Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
Lista informacji
Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego w Kietrzu
Załączniki
Pobierz dane XML Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego w Kietrzu Drukuj informację Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego w Kietrzu
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Miejski w Kietrzu |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Leszek Wilk |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2018-06-08 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Leszek Wilk |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2018-06-08 11:19:47 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Krzysztof Dereń |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2018-06-08 11:22:59 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Krzysztof Dereń |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2019-01-08 15:54:45 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 209 raz(y) |
Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego w Kietrzu
Akapit nr 1 - brak tytułu
Załącznik do Zarządzenia nr 4/03
Burmistrza Kietrza z dnia 11 marca 2003 roku
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
URZĘDU MIEJSKIEGO W KIETRZU
- Postanowienia ogólne.
- własne gminy wynikające z ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.),
- zlecone przez organy administracji rządowej z mocy prawa,
- wynikające z porozumień zawartych z właściwymi organami rządowymi i samorządowymi
- Urzędem kieruje Burmistrz.
- Zastępca burmistrza wykonuje zadania określone przez burmistrza i zapewnia kompleksowe rozwiązanie tych zadań, jak również kontroluje działalności referatów i innych jednostek organizacyjnych realizujących te zadania.
- Sekretarz gminy, w zakresie ustalonym przez burmistrza zapewnia sprawne funkcjonowanie urzędu i warunki jego działania, a także organizuje pracę urzędu.
- Skarbnik gminy realizuje zadania określone również przepisami szczegółowymi jak: prawo budżetowe i rozporządzenie Rady Ministrów Nr 564 z dnia 2 lutego 1991 r. określające zakres działania głównych księgowych (skarbników gmin).
- Przy załatwianiu spraw stosuje się postanowienia kodeksu postępowania administracyjnego chyba, że przepisy szczególne stanowią inaczej.
- Czynności biurowe i kancelaryjne regulowane są Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 1999 roku w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organów gmin i związków międzygminnych (Dz. U. Nr 112 poz. 1319).
- Zasady prowadzenia k ontroli wewnętrznej w urzędzie określa regulamin kontroli wewnętrznej, stanowiący załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu.
- Burmistrz, przy pomocy sekretarza, zapewnia pracownikom pełniącym funkcje z wyboru, powołania oraz kierownikom referatów właściwe warunki do funkcjonowania struktur organizacyjnych urzędu i wykonywania obowiązków pracowniczych oraz ustala dla nich szczegółowy zakres obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności.
- Sekretarz w porozumieniu z kierownikami referatów, ustala szczegółowy zakres obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności dla pozostałych pracowników, który zatwierdza burmistrz.
- Pozostałe zagadnienia dotyczące nawiązywania, zmiany i rozwiązywania stosunku pracy, obowiązków i praw pracowniczych, dyscypliny pracy i innych, regulują przepisy kodeksu pracy i przepisy ustawy z dnia 22 marca 1990 roku o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 21 poz. 124) oraz regulamin pracy urzędu.
- Palenie tytoniu w pomieszczeniach biurowych jest wzbronione.
- Zabronione jest wnoszenie przez pracown ika na teren urzędu oraz spożywanie napojów alkoholowych, a także przebywanie w miejscu pracy w stanie nietrzeźwym. Zakaz ten obejmuje również pracowników w czasie wykonywania obowiązków pracowniczych podczas delegacji służbowych.
- Organizacja urzędu.
- Kierownictwo urzędu:
- Burmistrz
- Zastępca Burmistrza
- Sekretarz gminy
- Skarbnik gminy.
- Komórki organizacyjne urzędu:
- z zakresu zadań własnych oznaczonych symbolem “W” :
- referat organizacyjno-prawny – WOP,
- referat finansowo-podatkowy – WFP,
- referat ochrony środowiska, rolnictwa i melioracji – WOR,
- referat gospodarki nieruchomościami – WGN,
- referat oświaty i wychowania – WOW,
- referat gospodarki komunalnej, budownictwa i drogownictwa – WKB,
- z zakresu zadań zleconych przez organy administracji rządowej z mocy prawa o symbolu “Z”
- referat spraw obywatelskich – ZSO/USC.
- Z wyboru:
- Burmistrz
- Z powołania:
- Zastępca burmistrza,
- Sekretarz Gminy,
- Skarbnik gminy,
- Kierownik USC (kierownik referatu spraw obywatelskich).
- Z mianowania:
- kierownik referatu gospodarki komunalnej, budownictwa i drogownictwa,
- kierownik referatu gospodarki nieruchomościami,
- kierownik referatu ochrony środowiska, rolnictwa i melioracji.
- Referaty i równorzędne jednostki prowadzą sprawy związane z realizacją zadań i kompetencji burmistrza.
- Kierujący referatami są odpowiedzialni przed burmistrzem za wykonywanie zadań określonych dla referatu, a w szczególności za:
- nadzór nad wypełnianiem obowiązków służbowych przez podległych pracowników,
- zgodność z prawem opracowywanych projektów decyzji,
- inicjowanie i opracowywanie projektów niezbędnych zarządzeń, decyzji, wytycznych w zakresie prowadzonych spraw,
- właściwe przyjmowanie i załatwianie interes antów.
- Kierownicy wykonują swoje zadania bezpośrednio i przy pomocy podległych pracowników.
