ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu

Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • BIP
  • Godło RP
ˆ

2008

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Protokół wspólnego posiedzenia wszystkich komisji Rady Miejskiej - 14.01.2008 r.

Informacja ogłoszona dnia 2008-02-21 11:45:32 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

Protokół Nr 5 /2008
wspólnego posiedzenia wszystkich komisji Rady Miejskiej
w dniu 14 stycznia 2008r.

Akapit nr 2 - brak tytułu

Posiedzenie rozpoczęto o godz. 14.00
Stan komisji: rewizyjnej - 4 członków: obecnych 4 czł.
                    miejskiej - 4 członków: nieobecna H. Kułaga
                    mieszkaniowej - 4 członków: nieobecna H. Kułaga
                   rolnictwa - 5 członków: obecnych 5 czł.
W posiedzeniu uczestniczą: - Burmistrz Kietrza, z-ca Burmistrza, Skarbnik, Przewodniczący Rady - F. Sobczuk, Wiceprzewodniczący Rady - L. Dudek.
Posiedzenie otworzył przewodniczący komisji mieszkaniowej Piotr Duda powitał wszystkich obecnych i poinformował o porządku obrad.
Ad. 1. Zmiana budżetu miejskiego na 2008 rok.
Komentarz przedstawił Burmistrz. Zmiana budżetu związana jest z wcześniej planowaną inwestycją budowy kanalizacji dorzecza Rzeki Troi. Został ogłoszony przetarg na wykonanie dokumentacji - wpłynęła tylko jedna oferta o wartości 718 tys.zł. W budżecie zagwarantowaliśmy na ten cel 400 tys.zł. zł. Na wykonanie dokumentacji mamy czas do końca sierpnia. Nie gwarantuje nam to jednak, że dostaniemy na tę inwestycję pieniądze, ale mimo to musimy próbować je zdobyć a bez opracowanej dokumentacji nic nie osiągniemy. Koszt budowy kanalizacji to ok. 20 mln. W budżecie został zwiększony deficyt o kwotę 320 tys.zł., który zostanie pokryty z kredytu.
Komisje zaopiniowały projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu miejskiego na 2008 rok pozytywnie - jednogłośnie.
Ad. 2. Zmiana uchwały w sprawie zgody na utworzenie na terenie miasta Kietrz podstrefy Wałbrzyskiej specjalnej Strefy Ekonomicznej „INVEST-PARK”.
Komentarz przedstawił Burmistrz. Wcześniej przyjęliśmy uchwałę o wstąpieniu do Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, gdyż do końca nie było wiadomo gdzie mamy należeć. Dostaliśmy telefon i pismo z katowickiej strefy, że mogą nas ująć w folderze informacyjnym i że, obecnie są trakcie przygotowywania wniosku do Ministerstwa Gospodarki o włączeniu nowych terenów do katowickiej specjalnej strefy ekonomicznej i mogą ująć również tereny proponowane przez Gminę Kietrz. Ale wymaga to z naszej strony zmiany uchwały, którą przyjęliśmy na sesji grudniowej w sprawie przystąpienia do wałbrzyskiej strefy ekonomicznej. Jedną z działek chcemy też wycofać z podstrefy i zostanie ona przeznaczona na wieloletnią dzierżawę. Mamy już inwestora, który jest zainteresowany tym terenem. Będzie chciał produkować palety - paliwo z biomasy. Pozostałe działki - 2 szt. oddamy do strefy. Czekamy też na termin spotkania w Ministerstwie Gospodarki, będziemy chcieli poruszyć tam kwestie: przynależności do strefy katowickiej i jak najszybszego przyjęcia nas do tej strefy oraz powstania na terenie gminy kopalni gipsu.
Komisje wyraziły zgodę na zmianę uchwały w sprawie przystąpienia do Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej i zaopiniowały projekt uchwały w sprawie zgody na utworzenie na terenie miasta Kietrz podstrefy Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej S.A. pozytywnie - jednogłośnie.
Ad. 3. Sprawy bieżące.
- Burmistrz - przedstawił projekt uchwały w sprawie stawek za wywóz nieczystości z terenu gminy, która będzie wniesiona pod obrady sesji w styczniu. Radni zaproponowali aby wystosować pismo do zarządców budynków i do odbiorców indywidualnych aby przekazać mieszkańcom informacje o zmianach cen i sposobie wywozu nieczystości. Poruszono też kwestię przywozu na wysypisko gminne śmieci z innych województw aby do czasu postawienia stacji segregacji odpadów wstrzymać ten proceder. Komisje poprosiły Burmistrza o zaproszenie prezesa firmy NAPRZÓD Rydułtowy na najbliższą sesję w celu złożenia wyjaśnień w sprawie wywozu śmieci i ich segregacji.
- Z-ca Burmistrza - rozdał demografie dzieci w poszczególnych klasach szkół podstawowych w latach 2007-20011. Zaproponował aby dokładnie zastanowić się nad problemem szkół wiejskich, wypracować koncepcję zmian i możliwości polepszenia nauczania dzieci.
Na tym protokół zakończono.
Posiedzenie zakończono o godz: 16.00
Protokołowała: J. Wach

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Kietrzu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Wach
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2008-02-21
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Wach
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2008-02-21 11:41:30
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Dorota Buch
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2008-02-21 11:45:32
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Dorota Buch
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2008-02-21 12:45:32
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
413 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony