ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu

Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • BIP
  • Godło RP
ˆ

2006

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Protokół kom. miejskiej i rewizyjnej - 15.12.2006 r.

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2007-02-14 12:11:49 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

PROTOKÓŁ Nr 1/2006
Posiedzenia Komisji ds. rozwoju miasta, oświaty i usług
oraz Komisji rewizyjnej Rady Miejskiej w Kietrzu
w dniu 15 grudnia 2006r.
 
Posiedzenie rozpoczęto o godz.13.oo
Stan komisji :
- miejskiej 4 członków ; obecnych 4 czł.
- rewizyjnej 4 członków ; obecnych 4 czł.
 
W posiedzeniu uczestniczą
- Burmistrz Kietrza Przewodniczący RM Skarbnik gminy
Przedstawiciele firmy „Gamar” z Jastrzębia Zdroju
 
Posiedzenie otworzył przewodniczący Komisji Miejskiej Andrzej Wojtowicz, powitał wszystkich przybyłych i przedstawił tematykę posiedzenia – jak w zawiadomieniu, proponując jednocześnie zmianę, mając na uwadze przybyłych gości z propozycją złożenia oferty na budowę elektrowni wiatrowej- członkowie komisji nie wnieśli sprzeciwu.
A.Wójtowicz przywitał ponownie gości i zaproponował, aby przybliżyli członkom komisji temat, z którym przybyli na posiedzenie. Jeden z przedstawicieli firmy powitał wszystkich obecnych podziękował władzom gminy za zaproszenie przystępując do wyjaśnienia tematu ;
Gmina Kietrz jest rejonem gdzie ich firma chciałaby rozpocząć budowę elektrowni wiatrowej- konkretnie północna część Kietrza. Planowana jest budowa trzech turbin o mocy 3 mgvat każda. Są to maszyny duńskiej firmy „Westa”. Prace przy budowie elektrowni będą trwały ok. 2. lat . Przez cały rok będą musiały być przeprowadzane pomiary wiatru. Teren zajęty pod inwestycję będzie niewielki ok. 1 ara ., kable będą puszczone pod ziemią , transformatory wprowadzone windą pozostaną w środku . Drogi dojazdowe na pola w pobliżu których będzie budowana elektrownia będą utwardzone. Pozwolenie na budowę jest warunkiem uzyskania środków z funduszy. 1 mgv równy jest milionowi kosztu inwestycji. Dla gminy taka inwestycja wiąże się z dużymi korzyściami finansowymi ponieważ podatek gruntowy roczny wyniesie 2% wartości inwestycji.
J.Matela – jako gmina będziemy musieli sporządzić miejscowy szczegółowy plan zagospodarowania , aby procedura do rozpoczęcia uwarunkowań pod inwestycję była prostsza.
Przedst..firmy – gmina Kietrz zaistnieje w mediach jako prekursor takich inwestycji na tych terenach , wcześniej oczywiście będą prowadzone rozmowy z mieszkańcami celem przybliżenia i rozpropagowania tematu . Np. 1 turbina jest w stanie wyprodukować 60 tyś. kw/h , 3 turbiny mogą zaopatrzyć obecne zapotrzebowanie szczytowe w naszej miejscowości. Jeśli Gmina wyrazi zgodę i zainteresowanie na realizację inwestycji jednym z pierwszych kroków poczynionych przez firmę będzie postawienie masztu pomiarowego, który przez rok będzie pobierał wielkość i siłę wiatrów na tym terenie, aby w przyszłości można było ustalić rozpiętość łopat i zastosować wysokość turbiny. Liczymy na dużą życzliwość mieszkańców gminy i pomoc ze strony władz .Koszty związane ze zmianą w planie zagospodarowania pokryte zostaną przez inwestora . Przew. komisji miejskiej zaproponował przegłosować propozycję firmy” Gamor” predysponującą ich do podjęcia działań zmierzających do budowy elektrowni wiatrowej. W głosowaniu jawnym oferta firmy została zaopiniowana pozytywnie przy jednym gł. przeciwnym.
 
Ad.2. Projekt budżetu.
P.Duda – remont ul.Zielonej nie został zakończony pieniądze były w tym roku na ten cel zaplanowane, chciałby wiedzieć czy w przyszłym roku znajdą się pieniądze w budżecie na zakończenie remontu.
J.Matela – liczymy na pieniądze ze SPORU w związku z tym może z nowym rokiem w miarę możliwości zrobimy zmiany w budżecie wpisując remont ulicy Zielonej.
A.Wójtowicz wniósł propozycję przegłosowania tematu , czy jeśli znajdą się pieniądze w przyszłym roku będzie dokonana zmiana zapisu w budżecie i będzie kontynuowany remont ul.Zielonej . W głosowaniu jawnym wszyscy członkowie głosowali za przyjęciem tego wniosku.
F.Sobczuk – proponuje ,aby dopisać w pkt.II Dz.600 transport i łączność- budowę drogi transportu rolnego
Z.Roik – uważa ,że zyski z tytułu uzyskania dróg Agencja powinna przeznaczyć na budowę drogi – jest to kwota ok. 600 tyś.
J.Matela – przejęliśmy działki pod drogami, ale nie przejęliśmy urządzeń znajdujących się na tych drogach np. kanalizacja. Trudno nam jest udokumentować, że działki są nasze. Za wodociąg i samochód spodziewamy się 508 tyś. Z tych pieniędzy, na najbliższej sesji, wydzielimy 100 tys. na modernizację tych dróg i może uda nam się ten problem w przyszłości rozwiązać zupełnie, poza tym 30.tyś na ul. Zieloną.
S.Antoszczyszyn – 200 m. drogi jest do skończenia w Wojnowicach koszt ok.20 tyś.
J.Matela – można to zrobić w ramach zadania -Remont dróg po zimie. Wniosek S. Antoszczyszyna komisja, w głosowaniu jawnym, jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie.
S.Antoszczyszyn – uważa ,że należałoby zaplanować jakąś kwotę na dożynki , które prawdopodobnie miałyby się odbyć w Ludmierzycach.
J.Matela – wieś do tej pory nie wyraziła chęci na organizację dożynek u siebie, temat jest otwarty.
W głosowaniu jawnym, komisja projekt budżetu zaopiniowała pozytywnie jednogłośnie.
 
Ad.3 Sprawy bieżące.
Opłata targowa. J.Matela – w opłacie targowej jest propozycja, aby pobierać opłatę za zajmowane stanowisko wg metraża , a w najbliższej przyszłości nasze targowisko cywilizować . W głosowaniu jawnym, obie propozycje poddane do zaopiniowania komisjom dotyczące opłaty targowej i opłaty administracyjnej , zostały przyjęte jednogłośnie.
J.Matela – przedstawił komisji do zaopiniowania projekt uchwały reg. wynagr. nauczycieli . Po krótkiej dyskusji w głosowaniu projekt zaopiniowano pozytywnie jednogłośnie.
T.Grabczyński – proponuje, aby sprawdzić firmę budującą elektr. wiatrowe i postarać się o opinię z gmin gdzie takie wiatraki stoją .
A.Wójtowicz – opustoszały kiosk przy ul.Fabrycznej stał się miejscem rozpust , czy nie można by było zmusić właściciela do rozbiórki tego obiektu.
 
Na tym protokół zakończono.
Posiedzenie zakończono o godz.15.3o.
Protokołowała E.Cyrupa
« powrót do poprzedniej strony