- Przy wykonywaniu zadań kierownicy upoważnieni są do:
- współdziałania z właściwymi jednostkami, instytucjami,
- brania udziału, na zaproszenie właściwej komisji rady, w jej posiedzeniach,
- zasięgania opinii komisji rady i przedstawiania spraw do rozpatrzenia przez komisje.
- W przypadku, gdy kierujący referatem nie może pełnić swych obowiązków z powodu urlopu, choroby lub innych przyczyn, zastępuje go w tym czasie etatowy zastępca, a w przypadku braku takiego, wyznaczony przez niego pracownik.
- Koordynowanie i stymulowanie procesów rozwoj u społeczno-gospodarczego gminy, zapewniających zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty samorządowej.
- Zape wnienie właściwej realizacji zadań.
- Współdziałanie z właściwymi organami rządowej administracji zespolonej i niezespolonej.
- Opracowywanie propozycji do wieloletnich programów rozwoju miasta i gminy w zakresie swojego działania.
- Przygotowywanie okresowych ocen, analiz i informacji.
- Sprawowanie kontroli określonej przepisami szczegółowymi w jednostkach organizacyjnych.
- Przygotowywanie projektów uchwał rady pod względem merytorycznym i formalnym według właściwości i przedkładanie ich do ostatecznej redakcji pod względem prawnym do referatu organizacyjno-prawnego.
- Rozpatrywanie skarg, wniosków, interpelacji według właściwości.
- Realizowanie zadań wynikających z ustawy z dnia 10 czerwca 1994 roku o zamówieniach publicznych według właściwości.
- Interesanci pr zyjmowani są przez burmistrza i jego zastępcę w każdy poniedziałek od godz. 13.00 do 16.00, natomiast sekretarz gminy przyjmuje interesantów codziennie od godz. 10.00 do 12.00 i od 14.00 do 15.00. Pozostali pracownicy przyjmują interesantów codziennie w g odzinach pracy.
- Pracownicy winni obsługiwać interesantów bez niepotrzebnej zwłoki, uprzejmie i sprawnie, udzielać im wyczerpujących wyjaśnień i załatwiać sprawy w sposób wnikliwy i bezstronny.
- Informacje udzielane interesantom nie mogą naruszać przepisów o ochronie informacji niejawnych i ochronie danych osobowych.
- Organizowanie w urzędzie narad, odpraw i konferencji z udziałem pracowników nie może utrudniać normalnego toku przyjmowania interesantów.
- Celem właściwego przekazu informacji oraz informowania obywateli o zasadach pracy urzędu w siedzibie Urzędu Miejskiego znajduje się:
- tablica ogłoszeń uchwał Rady Miejskiej,
- tablica ogłoszeń zarządzeń burmistrza,
- tablica informacyjna o godzinach pracy urzędu i dniach przyjęć interesantów przez burmistrza, zastępcę i innych pracowników,
- tablica informacyjna o rozmieszczeniu referatów oraz tabliczki przy drzwiach lokali biurowych wyszczególniające nazwisko i imię pracownika oraz stanowisko służbowe,
- tablica informacyjna dla interesantów określająca tryb, zasady postępowania, niezbędne dokumenty, terminy i opłaty przy załatwianiu ważniejszych spraw w urzędzie,
- tablica informacyjna o ofertach składanych przez różne instytucje i podmioty gospodarcze.
- Do współpracy z mediami burmistrz wyznacza osobę spośród pracowników urzędu.
- Burmistrz
- kierowanie bieżącymi sprawami gminy i kierowanie urzędem gminy,
- reprezentowanie gminy i jej urzędu na zewnątrz,
- przedkładanie Radzie Miejskiej projektów uchwał,
- wydawanie zarządzeń oraz decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej,
- podejmowanie decyzji majątkowych zgodnie z przypisanymi kompetencjami ustawowymi oraz upoważnianie innych osób (zastępcę, sekretarza, skarbnika) do prowadzenia spraw gminy i wykonywania czynności administracyjnych związanych z bieżącą działalnością urzędu,
- podejmowanie innych decyzji należących do kompetencji administracji samorządowej i podpisywanie pism i dokumentów wychodzących na zewnątrz urzędu, zastrzeżonych do wyłącznej kompetencji zgodnie z załącznikiem nr 3 do niniejszego regulaminu,
- nadzorowanie realizacji zadań zleconych z zakresu administracji rządowej w ramach gminy i pozostawanie w kontakcie z terenowymi organami tej administracji (ogólnej i specjalnej),
- upoważnianie pracowników urzędu do podejmowania w imieniu burmistrza decyzji, o których mowa w pkt 4,
- wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do kierowników jednostek organizacyjnych gminy i kierownika zakładu w stosunku do pracowników urzędu,
- zatwierdzanie zakresów czynności i odpowiedzialności pracowników urzędu,
- rozstrzyganie sporów kompetencyjnych między komórkami urzędu i jednostkami organizacyjnymi,
- tworzenie straży miejskiej, ustalanie jej statutu w obowiązującym trybie i nadzorowanie działalności w tej sprawie,
- ogłaszanie budżetu gminy,
- wykonywanie zadań szefa obrony cywilnej gminy,
- organizowanie akcji ratownic zej w przypadku klęsk żywiołowych i katastrof,
- informowanie Wojewody o zamiarze przystąpienia gminy do związku międzygminnego ,
- przesyłanie uchwał Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej,
- składanie Radzie Miejskiej okresowych sprawozdań, co najmniej raz w roku, z realizacji zadań urzędu.
- Zastępca Burmistrza
- zastępowanie burmistrza podczas jego nieobecności w zakresie udzielonego upoważnienia,
- bezpośrednie kierowanie referatem oświaty i wychowania wraz z podejmowaniem decyzji i kompleksowym opracowywaniem problemów w zakresie ustalonym przez burmistrza,
- sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad jednostkami organizacyjnymi zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszego regul aminu.
- Sekretarz Gminy
- zapewnienie sprawnego funkcjonowania i warunków działania urzędu,
- organizacja pracy urzędu,
- kierowanie referatem organizacyjno-prawnym,
- bezpośrednie nadzorowanie referatów w zakresie ustalonym przez burmistrza, zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszego regulaminu,
- wykonywanie czynności administracyjnych umożliwiających dokonywanie zwykłych operacji księgowych wynikających z bieżącej działalności gminy w zakresie upoważnienia zawartego w punkcie 5 zakresu działania burmistrza,
- nadzorowanie i pomoc w przygotowywaniu projektów uchwał rady,
- nadzór nad opracowywanymi przez poszczególne referaty decyzjami administracyjnymi,
- podpisywanie zwykłej korespondencji wychodzącej z urzędu, a nie zastrzeżonej do wyłącznej kompetencji burmistrza i zastępcy,
- inne prace zlecone przez burmistrza.
- Skarbnik Gminy
- Referatem organizacyjno-prawnym kieruje sekretarz gminy.
- sporządzanie projektów struktury organizacyjnej urzędu i jednostek podległych,
- sporządzanie projektów przepisów gminnych, prowadzenie ich zbioru oraz zbioru przepisów ogólnie obowiązujących,
- ostateczna redakcja projektów uchwał Rady Miejskiej (ocena prawna),
- sprawowanie obsługi prawnej Urzędu Miejskiego,
- sprawowanie obsługi biurowej i sekretarskiej rady i burmistrza,
- analizowa nie i opiniowanie projektów przyjmowania przez gminę zadań zleconych z zakresu administracji rządowej, opracowywania wystąpień w tej sprawie,
- prowadzenie spraw związanych ze współpracą z sejmikiem samorządowym, powiatem oraz innymi organizacjami ponadgminn ymi,
- nadzór, koordynowanie i kontrola rozpatrywanie skarg, wniosków i listów,
- wdrażanie informatyki do pracy urzędu,
- prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej,
- przygotowanie zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych,
- wydawanie oświadczeń i zaświadczeń o stanie rodzinnym i majątkowym,
- prowadzenie biblioteki urzędu i archiwum zakładowego,
- wykonywanie obsługi prawnej rady, burmistrza i urzędu,
- opiniowanie pod względem prawnym i redakcyjnym aktów prawnych burmistrza oraz projektów uchwał rady,
- przekazywanie do realizacji właściwym referatom zadań wynikających z publikowanych aktów prawnych,
- prowadzenie spraw z zakresu zastępstwa sądowego,
- prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu Miejskiego oraz kierowników jednostek organizacyjnych gminy za wyjątkiem dyrektorów szkół i przedszkoli wielooddziałowych,
- sporządzanie zakresów czynności i odpowiedzialności pracowników urzędu,
- prowadzenie spraw ze stosunku pracy i dyscyplinarnych pracowników interwencyjnych i pracowników brygad publicznych,
- organ izacja, koordynacja i techniczna obsługa spotkań, zebrań, narad itp.,
- techniczna realizacja polityki informacyjnej organów gminy,
- koordynowanie prac związanych z udziałem gminy w związkach i porozumieniach międzygminnych (komunalnych), spółkach, fundacjach , stowarzyszeniach,
- prowadzenia ewidencji pracowników urzędu podlegających obowiązkom obronnym,
- zarząd budynkami administracyjnymi i ich konserwacja,
- prowadzenie ewidencji pieczęci i tablic urzędowych,
- zaopatrzenie materiałowo-techniczne na cele administracyjne, zakup inwentarza ruchomego, materiałów i pomocy biurowych,
- prowadzenie spraw osobowych pracowników gospodarczych oraz nadzór merytoryczny nad ich działalnością,
- zapewnienie obsługi urządzeń łączności,
- zapewnienie ochrony informacji niejawnych i ochrony danych osobowych,
- prowadzenie spraw związanych z wyborami lokalnymi, parlamentarnymi i referendami,
- prowadzenie spraw mieszkaniowych i obsługa komisji mieszkaniowej,
- prowadzenie spraw związanych z eksploatacją samochodu służbowego,
- współpraca z przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnym w celu zapewnienia dostawy wody do gaszenia pożarów,
- zapewnienie terenowym OSP środków alarmowych i łączności, pomieszczeń, wyposażenia, sprzętu, urządzeń p.poż., odzieży specjalnej, umundurowania, środków transportowych i ćwiczeń,
- rozliczanie kierowców OSP z pobieranego paliwa, olejów, części zamiennych oraz wypłacanie ryczałtów za udział w akcjach p.poż.,
- prowadzenie spraw z zakresu działania antykryzysowego,
- przestrzeganie przepisów ustawy o zamówieniach publicznych,
- zwalnianie od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej (reklamowanie żołnierzy rezerwy pracowników urzędu).
- Referatem finansowo-podatkowym kieruje skarbnik gminy (główny księgowy budżetu) przy pomocy dwóch zastępców głównego księgowego.
- organizacja i nadzór nad prawidłowym obiegiem informacji i dokumentacji finansowej,
- kierowanie rachunkowością urzędu,
- terminowość otwierania kredytów,
- prowadzenie ewidencji finansowej mienia komunalnego,
- sporządzanie i doskonalenie wewnętrznej informacji finansowej gminy,
- prowadzenie spraw funduszy celowych,
- prowadze nie obsługi kasowej i księgowej oraz środków specj alnych,
- opracowywanie sprawozdań z wykonania planu finansowego,
- współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową oraz izbami i urzędami ska rbowymi,
- wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym,
- przestrzeganie przepisów ustawy o zamówieniach publicznych,
- prowadzenie wymiaru podatku rolnego,
- prowadzenie wymiaru podatku leśnego,
- prowadzenie wymiaru podatku od nieruchomości,
- prowadzenie wymiaru poda tku od środków transportu,
- przygotowywanie decyzji w zakresie:
- ulg z tytułu kupna pola,
- ulg żołnierskich,
- ulg z tytułu odłogowania,
- ulg z tytułu wymiany i scalania gruntów,
- prowadzenie księgowości podatkowej, windykacji należności podatkowych i egzekucji,
- prowadzenie obsługi finansowo-księgowej jednostek oświatowych,
- przygoto wywanie projektów uchwał i zarządzeń finansowych
- zakładanie składników list płac,
- obliczanie i sporządzanie list płac dla pracowników urzędu, pracowników robót publicznych i pracowników jednostek oświatowych,
- zakładanie i aktualizacja kartotek wynagrodzeń pracowników,
- bieżąca aktualizacja instrukcji wewnętrznych określonych do prowadz enia przepisami,
- Prowadzenie innych spraw wynikających z odrębnych przepisów.
- Referatem gospodarki nieruchomościami kieruje kierownik.
- prowadzenie spraw z zakresu gospodarki gruntami i nieruchomościami mienia gminy Kietrz,
- prowadzenie spraw związanych z tworzen iem zasobów gruntów na cele zabudowy mieszkaniowej,
- przygotowywanie pełnej dokumentacji dotyczącej zbycia nieruchomości (sprzedaży: gruntów, budynków, lokali mieszkalnych; oddawania w użytkowanie wieczyste gruntów stanowiących własność Gminy Kietrz),
- przyg otowywanie pełnej dokumentacji dotyczącej oddania w dzierżawę, najem, użyczenie nieruchomości stanowiących własność Gminy Kietrz),
- przygotowywanie pełnej dokumentacji dotyczącej nabycia na mienie Gminy Kietrz nieruchomości od Skarbu Państwa lub w obrocie c ywilno-prawnym,
- prowadzenie dokumentacji i sporządzanie decyzji w sprawie nieodpłatnego nabycia przez użytkowników wieczystych prawa własności ,
- sporządzanie decyzji w sprawach podziału nieruchomości,
- sporządzanie decyzji w sprawach rozgraniczenia nieruchomości,
- spor ządzanie umów dzierżawy, najmu, użyczenia na nieruchomość gminy Kietrz,
- prowadzenie i sporządzanie dokumentacji dotyczącej wykonywania prawa pierwokupu,
- prowadzenie spraw związanych z rozwiązywaniem umów użytkowania wieczystego na podstawie art. 240 KC,
- pr zygotowywanie wniosków do Sądu Rejonowego w Głubczycach Wydziału Ksiąg Wieczystych dotyczących odpisów z ksiąg wieczystych, wprowadzania zmian w księgach na podstawie dokumentacji geodezyjnej, wpisywania obciążeń, wykreślania hipotek itd.,
- przygotowywanie dokumentacji do spraw toczących się przed sądami dotyczących gospodarowania nieruchomościami (zasiedzenia, windykacja spłat itp.) mienia gminy,
- sporządzanie dokumentacji dotyczącej nazewnictwa ulic i placów,
- sporządzanie zawiadomień w sprawach nadawania nu meracji,
- przygotowywanie projektów uchwał Rady i zarządzeń burmistrza w sprawach nabycia lub zbycia nieruchomości przez Gminę Kietrz,
- przygotowywanie projektów zarządzeń burmistrza dotyczących ustalenia opłat za nieruchomości mienia Gminy Kietrz,
- sporządzanie postanowień w sprawie powołania rzeczoznawcy majątkowego,
- sporządzanie zleceń na prace geodezyjne związane z pomiarem, podziałem, wznowieniem granic działek mienia gminy,
- ochrona znaków geodezyjnych,
- kierowanie i przesyłanie wniosków do administracji rządowej o dokonanie zmiany klasyfikacji bonitacyjnej gruntów na wniosek właściciela lub użytkownika,
- sporządzanie sprawozdań do GUS z zakresu gospodarki nieruchomościami,
- prowadzenie ewidencji nieruchomości mienia gminy,
- prowadzenie dokumentacji związanych z naliczeniem opłat za użytkow anie wieczyste,
- sporządzanie faktur VAT i rejestru sprzedaży z zakresu spraw prowadzonych,
- sporządzanie wykazów użytkowników nieruchomości mienia gminy do opodatkowania,
- przestrzeganie przepisów ustawy o gospodarce nieruchomościami,
- przestrzeganie przepisów ustawy o zamówieniach publicznych,
- przestrzeganie przepisów KPA,
- przestrzeganie przepisów ustawy o ochronie danych osobowych,
- prowadzenie zadań związanych z promocją gminy.
- Referatem ochrony środowiska, rolnictwa i melioracji kieruje kierownik.
- przyjmowanie zgłoszeń i określanie decyzją wymagań eksploatacyjnych w przypadku instalacji prowadzonych przez osoby fizyczne, korzystające w sposób zwykły ze środowiska,
- nakładanie na prowadzącego instalację lub użytkownika urządzenia obowiązku prowadzenia pomiarów wielkości emisji w przypadku przekroczenia standardów emisyjnych,
- współpraca i współdziałanie ze służbami i jednostkami pracującymi na rzecz rolnictwa i rozwoju wsi,
- współpraca i sporządzanie sprawozdawczości statystycznej, w tym aktualizacja wykazów działek i gospodarstw rolnych,
- realizacja ustawy o przeznaczeniu gruntów rolnych do zalesiania dot. akceptacji zmiany charakteru użytkowania gruntu z rolnego na leśny,
- koordynowanie “Programu Odnowy Wsi”,
- przygotowywanie projektów uchwa ł rady w sprawach ochrony środowiska, rolnictwa i melioracji,
- opracowywanie planów z zakresu ochrony środowiska, rolnictwa i melioracji,
- realizacja ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie dot. prowadzenia ewidencji zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych oczyszczalni ścieków,
- merytoryczne prowadzenie spraw z zakresu Miejsko-Gminnej Spółki Wodnej:
- sporządzanie i aktualizacja repartycji,
- opracowywanie planów rzeczowo-finansowych,
- odbiór robót melioracyjnych szczegółowych i udział w odbiorach robót na urządzeniach podstawowych,
- nadzór na ustalaniem i przebiegiem ściągalności składek na rzecz Miejsko-Gminnej Spółki Wodnej,
- prowadzenie bieżących kontroli stanu urządzeń melioracyjnych szczegółowych i podstawowych,
- przestrzeganie przepisów KPA,
- przest rzeganie przepisów ustawy o ochronie danych osobowych i ustawy o dostępie do informacji,
- udział w zwalczaniu zagrożenia powodziowego oraz ustalaniu skutków powodziowych,
- opracowywanie rocznych planów Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz ich realizacja,
- wydawanie decyzji ustalających wymagania w zakresie ochrony środowiska dotyczące eksploatacji instalacji w której emisja nie wymaga pozwolenia, o ile jest to uzasadnione koniecznością ochrony środowiska,
- wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności polegającej na świadczeniu usług w zakresie zbierania i transportu odpadów komunalnych,
- wydawanie opinii w sprawie wydawania zezwoleń na zbieranie, transport i unieszkodliwianie odpadów innych niż niebezpieczne i odpadów niebezpiecznych wr az z zatwierdzeniem planów gospodarki odpadami,
- przygotowywanie projektów zarządzeń zatwierdzających opłaty za usługi komunalne oraz za korzystanie z miejsko-gminnego składowiska odpadów komunalnych,
- kontrola przestrzegania rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie szczegółowego sposobu stosowania nawozów,
- współpraca i współudział w organizowaniu szkoleń rolniczych,
- prowadzenie spraw dot. uzgodnień udzielania koncesji na wydobywanie kopaliny,
- przestrzeganie przepisów ustawy o zamówieniach publicznych,
- przestrzeganie przepisów w zakresie Prawa ochrony środowiska, ustawy o odpadach i utrzymaniu czystości i porządku, Prawa wodnego i innych ustaw z zakresu rolnictwa,
- kontrola i egzekwowanie właściwego stanu porządku, czystości i ładu na terenach prywatnych, komunalnych i innych jednostek, a także właściwego odprowadzania nieczystości płynnych i stałych z nieruchomości,
- opracowywanie założeń do Gminnego Planu Gospodarki Odpadami w tym segregacji odpadów,
- wydawanie zezwoleń na odzysk i unieszkodliwianie odpadów objętych segregacją,
- przygotowywanie projektów uchwał określających obowiązki złożenia informacji o wytwarzanych odpadach innych niż niebezpieczne w ilości do 5 ton rocznie przez wytwórców odpadów,
- przygotowywanie planów w zakresie realizacji ochrony flory i fauny zawartych w opracowaniu “Inwentaryzacja i waloryzacja przyrody”,
- przestrzeganie i egzekwowanie zapisów ustawy o ochronie przyrody będących w kompetencji burmistrza.
- Referatem oświaty i wychowania kieruje zastępca burmistrza.
