ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu

Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • BIP
  • Godło RP
ˆ

2008

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Protokół z wspólnego posiedzenia komisji w dniu 15 lutego 2008 r.

Informacja ogłoszona dnia 2008-02-27 09:08:48 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

Protokół Nr 11 /2008
wspólnego posiedzenia komisji ds. rozwoju rolnictwa i warunków bytowych wsi i komisji rewizyjnej Rady Miejskiej w dniu 15 lutego 2008r.

Akapit nr 2 - brak tytułu

Posiedzenie rozpoczęto o godz. 13.00
Stan komisji:
wiejskiej 5 członków: obecnych 4 członków nieobecny: A Taratuta
rewizyjnej 4 członków: obecnych 4 członków
W posiedzeniu uczestniczą: - Burmistrz Kietrza,
                                        - v-ce Prezes „Hydrokan” Leszek Krawiec,
                                        - Dyr. Dz. Mieszkaniowego„Hydrokan” Elżbieta Lechowicz.
                                        - Główna Księgowa „Hydrokan” Leonarda Ozór,
                                        - Przewodniczący Rady
Posiedzenie otworzył przewodniczący komisji rewizyjnej Stanisław Antoszczyszyn, powitał wszystkich obecnych i poinformował o porządku obrad. V-ce Prezes spółki „Hydrokan”- L. Krawiec poprosił o wykreślenie z pkt.1 porządku posiedzenia, podpunktu - regulaminu dostarczania wody (został on zatwierdzony w tamtym roku, ogłoszony w Dzienniku Urzędowym Województwa Opolskiego - 12 czerwca 2007 roku i nie przewiduje się w nim żadnych zmian).
Do zaproponowanego porządku nie wniesiono uwag.
Ad. 1. Zaopiniowanie projektów:
• Taryf za wodę i ścieki
- radni otrzymali materiały
Komentarz przedstawił v-ce Prezes L. Krawiec. Poinformował, że proponuje się podwyżkę, która zagwarantuje stabilną sytuację spółki:
- woda - 11 groszy tj. 4,31%,
- ścieki - 22 groszy tj. 7,53%,
- abonament - 39 groszy tj. 18,4%,
W dyskusji pytano, o standardy jakościowe wody, ubytki wody w poprzednim roku wynikające z awarii sieci przejętej od Kombinatu Rolnego, możliwości przejęcia pozostałej sieci wodociągowej nie będącej własnością gminy oraz realizację wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych. Zwrócono uwagę na wykorzystanie odpisów amortyzacyjnych urządzeń wodno-kanalizacyjnych w 2007 roku na działalność nie związaną bezpośrednio z produkcją wody lub odbiorem ścieków.
Pan Leszek Krawiec wyjaśnił członkom komisji, jakich inwestycji dokonano w ubiegłym roku w spółce "Hydrokan" oraz jakie planuje się do wykonania w najbliższym czasie ze środków własnych spółki. Stwierdzono, że propozycja cenowa za wodę i ścieki jest wysoka, lecz ze względu na zobowiązanie wymiany w bieżącym roku ok. 1000 wodomierzy, które utraciły już legalizację oraz niezależne od spółki podwyżki cen paliw i energii w 2008 roku, nie jest zbyt wygórowana.
W głosowaniu jawnym zaproponowaną cenę wody -2,66 zł netto, ścieków - 3,14 zł netto i stawkę opłaty abonamentowej - 2,50 zł netto zaopiniowano pozytywnie 6 głosami za, 1 przeciw i 1 wstrzymującym się.
• Stawek czynszu na lokale mieszkalne - radni otrzymali materiały.
Dodatkowy komentarz do przedłożonych materiałów przedstawiła pani E. Lechowicz - Dyr. działu mieszkaniowego spółki „Hydrokan” stwierdzając, że co roku ubywa lokali mieszkalnych, zwłaszcza tych o wysokim standardzie ( w 2007 roku sprzedano 30 mieszkań). Pozostają do utrzymania lokale, które wymagają ciągłych remontów i w których czynsz jest najniższy. W dyskusji pytano o zaległości w spłacie czynszów i ich ściągalność oraz wykonane prace remontowe. Dyskutowano również o pracach planowanych do wykonania w 2008 roku i realizacji harmonogramu wymiany okien.
W głosowaniu jawnym zaproponowaną podwyżkę czynszu o 10%, zaopiniowano pozytywnie - jednogłośnie.
Ad. 6. Sprawy bieżące.
- Burmistrz - poinformował, że koszt rekultywacji wysypiska śmieci wzrośnie o około 200 tys. zł, co jest spowodowane brakiem ziemi o odpowiedniej klasie użyteczności, oraz o rozmowach dotyczących planowanych zmian w oświacie, przeprowadzonych z mieszkańcami sołectw.
- S. Antoszczyszyn poprosił o sugestie w sprawie planu kontroli komisji rewizyjnej na 2008 rok.
Na tym protokół zakończono.
Posiedzenie zakończono o godz: 15.30.
Protokołowała: J. Wach.
Przewodniczący Komisji rewizyjnej
Stanisław Antoszczyszyn

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Kietrzu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Wach
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2008-02-27
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Wach
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2008-02-27 09:03:45
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Dorota Buch
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2008-02-27 09:08:48
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Dorota Buch
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2008-02-27 10:08:48
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
481 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony