni ludzie, osoby fizyczne, rolnicy inwestują, służą w wojsku i mają też ulgi wojskowe z tytułu powiększenia gospodarstw. Tych wszystkich ulg nie da się przewidzieć i z tego tytułu z każdego roku mamy zmniejszone dochody.
W dyskusji poruszono też kwestie: ustawowych ulg i zwolnień, dofinansowanie monitoringu - zadania własne z dotacji celowych, fundusz ochrony gruntów rolnych - wyłączenie gruntów pod wysypiskiem.
Innych uwag nie zgłoszono.
Ad. 2. Sformułowanie wniosku absolutoryjnego.
Po dokonaniu wnikliwej analizy przedłożonych dokumentów i wysłuchaniu wyjaśnień Pani Skarbnik oraz Burmistrza Kietrza, Komisja sformułowała i w głosowaniu jawnym, jednogłośnie, przyjęła pozytywną opinię o sprawozdaniu z wykonania budżetu miejskiego za rok 2007 a także, jednogłośnie, przyjęła i skierowała do Rady Miejskiej wniosek o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Kietrza.
Uchwała powyższa przekazana zostanie do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu celem zaopiniowania oraz na ręce Przewodniczącego Rady pod obrady Rady Miejskiej w Kietrzu.
Na tym protokół zakończono.
Posiedzenie zakończono o godz. 16.00.
Protokołowała: J. Wach.
Przewodniczący Komisji
Stanisław Antoszczyszyn

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Kietrzu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Wach
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2008-04-18
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Wach
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2008-04-18 13:33:26
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Dorota Buch
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2008-04-18 13:37:50
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Dorota Buch
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2008-04-18 15:37:50
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
494 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony