ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu

Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • BIP
  • Godło RP
ˆ

Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego w Kietrzu

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Kietrzu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Leszek Wilk
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2018-06-08
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Leszek Wilk
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2018-06-08 11:19:47
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Krzysztof Dereń
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2018-06-08 11:22:59
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Krzysztof Dereń
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-01-08 15:54:45
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
209 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego w Kietrzu

Akapit nr 1 - brak tytułu

 
Załącznik do Zarządzenia nr 4/03
Burmistrza Kietrza z dnia 11 marca 2003 roku
 
 
 
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
URZĘDU MIEJSKIEGO W KIETRZU
 
  1. Postanowienia ogólne.
§ 1
Urząd Miejski w Kietrzu, zwany dalej urzędem, realizuje zadania:
  1. własne gminy wynikające z ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.),
  2. zlecone przez organy administracji rządowej z mocy prawa,
  3. wynikające z porozumień zawartych z właściwymi organami rządowymi i samorządowymi
§ 2
  1. Urzędem kieruje Burmistrz.
  2. Zastępca burmistrza wykonuje zadania określone przez burmistrza i zapewnia kompleksowe rozwiązanie tych zadań, jak również kontroluje działalności referatów i innych jednostek organizacyjnych realizujących te zadania.
  3. Sekretarz gminy, w zakresie ustalonym przez burmistrza zapewnia sprawne funkcjonowanie urzędu i warunki jego działania, a także organizuje pracę urzędu.
  4. Skarbnik gminy realizuje zadania określone również przepisami szczegółowymi jak: prawo budżetowe i rozporządzenie Rady Ministrów Nr 564 z dnia 2 lutego 1991 r. określające zakres działania głównych księgowych (skarbników gmin).
  5. Przy załatwianiu spraw stosuje się postanowienia kodeksu postępowania administracyjnego chyba, że przepisy szczególne stanowią inaczej.
  6. Czynności biurowe i kancelaryjne regulowane są Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 1999 roku w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organów gmin i związków międzygminnych (Dz. U. Nr 112 poz. 1319).
  7. Zasady prowadzenia k ontroli wewnętrznej w urzędzie określa regulamin kontroli wewnętrznej, stanowiący załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu.
§ 3
  1. Burmistrz, przy pomocy sekretarza, zapewnia pracownikom pełniącym funkcje z wyboru, powołania oraz kierownikom referatów właściwe warunki do funkcjonowania struktur organizacyjnych urzędu i wykonywania obowiązków pracowniczych oraz ustala dla nich szczegółowy zakres obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności.
  2. Sekretarz w porozumieniu z kierownikami referatów, ustala szczegółowy zakres obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności dla pozostałych pracowników, który zatwierdza burmistrz.
  3. Pozostałe zagadnienia dotyczące nawiązywania, zmiany i rozwiązywania stosunku pracy, obowiązków i praw pracowniczych, dyscypliny pracy i innych, regulują przepisy kodeksu pracy i przepisy ustawy z dnia 22 marca 1990 roku o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 21 poz. 124) oraz regulamin pracy urzędu.
§ 4
  1. Palenie tytoniu w pomieszczeniach biurowych jest wzbronione.
  2. Zabronione jest wnoszenie przez pracown ika na teren urzędu oraz spożywanie napojów alkoholowych, a także przebywanie w miejscu pracy w stanie nietrzeźwym. Zakaz ten obejmuje również pracowników w czasie wykonywania obowiązków pracowniczych podczas delegacji służbowych.
 
  1. Organizacja urzędu.
§ 5
Strukturę organizacyjną urzędu stanowią:
  1. Kierownictwo urzędu:
  • Burmistrz
  • Zastępca Burmistrza
  • Sekretarz gminy
  • Skarbnik gminy.
  1. Komórki organizacyjne urzędu:
  1. z zakresu zadań własnych oznaczonych symbolem “W” :
  • referat organizacyjno-prawny – WOP,
  • referat finansowo-podatkowy – WFP,
  • referat ochrony środowiska, rolnictwa i melioracji – WOR,
  • referat gospodarki nieruchomościami – WGN,
  • referat oświaty i wychowania – WOW,
  • referat gospodarki komunalnej, budownictwa i drogownictwa – WKB,
  1. z zakresu zadań zleconych przez organy administracji rządowej z mocy prawa o symbolu “Z”
  • referat spraw obywatelskich – ZSO/USC.
 
§ 6
W urzędzie tworzy się następujące stanowiska kierownicze:
  1. Z wyboru:
  • Burmistrz
  1. Z powołania:
  • Zastępca burmistrza,
  • Sekretarz Gminy,
  • Skarbnik gminy,
  • Kierownik USC (kierownik referatu spraw obywatelskich).
  1. Z mianowania:
  • kierownik referatu gospodarki komunalnej, budownictwa i drogownictwa,
  • kierownik referatu gospodarki nieruchomościami,
  • kierownik referatu ochrony środowiska, rolnictwa i melioracji.
 
§ 7
  1. Referaty i równorzędne jednostki prowadzą sprawy związane z realizacją zadań i kompetencji burmistrza.
  2. Kierujący referatami są odpowiedzialni przed burmistrzem za wykonywanie zadań określonych dla referatu, a w szczególności za:
  • nadzór nad wypełnianiem obowiązków służbowych przez podległych pracowników,
  • zgodność z prawem opracowywanych projektów decyzji,
  • inicjowanie i opracowywanie projektów niezbędnych zarządzeń, decyzji, wytycznych w zakresie prowadzonych spraw,
  • właściwe przyjmowanie i załatwianie interes antów.
  1. Kierownicy wykonują swoje zadania bezpośrednio i przy pomocy podległych pracowników.
  2. Przy wykonywaniu zadań kierownicy upoważnieni są do:
  • współdziałania z właściwymi jednostkami, instytucjami,
  • brania udziału, na zaproszenie właściwej komisji rady, w jej posiedzeniach,
  • zasięgania opinii komisji rady i przedstawiania spraw do rozpatrzenia przez komisje.
  1. W przypadku, gdy kierujący referatem nie może pełnić swych obowiązków z powodu urlopu, choroby lub innych przyczyn, zastępuje go w tym czasie etatowy zastępca, a w przypadku braku takiego, wyznaczony przez niego pracownik.
 
§ 8
Do wspólnych zadań referatów i równorzędnych jednostek organizacyjnych należy w szczególności:
  1. Koordynowanie i stymulowanie procesów rozwoj u społeczno-gospodarczego gminy, zapewniających zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty samorządowej.
  2. Zape wnienie właściwej realizacji zadań.
  3. Współdziałanie z właściwymi organami rządowej administracji zespolonej i niezespolonej.
  4. Opracowywanie propozycji do wieloletnich programów rozwoju miasta i gminy w zakresie swojego działania.
  5. Przygotowywanie okresowych ocen, analiz i informacji.
  6. Sprawowanie kontroli określonej przepisami szczegółowymi w jednostkach organizacyjnych.
  7. Przygotowywanie projektów uchwał rady pod względem merytorycznym i formalnym według właściwości i przedkładanie ich do ostatecznej redakcji pod względem prawnym do referatu organizacyjno-prawnego.
  8. Rozpatrywanie skarg, wniosków, interpelacji według właściwości.
  9. Realizowanie zadań wynikających z ustawy z dnia 10 czerwca 1994 roku o zamówieniach publicznych według właściwości.
 
§ 9
  1. Interesanci pr zyjmowani są przez burmistrza i jego zastępcę w każdy poniedziałek od godz. 13.00 do 16.00, natomiast sekretarz gminy przyjmuje interesantów codziennie od godz. 10.00 do 12.00 i od 14.00 do 15.00. Pozostali pracownicy przyjmują interesantów codziennie w g odzinach pracy.
  2. Pracownicy winni obsługiwać interesantów bez niepotrzebnej zwłoki, uprzejmie i sprawnie, udzielać im wyczerpujących wyjaśnień i załatwiać sprawy w sposób wnikliwy i bezstronny.
  3. Informacje udzielane interesantom nie mogą naruszać przepisów o ochronie informacji niejawnych i ochronie danych osobowych.
  4. Organizowanie w urzędzie narad, odpraw i konferencji z udziałem pracowników nie może utrudniać normalnego toku przyjmowania interesantów.
  5. Celem właściwego przekazu informacji oraz informowania obywateli o zasadach pracy urzędu w siedzibie Urzędu Miejskiego znajduje się:
  • tablica ogłoszeń uchwał Rady Miejskiej,
  • tablica ogłoszeń zarządzeń burmistrza,
  • tablica informacyjna o godzinach pracy urzędu i dniach przyjęć interesantów przez burmistrza, zastępcę i innych pracowników,
  • tablica informacyjna o rozmieszczeniu referatów oraz tabliczki przy drzwiach lokali biurowych wyszczególniające nazwisko i imię pracownika oraz stanowisko służbowe,
  • tablica informacyjna dla interesantów określająca tryb, zasady postępowania, niezbędne dokumenty, terminy i opłaty przy załatwianiu ważniejszych spraw w urzędzie,
  • tablica informacyjna o ofertach składanych przez różne instytucje i podmioty gospodarcze.
  1. Do współpracy z mediami burmistrz wyznacza osobę spośród pracowników urzędu.
 
§ 10
Do podstawowego zakresu działania i kompetencji kierownictwa, komórek organizacyjnych i stanowisk pracy urzędu należy:
  1. Burmistrz
Do zakresu działania i kompetencji burmistrza należy przede wszystkim:
  1. kierowanie bieżącymi sprawami gminy i kierowanie urzędem gminy,
  2. reprezentowanie gminy i jej urzędu na zewnątrz,
  3. przedkładanie Radzie Miejskiej projektów uchwał,
  4. wydawanie zarządzeń oraz decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej,
  5. podejmowanie decyzji majątkowych zgodnie z przypisanymi kompetencjami ustawowymi oraz upoważnianie innych osób (zastępcę, sekretarza, skarbnika) do prowadzenia spraw gminy i wykonywania czynności administracyjnych związanych z bieżącą działalnością urzędu,
  6. podejmowanie innych decyzji należących do kompetencji administracji samorządowej i podpisywanie pism i dokumentów wychodzących na zewnątrz urzędu, zastrzeżonych do wyłącznej kompetencji zgodnie z załącznikiem nr 3 do niniejszego regulaminu,
  7. nadzorowanie realizacji zadań zleconych z zakresu administracji rządowej w ramach gminy i pozostawanie w kontakcie z terenowymi organami tej administracji (ogólnej i specjalnej),
  8. upoważnianie pracowników urzędu do podejmowania w imieniu burmistrza decyzji, o których mowa w pkt 4,
  9. wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do kierowników jednostek organizacyjnych gminy i kierownika zakładu w stosunku do pracowników urzędu,
  10. zatwierdzanie zakresów czynności i odpowiedzialności pracowników urzędu,
  11. rozstrzyganie sporów kompetencyjnych między komórkami urzędu i jednostkami organizacyjnymi,
  12. tworzenie straży miejskiej, ustalanie jej statutu w obowiązującym trybie i nadzorowanie działalności w tej sprawie,
  13. ogłaszanie budżetu gminy,
  14. wykonywanie zadań szefa obrony cywilnej gminy,
  15. organizowanie akcji ratownic zej w przypadku klęsk żywiołowych i katastrof,
  16. informowanie Wojewody o zamiarze przystąpienia gminy do związku międzygminnego ,
  17. przesyłanie uchwał Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej,
  18. składanie Radzie Miejskiej okresowych sprawozdań, co najmniej raz w roku, z realizacji zadań urzędu.
  1. Zastępca Burmistrza
Do podstawowego zakresu działań i kompetencji zastępcy burmistrza należy przede wszystkim:
  1. zastępowanie burmistrza podczas jego nieobecności w zakresie udzielonego upoważnienia,
  2. bezpośrednie kierowanie referatem oświaty i wychowania wraz z podejmowaniem decyzji i kompleksowym opracowywaniem problemów w zakresie ustalonym przez burmistrza,
  3. sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad jednostkami organizacyjnymi zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszego regul aminu.
  1. Sekretarz Gminy
Do podstawowego zakresu działań i kompetencji sekretarza gminy należy przede wszystkim:
  1. zapewnienie sprawnego funkcjonowania i warunków działania urzędu,
  2. organizacja pracy urzędu,
  3. kierowanie referatem organizacyjno-prawnym,
  4. bezpośrednie nadzorowanie referatów w zakresie ustalonym przez burmistrza, zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszego regulaminu,
  5. wykonywanie czynności administracyjnych umożliwiających dokonywanie zwykłych operacji księgowych wynikających z bieżącej działalności gminy w zakresie upoważnienia zawartego w punkcie 5 zakresu działania burmistrza,
  6. nadzorowanie i pomoc w przygotowywaniu projektów uchwał rady,
  7. nadzór nad opracowywanymi przez poszczególne referaty decyzjami administracyjnymi,
  8. podpisywanie zwykłej korespondencji wychodzącej z urzędu, a nie zastrzeżonej do wyłącznej kompetencji burmistrza i zastępcy,
  9. inne prace zlecone przez burmistrza.
  1. Skarbnik Gminy
Skarbnik gminy zapewnia kompletną obsługę budżetu gminy. Podstawowy zakres działania i kompetencji skarbnika gminy określa prawo budżetowe jak i zakres działania głównych księgowych (skarbników gminy) zawarty w rozporządzeniu Rady Ministrów nr 564 z dnia 2 lutego 1991 roku oraz załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu w sprawie podziału kompetencji między ki e rownictwo urzędu.
 
§ 11
  1. Referatem organizacyjno-prawnym kieruje sekretarz gminy.
Do zadań referatu organizacyjno-prawnego należy:
  1. sporządzanie projektów struktury organizacyjnej urzędu i jednostek podległych,
  2. sporządzanie projektów przepisów gminnych, prowadzenie ich zbioru oraz zbioru przepisów ogólnie obowiązujących,
  3. ostateczna redakcja projektów uchwał Rady Miejskiej (ocena prawna),
  4. sprawowanie obsługi prawnej Urzędu Miejskiego,
  5. sprawowanie obsługi biurowej i sekretarskiej rady i burmistrza,
  6. analizowa nie i opiniowanie projektów przyjmowania przez gminę zadań zleconych z zakresu administracji rządowej, opracowywania wystąpień w tej sprawie,
  7. prowadzenie spraw związanych ze współpracą z sejmikiem samorządowym, powiatem oraz innymi organizacjami ponadgminn ymi,
  8. nadzór, koordynowanie i kontrola rozpatrywanie skarg, wniosków i listów,
  9. wdrażanie informatyki do pracy urzędu,
  10. prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej,
  11. przygotowanie zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych,
  12. wydawanie oświadczeń i zaświadczeń o stanie rodzinnym i majątkowym,
  13. prowadzenie biblioteki urzędu i archiwum zakładowego,
  14. wykonywanie obsługi prawnej rady, burmistrza i urzędu,
  15. opiniowanie pod względem prawnym i redakcyjnym aktów prawnych burmistrza oraz projektów uchwał rady,
  16. przekazywanie do realizacji właściwym referatom zadań wynikających z publikowanych aktów prawnych,
  17. prowadzenie spraw z zakresu zastępstwa sądowego,
  18. prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu Miejskiego oraz kierowników jednostek organizacyjnych gminy za wyjątkiem dyrektorów szkół i przedszkoli wielooddziałowych,
  19. sporządzanie zakresów czynności i odpowiedzialności pracowników urzędu,
  20. prowadzenie spraw ze stosunku pracy i dyscyplinarnych pracowników interwencyjnych i pracowników brygad publicznych,
  21. organ izacja, koordynacja i techniczna obsługa spotkań, zebrań, narad itp.,
  22. techniczna realizacja polityki informacyjnej organów gminy,
  23. koordynowanie prac związanych z udziałem gminy w związkach i porozumieniach międzygminnych (komunalnych), spółkach, fundacjach , stowarzyszeniach,
  24. prowadzenia ewidencji pracowników urzędu podlegających obowiązkom obronnym,
  25. zarząd budynkami administracyjnymi i ich konserwacja,
  26. prowadzenie ewidencji pieczęci i tablic urzędowych,
  27. zaopatrzenie materiałowo-techniczne na cele administracyjne, zakup inwentarza ruchomego, materiałów i pomocy biurowych,
  28. prowadzenie spraw osobowych pracowników gospodarczych oraz nadzór merytoryczny nad ich działalnością,
  29. zapewnienie obsługi urządzeń łączności,
  30. zapewnienie ochrony informacji niejawnych i ochrony danych osobowych,
  31. prowadzenie spraw związanych z wyborami lokalnymi, parlamentarnymi i referendami,
  32. prowadzenie spraw mieszkaniowych i obsługa komisji mieszkaniowej,
  33. prowadzenie spraw związanych z eksploatacją samochodu służbowego,
  34. współpraca z przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnym w celu zapewnienia dostawy wody do gaszenia pożarów,
  35. zapewnienie terenowym OSP środków alarmowych i łączności, pomieszczeń, wyposażenia, sprzętu, urządzeń p.poż., odzieży specjalnej, umundurowania, środków transportowych i ćwiczeń,
  36. rozliczanie kierowców OSP z pobieranego paliwa, olejów, części zamiennych oraz wypłacanie ryczałtów za udział w akcjach p.poż.,
  37. prowadzenie spraw z zakresu działania antykryzysowego,
  38. przestrzeganie przepisów ustawy o zamówieniach publicznych,
  39. zwalnianie od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej (reklamowanie żołnierzy rezerwy pracowników urzędu).
  1. Referatem finansowo-podatkowym kieruje skarbnik gminy (główny księgowy budżetu) przy pomocy dwóch zastępców głównego księgowego.
Do zadań referatu finansowo-podatkowego należy:
  1. organizacja i nadzór nad prawidłowym obiegiem informacji i dokumentacji finansowej,
  2. kierowanie rachunkowością urzędu,
  3. terminowość otwierania kredytów,
  4. prowadzenie ewidencji finansowej mienia komunalnego,
  5. sporządzanie i doskonalenie wewnętrznej informacji finansowej gminy,
  6. prowadzenie spraw funduszy celowych,
  7. prowadze nie obsługi kasowej i księgowej oraz środków specj alnych,
  8. opracowywanie sprawozdań z wykonania planu finansowego,
  9. współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową oraz izbami i urzędami ska rbowymi,
  10. wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym,
  11. przestrzeganie przepisów ustawy o zamówieniach publicznych,
  12. prowadzenie wymiaru podatku rolnego,
  13. prowadzenie wymiaru podatku leśnego,
  14. prowadzenie wymiaru podatku od nieruchomości,
  15. prowadzenie wymiaru poda tku od środków transportu,
  16. przygotowywanie decyzji w zakresie:
  1. ulg z tytułu kupna pola,
  2. ulg żołnierskich,
  3. ulg z tytułu odłogowania,
  4. ulg z tytułu wymiany i scalania gruntów,
  1. prowadzenie księgowości podatkowej, windykacji należności podatkowych i egzekucji,
  2. prowadzenie obsługi finansowo-księgowej jednostek oświatowych,
  3. przygoto wywanie projektów uchwał i zarządzeń finansowych
  4. zakładanie składników list płac,
  5. obliczanie i sporządzanie list płac dla pracowników urzędu, pracowników robót publicznych i pracowników jednostek oświatowych,
  6. zakładanie i aktualizacja kartotek wynagrodzeń pracowników,
  7. bieżąca aktualizacja instrukcji wewnętrznych określonych do prowadz enia przepisami,
  8. Prowadzenie innych spraw wynikających z odrębnych przepisów.
  1. Referatem gospodarki nieruchomościami kieruje kierownik.
Do zadań referatu gospodarki nieruchomościami należy:
  1. prowadzenie spraw z zakresu gospodarki gruntami i nieruchomościami mienia gminy Kietrz,
  2. prowadzenie spraw związanych z tworzen iem zasobów gruntów na cele zabudowy mieszkaniowej,
  3. przygotowywanie pełnej dokumentacji dotyczącej zbycia nieruchomości (sprzedaży: gruntów, budynków, lokali mieszkalnych; oddawania w użytkowanie wieczyste gruntów stanowiących własność Gminy Kietrz),
  4. przyg otowywanie pełnej dokumentacji dotyczącej oddania w dzierżawę, najem, użyczenie nieruchomości stanowiących własność Gminy Kietrz),
  5. przygotowywanie pełnej dokumentacji dotyczącej nabycia na mienie Gminy Kietrz nieruchomości od Skarbu Państwa lub w obrocie c ywilno-prawnym,
  6. prowadzenie dokumentacji i sporządzanie decyzji w sprawie nieodpłatnego nabycia przez użytkowników wieczystych prawa własności ,
  7. sporządzanie decyzji w sprawach podziału nieruchomości,
  8. sporządzanie decyzji w sprawach rozgraniczenia nieruchomości,
  9. spor ządzanie umów dzierżawy, najmu, użyczenia na nieruchomość gminy Kietrz,
  10. prowadzenie i sporządzanie dokumentacji dotyczącej wykonywania prawa pierwokupu,
  11. prowadzenie spraw związanych z rozwiązywaniem umów użytkowania wieczystego na podstawie art. 240 KC,
  12. pr zygotowywanie wniosków do Sądu Rejonowego w Głubczycach Wydziału Ksiąg Wieczystych dotyczących odpisów z ksiąg wieczystych, wprowadzania zmian w księgach na podstawie dokumentacji geodezyjnej, wpisywania obciążeń, wykreślania hipotek itd.,
  13. przygotowywanie dokumentacji do spraw toczących się przed sądami dotyczących gospodarowania nieruchomościami (zasiedzenia, windykacja spłat itp.) mienia gminy,
  14. sporządzanie dokumentacji dotyczącej nazewnictwa ulic i placów,
  15. sporządzanie zawiadomień w sprawach nadawania nu meracji,
  16. przygotowywanie projektów uchwał Rady i zarządzeń burmistrza w sprawach nabycia lub zbycia nieruchomości przez Gminę Kietrz,
  17. przygotowywanie projektów zarządzeń burmistrza dotyczących ustalenia opłat za nieruchomości mienia Gminy Kietrz,
  18. sporządzanie postanowień w sprawie powołania rzeczoznawcy majątkowego,
  19. sporządzanie zleceń na prace geodezyjne związane z pomiarem, podziałem, wznowieniem granic działek mienia gminy,
  20. ochrona znaków geodezyjnych,
  21. kierowanie i przesyłanie wniosków do administracji rządowej o dokonanie zmiany klasyfikacji bonitacyjnej gruntów na wniosek właściciela lub użytkownika,
  22. sporządzanie sprawozdań do GUS z zakresu gospodarki nieruchomościami,
  23. prowadzenie ewidencji nieruchomości mienia gminy,
  24. prowadzenie dokumentacji związanych z naliczeniem opłat za użytkow anie wieczyste,
  25. sporządzanie faktur VAT i rejestru sprzedaży z zakresu spraw prowadzonych,
  26. sporządzanie wykazów użytkowników nieruchomości mienia gminy do opodatkowania,
  27. przestrzeganie przepisów ustawy o gospodarce nieruchomościami,
  28. przestrzeganie przepisów ustawy o zamówieniach publicznych,
  29. przestrzeganie przepisów KPA,
  30. przestrzeganie przepisów ustawy o ochronie danych osobowych,
  31. prowadzenie zadań związanych z promocją gminy.
  1. Referatem ochrony środowiska, rolnictwa i melioracji kieruje kierownik.
Do zadań referatu ochrony środowiska, rolnictwa i melioracji należy:
  1. przyjmowanie zgłoszeń i określanie decyzją wymagań eksploatacyjnych w przypadku instalacji prowadzonych przez osoby fizyczne, korzystające w sposób zwykły ze środowiska,
  2. nakładanie na prowadzącego instalację lub użytkownika urządzenia obowiązku prowadzenia pomiarów wielkości emisji w przypadku przekroczenia standardów emisyjnych,
  3. współpraca i współdziałanie ze służbami i jednostkami pracującymi na rzecz rolnictwa i rozwoju wsi,
  4. współpraca i sporządzanie sprawozdawczości statystycznej, w tym aktualizacja wykazów działek i gospodarstw rolnych,
  5. realizacja ustawy o przeznaczeniu gruntów rolnych do zalesiania dot. akceptacji zmiany charakteru użytkowania gruntu z rolnego na leśny,
  6. koordynowanie “Programu Odnowy Wsi”,
  7. przygotowywanie projektów uchwa ł rady w sprawach ochrony środowiska, rolnictwa i melioracji,
  8. opracowywanie planów z zakresu ochrony środowiska, rolnictwa i melioracji,
  9. realizacja ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie dot. prowadzenia ewidencji zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych oczyszczalni ścieków,
  10. merytoryczne prowadzenie spraw z zakresu Miejsko-Gminnej Spółki Wodnej:
  1. sporządzanie i aktualizacja repartycji,
  2. opracowywanie planów rzeczowo-finansowych,
  3. odbiór robót melioracyjnych szczegółowych i udział w odbiorach robót na urządzeniach podstawowych,
  4. nadzór na ustalaniem i przebiegiem ściągalności składek na rzecz Miejsko-Gminnej Spółki Wodnej,
  5. prowadzenie bieżących kontroli stanu urządzeń melioracyjnych szczegółowych i podstawowych,
  1. przestrzeganie przepisów KPA,
  2. przest rzeganie przepisów ustawy o ochronie danych osobowych i ustawy o dostępie do informacji,
  3. udział w zwalczaniu zagrożenia powodziowego oraz ustalaniu skutków powodziowych,
  4. opracowywanie rocznych planów Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz ich realizacja,
  5. wydawanie decyzji ustalających wymagania w zakresie ochrony środowiska dotyczące eksploatacji instalacji w której emisja nie wymaga pozwolenia, o ile jest to uzasadnione koniecznością ochrony środowiska,
  6. wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności polegającej na świadczeniu usług w zakresie zbierania i transportu odpadów komunalnych,
  7. wydawanie opinii w sprawie wydawania zezwoleń na zbieranie, transport i unieszkodliwianie odpadów innych niż niebezpieczne i odpadów niebezpiecznych wr az z zatwierdzeniem planów gospodarki odpadami,
  8. przygotowywanie projektów zarządzeń zatwierdzających opłaty za usługi komunalne oraz za korzystanie z miejsko-gminnego składowiska odpadów komunalnych,
  9. kontrola przestrzegania rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie szczegółowego sposobu stosowania nawozów,
  10. współpraca i współudział w organizowaniu szkoleń rolniczych,
  11. prowadzenie spraw dot. uzgodnień udzielania koncesji na wydobywanie kopaliny,
  12. przestrzeganie przepisów ustawy o zamówieniach publicznych,
  13. przestrzeganie przepisów w zakresie Prawa ochrony środowiska, ustawy o odpadach i utrzymaniu czystości i porządku, Prawa wodnego i innych ustaw z zakresu rolnictwa,
  14. kontrola i egzekwowanie właściwego stanu porządku, czystości i ładu na terenach prywatnych, komunalnych i innych jednostek, a także właściwego odprowadzania nieczystości płynnych i stałych z nieruchomości,
  15. opracowywanie założeń do Gminnego Planu Gospodarki Odpadami w tym segregacji odpadów,
  16. wydawanie zezwoleń na odzysk i unieszkodliwianie odpadów objętych segregacją,
  17. przygotowywanie projektów uchwał określających obowiązki złożenia informacji o wytwarzanych odpadach innych niż niebezpieczne w ilości do 5 ton rocznie przez wytwórców odpadów,
  18. przygotowywanie planów w zakresie realizacji ochrony flory i fauny zawartych w opracowaniu “Inwentaryzacja i waloryzacja przyrody”,
  19. przestrzeganie i egzekwowanie zapisów ustawy o ochronie przyrody będących w kompetencji burmistrza.
  1. Referatem oświaty i wychowania kieruje zastępca burmistrza.
Do zada ń referatu oświaty i wychowania należy:
  1. rozwijanie, nadzorowanie i prowadzenie gminnych placówek oświatowo-wychowawczych t.j. szkół ponad gimnazjalnych, gimnazjalnych, podstawowych i przedszkoli,
  2. współdziałanie z dyrektorami szkół w :
  1. opracowywaniu rocznych planów rozwoju oświaty, sieci wyposażenia szkół i przedszkoli oraz innych placówek oświatowo-wychowawczych,
  2. organizowaniu udziału podmiotów gospodarczych, fundacji, instytucji, organizacji społecznych, zawodowych i młodzieżowych w poprawie warunków materialnych pracy szkół i działalności wychowawczej,
  3. zagospodarowaniu, utrzymaniu i remontach obiektów oświatowo-wychowawczych,
  1. kontrole organizacji wypoczynku dzieci i młodzieży szkolnej przez wszystkich organizatorów na terenie gminy,
  2. koordynacja działalności wszystkich typów szkół na terenie gminy,
  3. podejmowanie czynności na rzecz zapewnienia świadczeń i wyposażenia materialno-technicznego szkół, przedszkoli i innych placówek,
  4. sporządzanie wniosków o wprowadzenie zmian w sieci szkół, przedszkoli i placówek wychowawczych oraz zmiany stopnia organizacyjnego szkół,
  5. wnioskowanie o przyjmowanie i przekazywanie nieruchomości oraz przygotowywanie umów dzierżawnych najmu budynków i pomieszczeń dla szkół i innych placówek oświatowo-wychowawczych oraz mieszkań dla nauczycieli,
  6. nadzór na d działalnością placówek szkolnych w zakresie dożywiania dzieci, współdziałania w tym zakresie z sołtysami i komitetami rodzicielskimi,
  7. współdziałania z dyrektorami szkół w zakresie spraw socjalno-bytowych nauczycieli,
  8. ustalanie dla szkół i placówek rocznych zadań rzeczowych oraz planu wydatków finansowych,
  9. współdziałanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowo-wychowawczych w sprawie limitu zatrudniania i realizacji funduszu płac,
  10. kwalifikacja obiektów szkolnych dla celów wypoczynku dzieci i młodzieży,
  11. przestrzeganie przepisów ustawy o zamówieniach publicznych,
  12. przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń dot. funkcjonowania oświaty,
  13. przygotowywanie dokumentacji dotyczącej przeprowadzania konkursów na dyrektorów szkół i przedszkoli,
  14. prowadzenie spraw z zakresu zakładowego funduszu świadczeń socjalnych pracowników oświaty i wychowania.
  1. Referatem gospodarki komunalnej, budownictwa i drogownictwa kieruje kierownik.
Do zadań referatu gospodarki komunalnej, budownictwa i drogownictwa należy:
  1. w zakresie gospodarki komunalnej:
  1. przygotowywanie rocznych i wieloletnich projektów planów inwestycyjnych i remontowych obiektów komunalnych,
  2. nadzór nad kształtowaniem i utrzymaniem komunalnych terenów zielonych w mieście,
  3. nadzór nad utrzymaniem cmentarzy komunalnych,
  4. kontrola i egzekwowanie właściwego stanu porządku, ładu i bezpieczeństwa na terenach komunalnych, posesjach prywatnych i innych,
  5. organizowanie programów i koncepcji rozwoju poszcze gólnych branż gospodarki komunalnej,
  6. nadzór nad wykonawstwem zadań remontowych obiektów komunalnych,
  7. przeprowadzanie przetargów na zamówienia publiczne,
b – w zakresie budownictwa:
  1. sporządzanie projektów założeń do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego – przygotowywanie projektów uchwał,
  2. udostępnianie projektów założeń do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz projektów tych planów do publicznego wglądu i popularyzacja ich treści,
  3. uzgadnianie projektu planu miejscowego z zainteresowanymi organami administracji rządowej oraz właściwymi organami wojskowymi i właściwymi organami podległymi Ministrowi Spraw Wewnętrznych,
  4. dokonywanie okresowej oceny skutków zmian w zagospodarowaniu przestrzennym wynikających z realizacji pla nu miejscowego i aktualizacji tego planu,
  5. wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu w odniesieniu do inwestycji o znaczeniu lokalnym, prowadzenie rejestru tych inwestycji,
  6. wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu dla inwestycji szczególnie szkodliwych dla środowiska i zdrowia ludzi oraz uzgadnianie z właściwymi organami,
  7. wydawanie opinii o terenie w oparciu o plan przestrzenny lub studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania,
  8. prowadzenie nadzoru inwestorskiego w zakresie budownictwa ogólnego przy pracach remontowych, wykonywanych w obiektach oświatowych, kultury, gospodarki komunalnej, drogownictwa i straży pożarnej,
  9. wydawanie postanowień o podziale działek,
  10. przedmiarowanie i kosztorysowanie robót budowlanych re alizowanych przez gminę,
  11. rozliczanie zakończonych inwestycji i przekazywanie ich protokołem PT do referatu finansowo-podatkowego,
  12. prowadzenie ewidencji zabytków ruchomych i nieruchomych na terenie gminy Kietrz,
c – w zakresie drogownictwa:
  1. budowa, moderni zacja, utrzymanie i ochrona dróg lokalnych, miejskich oraz planowanie i finansowanie tych zadań,
  2. wydawanie zezwoleń na lokalizowanie w pasie drogowymi obiektów nie związanych z gospodarką drogową i na zajmowanie pasa drogowego oraz przywrócenie tych dróg d o stanu pierwotnego,
  3. przygotowanie projektów stałej i czasowej organizacji ruchu na drogach lokalnych i miejskich,
  4. ustalenie miejsc, w których pobiera się opłaty za parkowanie pojazdów – dotyczy dróg lokalnych i miejskich,
  5. kontrola i ocena stanu nawierzchn i ulic i chodników, stanu oznakowania poziomego i pionowego oraz stanu oświetlenia ulic,
  6. ustalenie warunków stosowania środków chemicznych na ulicach, placach i innych drogach publicznych oraz wprowadzanie odstępstw w tym zakresie – ścisła współpraca ze stanowiskiem ds. ochrony środowiska.
§ 12
Zadania zlecone z mocy ustawy jak i prowadzone na podstawie zawartych porozumień z administracją rządową wykonuje referat spraw obywatelskich.
Referatem spraw obywatelskich kieruje, który jednocześnie pełni funkcję Kierownika USC.
Do zadań referatu spraw obywatelskich należy:
a – w zakresie USC:
  1. prowadzenie spraw zawartych w ustawie z dnia 25 września 1968 roku – Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. Nr 36 poz. 180 z 1988 r., Nr 19 poz. 132, Nr 29 poz. 15 4 z 1989r.),
  2. przyjmowanie oświadczeń o zwarciu małżeństwa,
  3. sporządzanie aktów małżeństwa,
  4. prowadzenie ksiąg aktów zgonu, małżeństwa, urodzeń, akt zbiorowych, dokonywania wzmianek dodatkowych i przypisów, wystawianie wypisów i zaświadczeń,
  5. współpraca z innymi organami w sprawach dotyczących prowadzenia ksiąg stanu cywilnego w zakresie urodzeń, małżeństw i zgonów,
  6. sporządzanie sprawozdań statystycznych dla GUS,
  7. prowadzenie archiwum ksiąg stanu cywilnego,
  8. prowadzenie kartoteki lub skorowidza akt stanu cywilnego,
  9. wydawanie decyzji przewidzianych w prawie o aktach stanu cywilnego, kodeksie rodzinnym, opiekuńczym, a w szczególności:
    1. odtwarzanie i ustalanie treści akt stanu cywilnego,
    2. sporządzanie aktów stanu cywilnego, jeżeli fakt urodzenia, małżeństwa lub zgonu nastąpił za granicą i nie został zarejestrowany w zagranicznych księgach stanu cywilnego,
    3. wpisanie do ksiąg stanu cywilnego aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą,
    4. wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej obywatela polskiego do zawarcia małżeństwa za granicą z cudzoziemcem,
    5. obsługa kancelarii tajnej,
b – w zakresie ewidencji i spraw obronnych:
  1. prowadzenie rejestru mieszkańców w systemie informatycznym,
  2. prowadzenie skorowidza pobytu czasowego obywateli polskich i cudzoziemców,
  3. zakładanie kart osobowych mieszkańców,
  4. nadawanie oraz upowszechnianie numerów ewidencyjnych w dokumentacji ewidencyjno-dowodowej w ramach tworzenia centralnego banku danych PESEL,
  5. współdziałanie w zakresie dyscypliny meldunkowej z policją, CBA i organami wojskowymi w zakresie realizacji powszechnego obowiązku obrony RP,
  6. prowadzenia statystki z ruchu wędrówkowego ludności,
  7. prowadzenie egzekucji administracyjnej, obowiązku i charakterze niepieniężnym, w sprawach meldunkowych,
  8. odtwarzanie ewidencji wojskowej,
  9. podejmowanie działań związanych z oczyszczaniem terenu z niewypałów i porzuconej amunicji,
  10. wydawanie zezwoleń na zorganizowanie zbiórek publicznych, o ile zbiórka ma być przeprowadzona na obszarze gminy lub jej części,
  11. przyjmowanie wniosków na paszporty i wydawanie paszportów,
c – w zakresie dowodów osobistych i spraw wojskowych:
  1. przyjmowanie wniosków i wydawanie dokumentów tożsamości (dowody osobiste),
  2. prowadzenie dokumentacji związanej z wydawaniem, wymianą, zwrotem i utratą dokumentów stwierdzających tożsamość,
  3. prowadzenie dokumentacji z pobranych i wydawanych formularzy dla centrum personalizacji,
  4. prowadzenie archiwum wydanych dokumentów tożsamości,
  5. prowadzenie rejestracji i ewidencji przedpoborowych,
  6. współpraca z CBA, USC i policją w sprawach dokumentów tożsamości,
  7. prowadze nie poszukiwań przedpoborowych, którzy nie zgłosili się do rejestracji,
  8. wykonywanie czynności związanych z poborem do wojska,
  9. kontrolowanie zakładów pracy, instytucji i szkół podstawowych w zakresie ewidencji osób nie podlegających służbie wojskowej,
  10. reali zacja zadań specjalnych (akcja kurierska) określonych w odrębnych przepisach,
  11. realizowanie zadań związanych z natychmiastowym uzupełnieniem sił zbrojnych,
  12. nakładanie obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony RP, prowadzenie ewidencji wykonywanych świadczeń,
  13. wydawanie decyzji dotyczących wypłacania zasiłków członkom rodziny osób spełniających obowiązek wojskowy,
d – w zakresie obrony cywilnej:
  1. Ustalanie zakresu zadań obronnych
  1. ustalenie zakresu czynności dla poszczególnych komórek organizacyjnych i pracowników urzędu,
  2. określenie jednostek organizacyjnych gminy, które będą realizować zadania obronne z ustaleniem dla nich zakresu czynności,
  3. opracowanie regulaminu organizacyjnego urzędu na czas wojny, w tym struktury organizacyjnej, etatów, obsady osobowej oraz zakresów czynności komórek organizacyjnych urzędu (stanowisk pracy), utrzymanie powyższego regulaminu w stałej aktualności,
  1. Organizacja i utrzymanie zdolności do wykonywania zadań w czasie podwyższenia gotowości obronnej państwa w organa ch gminy
  1. organizacja kierowania wykonawstwem zadań:
    1. wydawanie zarządzeń w sprawie podwyższania gotowości obronnej państwa z załączeniem zestawów zadań obronnych i OC),
    2. opracowanie planu kierowania procesem podwyższania gotowości obronnej państwa i utrzymanie go w stałej aktualności,
  1. opracowanie przez ustalonych wykonawców szczegółowych planów realizacji zadań ujętych w zestawach zadań,
  2. organizacja systemu kierowania i obiegu informacji:
    1. przygotowanie i utrzymanie (stosownie do możliwości) dotychczasowego miejsca pracy (DMP) urzędu do pracy w warunkach zagrożenia i wojny,
    2. powołanie zespołu kierowania i utrzymania go w stałej gotowości do sprawnego uruchamiania procesu podwyższania gotowości obronnej państwa, w tym zorganizowania stałego dyżuru i przygotowania dla jego potrzeb stosownych pomieszczeń i środków łączności,
  1. organizacja współdziałania z organami i jednostkami organizacyjnymi biorącymi udział w procesie gotowości obronnej państwa na terenie administrowanym i z sąsiadami,
  1. Wykonywanie zadań związanych z potrzebą natychmiastowego uzupełnienia sił zbrojnych w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny:
  1. organizacja i utrzymanie stałej gotowości do działania akcji kurierskiej i posłańczej (AKiP, AP) dla doręczenia dokumentów powołania żołnierzom rezerwy ,
  2. organizacja punktów zbiórek i przewozu żołnierzy rezerwy powoływanych do czynnej służby wojskowej,
  3. planowanie i realizacja świadczeń osobistych u rzeczowych,
  1. Wykonywanie zadań związanych z:
  1. udziałem w organizowaniu i przeprowadzaniu odtwarzania ewidencji wojskowej w czasie wojny,
  2. likwidacja niewypałów i przedmiotów niebezpiecznych.
  1. Organizacja i prowadzenie szkolenia obronnego,
  2. Opracowywanie sprawozdań i informacji z realizacji zleconych zadań obronnych,
  3. Planowanie i organizacja pracy w zakresie realizacj i zadań OC:
  1. opracowywanie i utrzymanie w stałej aktualności planu OC miasta i gminy oraz planów specjalistycznych,
  2. opracowywanie rocznych planów zasadniczych zamierzeń,
  3. dokonywanie oceny stanu przygotowań obrony cywilnej oraz podejmowanie przedsięwzięć zmierzających do pełnej realizacji zadań OC,
  4. organizacja i prowadzenie kontroli realizacji zadań OC w instytucjach, zakładach pracy zlokalizowanych na administrowanym terenie,
  5. zapewnienie właściwego obiegu i przechowywania dokumentacji dotyczącej spraw obronn ych,
  6. opracowywanie sprawozdań problemowych z realizacji zadań OC,
  1. Planowanie organizacyjne:
  1. opracowanie i utrzymanie w stałej aktualności planu OC Miasta i Gminy oraz planów specjalistycznych,
  2. planowanie i organizacja systemu kierowania obroną cywilną,
  3. pla nowanie i organizacja wykonawstwa zadań związanych z osiąganiem podwyższonej i pełnej gotowości w zakresie OC,
  4. zorganizowanie i przygotowanie do działania sił OC,
  5. utrzymanie w aktualnym stanie planów działania formacji OC,
  6. planowanie i utrzymanie w gotowości do użycia wyznacz
  7. Rejestr zmian

    Podmiot udostępniający informację:
    Podmiot udostępniający informację:
    Urząd Miejski w Kietrzu
    Osoba, która wytworzyła informację:
    Osoba, która wytworzyla informację:
    Zuzanna Świerc
    Data wytworzenia informacji:
    Data wytworzenia informacji:
    2003-09-06
    Osoba, która odpowiada za treść:
    Osoba, która odpowiada za treść:
    Zuzanna Świerc
    Data wprowadzenia do BIP
    Data wprowadzenia do BIP
    2003-09-06 07:11:20
    Wprowadził informację do BIP:
    Wprowadził informację do BIP:
    Zuzanna Świerc
    Data udostępnienia informacji:
    Data udostępnienia informacji:
    2003-09-06 07:11:20
    Osoba, która zmieniła informację:
    Osoba, która zmieniła informację:
    Krzysztof Dereń
    Data ostatniej zmiany:
    Data ostatniej zmiany:
    2015-03-13 12:04:00
    Artykuł był wyświetlony:
    Artykuł był wyświetlony:
    2380 raz(y)
    Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego w Kietrzu

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Kietrzu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Leszek Wilk
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2015-03-13
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Leszek Wilk
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2015-03-13 11:07:49
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Krzysztof Dereń
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2015-03-13 11:16:27
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Krzysztof Dereń
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2018-06-08 11:23:29
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1852 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »