ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu

Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • BIP
  • Godło RP
ˆ

Referat Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Melioracji

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2005-06-21 13:54:04 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Urząd Miejski                       KARTA   USŁUG   Nr OR/03
w Kietrzu          
 
 
 
 
Nazwa usługi: WYDANIE ZEZWOLENIA NA USUNIĘCIE DRZEW LUB

                        KRZEWÓW

    

 

Podstawa prawna:

Art. 83 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 o ochronie przyrody /Dz. U. Nr92, poz. 880/ ;art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960- Kodeks postępowania administracyjnego / Dz. U. Nr.98, poz. 1071 z 2000r. z póżń. Zm./
 
Wymagane dokumenty:
Wniosek posiadacza nieruchomości ( druk dostępny w Ref. Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Melioracji p. nr 1) skierowany do Burmistrza Kietrza zawierający taki elementy jak imię, nazwisko, adres, podpis wnioskodawcy, tytuł prawny władania nieruchomością, nazwę gatunku drzew lub krzewów, obwód pnia drzewa mierzonego na wys. 130 cm, przeznaczeniu terenu na którym rośnie drzewo lub krzew, przyczynę i termin zamierzonego usunięcia drzewa lub krzewów, wielkość powierzchni z której zostaną usunięte krzewy.
 
Miejsce i sposób załatwienia sprawy:
Miejsce złożenia wniosku : sekretariat Urzędu Miejskiego w Kietrzu lub za pośrednictwem  poczty na  adres: Urząd Miejski w Kietrzu, ul. 3 Maja 1, 48-130 Kietrz                                     
Miejsce,   w którym   faktycznie wykonywana jest usługa: Referat Ochrony Środowiska,
Rolnictwa  i Melioracji  pok. nr 7, nr tel. (77) 4854356 w. 22; godz. pracy: poniedziałek: 8.00 – 16.00, wtorek- piątek 7.30- 15.30
Rodzaj rozstrzygnięcia : zezwolenie na usunięcie drzew lub krzewów wydane przez
Burmistrza Kietrza w formie decyzji.
                                         
Termin załatwienia sprawy:
Ustawa przewiduje do jednego miesiąca, a wprzypadkach skomplikowanych do dwóch miesięcy. W przypadku niezałatwienia sprawy ustawowym terminie Wnioskodawca zostanie powiadomiony.
Opłaty:
Opłatę za usunięcia drzewa ustala się na podstawie stawki zależnej od obwodu pnia mierzonego na wys. 130 cm oraz rodzaju i gatunku drzewa. Opłatę za usunięcie krzewów ustala się na podstawie usunięcia jednego metra kwadratowego powierzchni pokrytej krzewami. Wysokość stawek jest określana przez ministra właściwego do spraw środowiska w terminie do dnia 31 pażdziernika każdego roku w drodze obwieszczenia w dzienniku Urzędowym Rzeczpospolitej Polskiej „Monitor Polski’
Opłata skarbowa; brak.
 
Tryb odwoławczy;
brak
 
Uwagi;
Wydanie zezwolenia każdorazowa poprzedzona jest lustracją w terenie przez pracowników Referatu Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Melioracji. Burmistrz, na okres 3 lat odracza uiszczenie opłaty za usunięcie drzew lub krzewów jeżeli zezwolenie przewiduje przesadzenie ich w inne miejsce lub zastąpienie innymi drzewami lub krzewami. Jeżeli przesadzone lub posadzone w zamian drzewa lub krzewy zachowały żywotność lub nie zachowały z przyczyny niezależnych od posiadacza nieruchomości opłaty ulegają umorzeniu. Nie pobiera się opłaty za usunięcie drzew lub krzewów w przypadkach określonych w art. 86 ust 1 i 2 ustawy o ochronie przyrody. Drzewa i krzewy wycięte bez zezwolenia podlegają administracyjnej karze pieniężnej wymierzanej przez Burmistrza. Karze podlega również zniszczenie terenów zieleni.
 
« powrót do poprzedniej strony