- rozwijanie, nadzorowanie i prowadzenie gminnych placówek oświatowo-wychowawczych t.j. szkół ponad gimnazjalnych, gimnazjalnych, podstawowych i przedszkoli,
- współdziałanie z dyrektorami szkół w :
- opracowywaniu rocznych planów rozwoju oświaty, sieci wyposażenia szkół i przedszkoli oraz innych placówek oświatowo-wychowawczych,
- organizowaniu udziału podmiotów gospodarczych, fundacji, instytucji, organizacji społecznych, zawodowych i młodzieżowych w poprawie warunków materialnych pracy szkół i działalności wychowawczej,
- zagospodarowaniu, utrzymaniu i remontach obiektów oświatowo-wychowawczych,
- kontrole organizacji wypoczynku dzieci i młodzieży szkolnej przez wszystkich organizatorów na terenie gminy,
- koordynacja działalności wszystkich typów szkół na terenie gminy,
- podejmowanie czynności na rzecz zapewnienia świadczeń i wyposażenia materialno-technicznego szkół, przedszkoli i innych placówek,
- sporządzanie wniosków o wprowadzenie zmian w sieci szkół, przedszkoli i placówek wychowawczych oraz zmiany stopnia organizacyjnego szkół,
- wnioskowanie o przyjmowanie i przekazywanie nieruchomości oraz przygotowywanie umów dzierżawnych najmu budynków i pomieszczeń dla szkół i innych placówek oświatowo-wychowawczych oraz mieszkań dla nauczycieli,
- nadzór na d działalnością placówek szkolnych w zakresie dożywiania dzieci, współdziałania w tym zakresie z sołtysami i komitetami rodzicielskimi,
- współdziałania z dyrektorami szkół w zakresie spraw socjalno-bytowych nauczycieli,
- ustalanie dla szkół i placówek rocznych zadań rzeczowych oraz planu wydatków finansowych,
- współdziałanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowo-wychowawczych w sprawie limitu zatrudniania i realizacji funduszu płac,
- kwalifikacja obiektów szkolnych dla celów wypoczynku dzieci i młodzieży,
- przestrzeganie przepisów ustawy o zamówieniach publicznych,
- przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń dot. funkcjonowania oświaty,
- przygotowywanie dokumentacji dotyczącej przeprowadzania konkursów na dyrektorów szkół i przedszkoli,
- prowadzenie spraw z zakresu zakładowego funduszu świadczeń socjalnych pracowników oświaty i wychowania.
- Referatem gospodarki komunalnej, budownictwa i drogownictwa kieruje kierownik.
- w zakresie gospodarki komunalnej:
- przygotowywanie rocznych i wieloletnich projektów planów inwestycyjnych i remontowych obiektów komunalnych,
- nadzór nad kształtowaniem i utrzymaniem komunalnych terenów zielonych w mieście,
- nadzór nad utrzymaniem cmentarzy komunalnych,
- kontrola i egzekwowanie właściwego stanu porządku, ładu i bezpieczeństwa na terenach komunalnych, posesjach prywatnych i innych,
- organizowanie programów i koncepcji rozwoju poszcze gólnych branż gospodarki komunalnej,
- nadzór nad wykonawstwem zadań remontowych obiektów komunalnych,
- przeprowadzanie przetargów na zamówienia publiczne,
- sporządzanie projektów założeń do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego – przygotowywanie projektów uchwał,
- udostępnianie projektów założeń do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz projektów tych planów do publicznego wglądu i popularyzacja ich treści,
- uzgadnianie projektu planu miejscowego z zainteresowanymi organami administracji rządowej oraz właściwymi organami wojskowymi i właściwymi organami podległymi Ministrowi Spraw Wewnętrznych,
- dokonywanie okresowej oceny skutków zmian w zagospodarowaniu przestrzennym wynikających z realizacji pla nu miejscowego i aktualizacji tego planu,
- wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu w odniesieniu do inwestycji o znaczeniu lokalnym, prowadzenie rejestru tych inwestycji,
- wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu dla inwestycji szczególnie szkodliwych dla środowiska i zdrowia ludzi oraz uzgadnianie z właściwymi organami,
- wydawanie opinii o terenie w oparciu o plan przestrzenny lub studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania,
- prowadzenie nadzoru inwestorskiego w zakresie budownictwa ogólnego przy pracach remontowych, wykonywanych w obiektach oświatowych, kultury, gospodarki komunalnej, drogownictwa i straży pożarnej,
- wydawanie postanowień o podziale działek,
- przedmiarowanie i kosztorysowanie robót budowlanych re alizowanych przez gminę,
- rozliczanie zakończonych inwestycji i przekazywanie ich protokołem PT do referatu finansowo-podatkowego,
- prowadzenie ewidencji zabytków ruchomych i nieruchomych na terenie gminy Kietrz,
- budowa, moderni zacja, utrzymanie i ochrona dróg lokalnych, miejskich oraz planowanie i finansowanie tych zadań,
- wydawanie zezwoleń na lokalizowanie w pasie drogowymi obiektów nie związanych z gospodarką drogową i na zajmowanie pasa drogowego oraz przywrócenie tych dróg d o stanu pierwotnego,
- przygotowanie projektów stałej i czasowej organizacji ruchu na drogach lokalnych i miejskich,
- ustalenie miejsc, w których pobiera się opłaty za parkowanie pojazdów – dotyczy dróg lokalnych i miejskich,
- kontrola i ocena stanu nawierzchn i ulic i chodników, stanu oznakowania poziomego i pionowego oraz stanu oświetlenia ulic,
- ustalenie warunków stosowania środków chemicznych na ulicach, placach i innych drogach publicznych oraz wprowadzanie odstępstw w tym zakresie – ścisła współpraca ze stanowiskiem ds. ochrony środowiska.
- prowadzenie spraw zawartych w ustawie z dnia 25 września 1968 roku – Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. Nr 36 poz. 180 z 1988 r., Nr 19 poz. 132, Nr 29 poz. 15 4 z 1989r.),
- przyjmowanie oświadczeń o zwarciu małżeństwa,
- sporządzanie aktów małżeństwa,
- prowadzenie ksiąg aktów zgonu, małżeństwa, urodzeń, akt zbiorowych, dokonywania wzmianek dodatkowych i przypisów, wystawianie wypisów i zaświadczeń,
- współpraca z innymi organami w sprawach dotyczących prowadzenia ksiąg stanu cywilnego w zakresie urodzeń, małżeństw i zgonów,
- sporządzanie sprawozdań statystycznych dla GUS,
- prowadzenie archiwum ksiąg stanu cywilnego,
- prowadzenie kartoteki lub skorowidza akt stanu cywilnego,
- wydawanie decyzji przewidzianych w prawie o aktach stanu cywilnego, kodeksie rodzinnym, opiekuńczym, a w szczególności:
- odtwarzanie i ustalanie treści akt stanu cywilnego,
- sporządzanie aktów stanu cywilnego, jeżeli fakt urodzenia, małżeństwa lub zgonu nastąpił za granicą i nie został zarejestrowany w zagranicznych księgach stanu cywilnego,
- wpisanie do ksiąg stanu cywilnego aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą,
- wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej obywatela polskiego do zawarcia małżeństwa za granicą z cudzoziemcem,
- obsługa kancelarii tajnej,
- prowadzenie rejestru mieszkańców w systemie informatycznym,
- prowadzenie skorowidza pobytu czasowego obywateli polskich i cudzoziemców,
- zakładanie kart osobowych mieszkańców,
- nadawanie oraz upowszechnianie numerów ewidencyjnych w dokumentacji ewidencyjno-dowodowej w ramach tworzenia centralnego banku danych PESEL,
- współdziałanie w zakresie dyscypliny meldunkowej z policją, CBA i organami wojskowymi w zakresie realizacji powszechnego obowiązku obrony RP,
- prowadzenia statystki z ruchu wędrówkowego ludności,
- prowadzenie egzekucji administracyjnej, obowiązku i charakterze niepieniężnym, w sprawach meldunkowych,
- odtwarzanie ewidencji wojskowej,
- podejmowanie działań związanych z oczyszczaniem terenu z niewypałów i porzuconej amunicji,
- wydawanie zezwoleń na zorganizowanie zbiórek publicznych, o ile zbiórka ma być przeprowadzona na obszarze gminy lub jej części,
- przyjmowanie wniosków na paszporty i wydawanie paszportów,
- przyjmowanie wniosków i wydawanie dokumentów tożsamości (dowody osobiste),
- prowadzenie dokumentacji związanej z wydawaniem, wymianą, zwrotem i utratą dokumentów stwierdzających tożsamość,
- prowadzenie dokumentacji z pobranych i wydawanych formularzy dla centrum personalizacji,
- prowadzenie archiwum wydanych dokumentów tożsamości,
- prowadzenie rejestracji i ewidencji przedpoborowych,
- współpraca z CBA, USC i policją w sprawach dokumentów tożsamości,
- prowadze nie poszukiwań przedpoborowych, którzy nie zgłosili się do rejestracji,
- wykonywanie czynności związanych z poborem do wojska,
- kontrolowanie zakładów pracy, instytucji i szkół podstawowych w zakresie ewidencji osób nie podlegających służbie wojskowej,
- reali zacja zadań specjalnych (akcja kurierska) określonych w odrębnych przepisach,
- realizowanie zadań związanych z natychmiastowym uzupełnieniem sił zbrojnych,
- nakładanie obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony RP, prowadzenie ewidencji wykonywanych świadczeń,
- wydawanie decyzji dotyczących wypłacania zasiłków członkom rodziny osób spełniających obowiązek wojskowy,
- Ustalanie zakresu zadań obronnych
- ustalenie zakresu czynności dla poszczególnych komórek organizacyjnych i pracowników urzędu,
- określenie jednostek organizacyjnych gminy, które będą realizować zadania obronne z ustaleniem dla nich zakresu czynności,
- opracowanie regulaminu organizacyjnego urzędu na czas wojny, w tym struktury organizacyjnej, etatów, obsady osobowej oraz zakresów czynności komórek organizacyjnych urzędu (stanowisk pracy), utrzymanie powyższego regulaminu w stałej aktualności,
- Organizacja i utrzymanie zdolności do wykonywania zadań w czasie podwyższenia gotowości obronnej państwa w organa ch gminy
- organizacja kierowania wykonawstwem zadań:
- wydawanie zarządzeń w sprawie podwyższania gotowości obronnej państwa z załączeniem zestawów zadań obronnych i OC),
- opracowanie planu kierowania procesem podwyższania gotowości obronnej państwa i utrzymanie go w stałej aktualności,
- opracowanie przez ustalonych wykonawców szczegółowych planów realizacji zadań ujętych w zestawach zadań,
- organizacja systemu kierowania i obiegu informacji:
- przygotowanie i utrzymanie (stosownie do możliwości) dotychczasowego miejsca pracy (DMP) urzędu do pracy w warunkach zagrożenia i wojny,
- powołanie zespołu kierowania i utrzymania go w stałej gotowości do sprawnego uruchamiania procesu podwyższania gotowości obronnej państwa, w tym zorganizowania stałego dyżuru i przygotowania dla jego potrzeb stosownych pomieszczeń i środków łączności,
- organizacja współdziałania z organami i jednostkami organizacyjnymi biorącymi udział w procesie gotowości obronnej państwa na terenie administrowanym i z sąsiadami,
- Wykonywanie zadań związanych z potrzebą natychmiastowego uzupełnienia sił zbrojnych w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny:
- organizacja i utrzymanie stałej gotowości do działania akcji kurierskiej i posłańczej (AKiP, AP) dla doręczenia dokumentów powołania żołnierzom rezerwy ,
- organizacja punktów zbiórek i przewozu żołnierzy rezerwy powoływanych do czynnej służby wojskowej,
- planowanie i realizacja świadczeń osobistych u rzeczowych,
- Wykonywanie zadań związanych z:
- udziałem w organizowaniu i przeprowadzaniu odtwarzania ewidencji wojskowej w czasie wojny,
- likwidacja niewypałów i przedmiotów niebezpiecznych.
- Organizacja i prowadzenie szkolenia obronnego,
- Opracowywanie sprawozdań i informacji z realizacji zleconych zadań obronnych,
- Planowanie i organizacja pracy w zakresie realizacj i zadań OC:
- opracowywanie i utrzymanie w stałej aktualności planu OC miasta i gminy oraz planów specjalistycznych,
- opracowywanie rocznych planów zasadniczych zamierzeń,
- dokonywanie oceny stanu przygotowań obrony cywilnej oraz podejmowanie przedsięwzięć zmierzających do pełnej realizacji zadań OC,
- organizacja i prowadzenie kontroli realizacji zadań OC w instytucjach, zakładach pracy zlokalizowanych na administrowanym terenie,
- zapewnienie właściwego obiegu i przechowywania dokumentacji dotyczącej spraw obronn ych,
- opracowywanie sprawozdań problemowych z realizacji zadań OC,
- Planowanie organizacyjne:
- opracowanie i utrzymanie w stałej aktualności planu OC Miasta i Gminy oraz planów specjalistycznych,
- planowanie i organizacja systemu kierowania obroną cywilną,
- pla nowanie i organizacja wykonawstwa zadań związanych z osiąganiem podwyższonej i pełnej gotowości w zakresie OC,
- zorganizowanie i przygotowanie do działania sił OC,
- utrzymanie w aktualnym stanie planów działania formacji OC,
- planowanie i utrzymanie w gotowości do użycia wyznacz
§ 1
Urząd Miejski w Kietrzu, zwany dalej urzędem, realizuje zadania:
§ 2
§ 3
§ 4
§ 5
Strukturę organizacyjną urzędu stanowią:
§ 6
W urzędzie tworzy się następujące stanowiska kierownicze:
§ 7
§ 8
Do wspólnych zadań referatów i równorzędnych jednostek organizacyjnych należy w szczególności:
§ 9
§ 10
Do podstawowego zakresu działania i kompetencji kierownictwa, komórek organizacyjnych i stanowisk pracy urzędu należy:
Do zakresu działania i kompetencji burmistrza należy przede wszystkim:
Do podstawowego zakresu działań i kompetencji zastępcy burmistrza należy przede wszystkim:
Do podstawowego zakresu działań i kompetencji sekretarza gminy należy przede wszystkim:
Skarbnik gminy zapewnia kompletną obsługę budżetu gminy. Podstawowy zakres działania i kompetencji skarbnika gminy określa prawo budżetowe jak i zakres działania głównych księgowych (skarbników gminy) zawarty w rozporządzeniu Rady Ministrów nr 564 z dnia 2 lutego 1991 roku oraz załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu w sprawie podziału kompetencji między ki e rownictwo urzędu.
§ 11
Do zadań referatu organizacyjno-prawnego należy:
Do zadań referatu finansowo-podatkowego należy:
Do zadań referatu gospodarki nieruchomościami należy:
Do zadań referatu ochrony środowiska, rolnictwa i melioracji należy:
Do zada ń referatu oświaty i wychowania należy:
Do zadań referatu gospodarki komunalnej, budownictwa i drogownictwa należy:
b – w zakresie budownictwa:
c – w zakresie drogownictwa:
§ 12
Zadania zlecone z mocy ustawy jak i prowadzone na podstawie zawartych porozumień z administracją rządową wykonuje referat spraw obywatelskich.
Referatem spraw obywatelskich kieruje, który jednocześnie pełni funkcję Kierownika USC.
Do zadań referatu spraw obywatelskich należy:
a – w zakresie USC:
b – w zakresie ewidencji i spraw obronnych:
c – w zakresie dowodów osobistych i spraw wojskowych:
d – w zakresie obrony cywilnej:
Pobierz dane XML Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego w Kietrzu Drukuj informację Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego w Kietrzu
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Miejski w Kietrzu |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Zuzanna Świerc |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2003-09-06 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Zuzanna Świerc |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2003-09-06 07:11:20 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Zuzanna Świerc |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2003-09-06 07:11:20 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Krzysztof Dereń |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2015-03-13 12:04:00 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 2380 raz(y) |
Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego w Kietrzu
Załączniki
Pobierz dane XML Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego w Kietrzu Drukuj informację Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego w Kietrzu
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Miejski w Kietrzu |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Leszek Wilk |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2015-03-13 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Leszek Wilk |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2015-03-13 11:07:49 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Krzysztof Dereń |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2015-03-13 11:16:27 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Krzysztof Dereń |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2018-06-08 11:23:29 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1852 raz(y) |