Konkursy na rok 2013
Szczegóły informacji
OGŁOSZENIE o konkursie
Akapit nr 1 - brak tytułu
OGŁOSZENIE
Burmistrz Kietrza ogłasza otwarty konkurs na realizację w 2013 roku zadań z zakresu działalności na rzecz osób niepełnosprawnych oraz zaprasza do składania ofert.
I. Rodzaje zadań i wysokość środków publicznych przeznaczonych na ich realizację:
1. Nazwa zadania konkursowego: Terapia dzieci i młodzieży niepełnosprawnej z różnymi dysfunkcjami rozwojowymi -środki przeznaczone na realizacje zadania: 2.500 złotych
2. Nazwa zadania konkursowego: Działanie na rzecz osób niewidomych i słabowidzących - środki przeznaczone na realizację zadania: 2.500 złotych
II. Zasady przyznawania dotacji:
-
Postępowanie konkursowe odbywać się będzie z uwzględnieniem zasad określonych w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873 z póżn. zm.).
-
O przyznanie dofinansowania w ramach otwartego konkursu ofert mogą się ubiegać organizacje pozarządowe i podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
-
Burmistrz Kietrza przyznaje dotacje na realizację zadań wyłonionych w otwartym konkursie poprzez zawarcie umowy.
-
Realizacja zadania nastąpi w formie wsparcia wraz z dofinansowaniem, które nie może przekroczyć 80% całkowitych kosztów zadania.
-
Wkład finansowy wnioskodawcy, na który składają się: finansowe środki własne i środki finansowe z innych źródeł musi stanowić co najmniej 10% całkowitych kosztów zadania.
-
Wysokość przyznanej dotacji może być niższa niż wnioskowana w ofercie. W takim przypadku wnioskodawca może przyjąć zmniejszenie zakresu rzeczowego i kosztorysu lub wycofać swoją ofertę.
III. Termin i warunki realizacji zadań:
-
Zadania mogą być realizowane w okresie od 11 lutego do 31 grudnia 2013r.
-
Zadanie nie może być realizowane przez podmiot nie będący stroną umowy.
-
Zadanie powinno być realizowane z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową oraz z obowiązującymi standardami i przepisami.
-
Zadanie powinno być wykonane dla jak największej liczby mieszkańców Gminy Kietrz.
-
Szczegółowe warunki realizacji, finansowania i rozliczania zadania regulować będzie zawarta przez Gminę Kietrz umowa z wnioskodawcą.
IV. Warunki, termin i miejsce składania ofert.
-
Podmioty realizujące zadanie powinny posiadać niezbędne doświadczenie i spełnić wymogi formalne określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
-
Oferta musi być złożona na wzorze oferty określonym w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2011r. Nr 6, poz. 25).
-
Ofertę (wydruk komputerowy, druk wypełniony pismem drukowanym lub maszynopis) należy składać w zamkniętych kopertach. Koperta powinna być opisana z oznaczeniem nazwy i adresu wnioskodawcy wraz z dopiskiem na kopercie pełnej nazwy przewidzianego do realizacji zadania określonego w ogłoszeniu konkursowym.
-
Do udziału w konkursie i oceny merytorycznej zostaną dopuszczone oferty kompletne pod względem formalnoprawnym, złożone w przewidzianym terminie (decyduje data wpływu oferty do urzędu).
-
Nie dopuszcza się możliwości uzupełnienia oferty.
-
W przypadku składania kopii wymaganych dokumentów każda strona dokumentu powinna być potwierdzona za zgodność z oryginałem przez osoby upoważnione do reprezentowania podmiotu zgodnie z wpisem w KRS lub innym dokumentem potwierdzającym status prawny wnioskodawcy.
-
W przypadku przyznania dotacji niższej niż wnioskowana, wnioskodawca zobowiązany jest w terminie 3 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu, dostarczyć wszystkie niezbędne dokumenty potrzebne do zawarcia umowy tj. uaktualniony harmonogram i kosztorys realizacji zadania, stanowiący załącznik do umowy.
-
Nieprzedłożenie dokumentów w terminie, o których mowa w ust. 7 skutkuje nie otrzymaniem dotacji.
-
Oferty należy składać na adres:
Urząd Miejski w Kietrzu
ul. 3 Maja 1
48-130 Kietrz
10. Oferty należy składać w nieprzekraczalnym terminie do dnia 1 lutego 2013 roku.
11. Dopuszcza się składanie przez jeden podmiot kilku ofert w konkursie. Podmioty, które składają kilka ofert w konkursie powinny złożyć każdą ofertę w odrębnej kopercie z jednym kompletem załączników jednocześnie oznaczając w kolejnej ofercie gdzie znajdują się załączniki.
V. Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert:
1. Oceny formalnej i merytorycznej złożonych ofert dokonuje komisja konkursowa powołana Zarządzeniem Burmistrza Kietrza. Komisja kwalifikuje złożone oferty do otrzymania dotacji i przedstawia Burmistrzowi Kietrza, który podejmuje decyzję o wyborze ofert, przyznaniu dotacji i jej wysokości oraz zawiera stosowną umowę.
2. Od rozstrzygnięcia w sprawie wyboru oferty i udzielenia dotacji nie stosuje się trybu odwoławczego.
3. Konkurs powinien być rozstrzygnięty nie później niż 30 dni od dnia, w którym upłynął termin składania ofert.
4. Wyniki otwartego konkursu ofert zostaną podane do wiadomości publicznej:
- w Biuletynie Informacji Publicznej,
- na stronie internetowej Urzędu Miejskiego,
- na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Kietrzu.
VI. Kryteria formalne:
-
Do udziału w konkursie ofert (oceny merytorycznej) dopuszczony zostanie wnioskodawca, który spełnia łącznie następujące wymogi formalne:
-
jest organizacją pozarządową uprawnioną do złożenia oferty na podstawie art. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
-
jego cele statutowe są zbieżne z zadaniami określonymi w konkursie ofert,
-
przedłożył kompletną i poprawną ofertę w terminie określonym w ogłoszeniu. Ofertę uznaje się za poprawną pod względem formalnym, gdy zostaną określone/usunięte wszystkie niepotrzebne sformułowania oznaczone gwiazdką oraz zostaną podane wszystkie żądane informacje.
VII. Kryteria merytoryczne:
-
Złożona oferta obejmuje realizację zadań własnych gminy w zakresie działalności na rzecz osób niepełnosprawnych.
-
Kalkulacja przedstawionych kosztów musi uwzględniać udział finansowy środków własnych lub środków pozyskanych z innych źródeł w wysokości min. 10% całkowitego kosztu realizowanego zadania.
-
Koszty organizacji zadania powinny być skalkulowane oszczędnie i racjonalnie.
-
Przy ocenie komisja konkursowa będzie brała pod uwagę:
- możliwość realizacji zadania publicznego przez wnioskodawcę,
- rzetelność przedstawionej kalkulacji,
- proponowana jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób realizujących zadania publiczne,
- udział środków finansowych własnych wnioskodawcy lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego,
- planowany wkład rzeczowy, osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i praca społeczna członków.
-
Pozytywna ocena dotychczasowych działań podejmowanych wspólnie z Samorządem Gminy Kietrz, w tym rzetelność i terminowość rozliczeń z otrzymanych środków finansowych.
-
Realizacja zadania powinna opierać się na odpowiedniej bazie i sprzęcie potrzebnym do realizacji zadania oraz zasobach kadrowych z odpowiednimi kwalifikacjami.
VIII. Do ofert należy dołączyć:
-
Aktualny odpis z rejestru (np. KRS) lub odpowiednio wyciąg z ewidencji lub inne dokumenty potwierdzające status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących.
-
Aktualny statut organizacji.
-
Dokumenty potwierdzające kwalifikacje realizatorów zadania.
-
Sprawozdanie merytoryczne z działalności za rok 2011 lub w przypadku krótszej działalności za okres od dnia rejestracji do dnia złożenia ofert.
-
Sprawozdanie finansowe za rok 2011 sporządzone na podstawie ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2009r. Nr 152, poz. 1223 z późn. zm.) i składające się z następujących elementów: bilansu, rachunku wyników lub rachunku zysków i strat oraz informacji dodatkowej.
-
Do oferty mogą być załączone umowy o współpracy, rekomendacje.
IX. Postanowienia końcowe.
Dopuszcza się pobieranie opłat od adresatów zadania pod warunkiem, że podmiot realizujący zadanie publiczne prowadzi działalność odpłatną pożytku publicznego, z której zysk przeznacza na działalność statutową w ramach realizowanego zadania.
X. Informacja dotycząca realizacji ww. zadań w zakresie działalności na rzecz osób niepełnosprawnych w roku 2012.
Łączna wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadań w roku 2012 wyniosła 2.000 zł.
Burmistrz Kietrza
/-/ Józef Matela
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Miejski w Kietrzu |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Bogusława Paul |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2013-01-11 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Bogusława Paul |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2013-01-11 11:11:15 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Aneta Kopeczek |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2013-01-11 11:14:55 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Aneta Kopeczek |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2013-01-11 12:15:28 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 952 raz(y) |