ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu

Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • BIP
  • Godło RP
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

ZARZĄDZENIE NR 58.A.2020 BURMISTRZA KIETRZA z dnia 04 kwietnia 2020 r. w sprawie trybu udzielania ulg w spłacie należności cywilnoprawnych w związku z COVID-19 dla podmiotów prowadzących działalność gospodarczą

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2020-05-08 13:00:50 przez Krzysztof Dereń

Akapit nr - brak tytułu

            Na podstawie art. 30 ust.2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym /tj. Dz.U. z 2019 r.,poz.506/, uchwały nr XIX/234/2020 Rady Miejskiej w Kietrzu  z dnia 30 kwietnia 2020 r.
                                                                   
Burmistrz Kietrza zarządza co następuje:

Akapit nr - brak tytułu

§ 1.1.Zarządzenie  określa tryb udzielania podmiotom prowadzącym działalność gospodarczą, ulg w spłacie należności mających charakter cywilnoprawny, przypadających gminie Kietrz  z tytułu oddania nieruchomości w najem, dzierżawę lub użytkowanie za okres stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii z powodu COVID – 19 w postaci:
     1) odroczenia terminu płatności,
     2) rozłożenia na raty,
     3) umorzenia w całości lub w części,
     4) odstąpienia od dochodzenia należności,
 
 2.1.Przyjmuje się następujący tryb udzielania  ulg :
      1) udzielanie ulg w spłacie należności o których mowa w ust. 1, następuje na uzasadniony wniosek, według wzoru, stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia,
      2) do wniosku o udzielenie ulgi, przedsiębiorca przedstawia:
  1. formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do zarządzenia,
  2. sprawozdanie finansowe za okres dwóch ostatnich lat obrotowych, poprzedzających dzień złożenia wniosku,
  3. dokumenty finansowe, oraz inne dowody, które dokumentują pogorszoną sytuację ekonomiczną na skutek COVID-19.
 
§ 3.1.Wniosek, w przypadku gdy należność pobierana jest przez:
  1. administratora zasobu lokalowego Gminy Kietrz, PK Hydrokan sp. z o.o., składa się do Burmistrza Kietrza, za pośrednictwem tegoż administratora, którego Prezes lub osoba przez niego upoważniona dokonuje:
  1. oceny merytorycznej, przez stwierdzenie istnienia należności, której dotyczy wniosek, określenie jej wartości, oraz rodzaju i zakresu ulgi,
  2.  stwierdza istnienie podstaw prawnych do udzielenia ulgi, na podstawie reguł zapisanych w § 8 ust.2 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 kwietnia 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii /Dz.U. z 2020r., poz.697/, oraz znanych przesłanek ekonomicznych,
  3. rekomenduje udzielenie, bądź nieudzielenie ulgi i jej rodzaj,
  4. przesyła wniosek wraz z wyżej wskazanymi opiniami do Burmistrza Kietrza, celem rozpatrzenia.
  1. Gminę Kietrz, opiniowany jest kolejno przez:
  1. właściwy dla danego rodzaju należności Referat Urzędu Miejskiego w Kietrzu, który dokonuje oceny prawnej i merytorycznej, przez stwierdzenia istnienia należności, rodzaju usługi oraz proponowanej ulgi,
  2. Referat Finansowo-Księgowy, który stwierdza podstawy formalne i ekonomiczne do udzielenia ulg, o których mowa w przepisach uchwały nr  XIX/234/2020  Rady Miejskiej              w Kietrzu z dnia 30 kwietnia 2020 r. w sprawie zasad udzielania ulg w spłacie należności cywilnoprawnych w związku z COVID-19 dla podmiotów prowadzących działalność gospodarczą, oraz spełnienie limitów pomocy publicznej,
  3. Skarbnika Miasta, który rekomenduje udzielenie lub nieudzielenie ulgi.
 
2. Podmioty lub komórki opiniujące wniosek mogą wezwać wnioskodawcę do :
1) uzupełnienia wniosku w zakresie braków formalnych,
2) przedłożenia dodatkowych dokumentów lub oświadczeń niezbędnych do oceny podstaw do udzielenia ulgi.
 
  1. W przypadku gdy wnioskodawca nie uzupełni wymaganych danych we wskazanym w wezwaniu terminie, wniosek pozostawia się bez rozpoznania, o czym informuje się wnioskodawcę w treści wezwania.
 
§ 4.Udzielenie lub odmowa udzielenia ulgi następuje w formie jednostronnego oświadczenia  woli Burmistrza Kietrza.
 
§5.Wniosek składa się bezpośrednio do Burmistrza Kietrza ,w siedzibie Urzędu Miejskiego, w przypadku określonym § 1 ust 1, pkt 2 lub do administratora PK Hydrokan sp. z o.o., 48-130  Kietrz, ul. Traugutta 15, w przypadku o którym mowa w § 1 ust. 1 pkt 1, w formie elektronicznej z kwalifikowanym podpisem elektronicznym,  pisemnej za pośrednictwem operatora pocztowego lub w skrzynce podawczej umieszczonej w siedzibie adresata wniosku.
 
§ 6.Wnioski rozpatruje się niezwłocznie, lecz nie później niż 30 dni od wpływu.
W przypadku wezwania wnioskodawcy do uzupełnienia braków formalnych, termin ulega wydłużeniu o czas doręczenia tych dokumentów.
 
§ 7.Wykonanie zarządzenia powierza się komórkom organizacyjnym Urzędu Miejskiego w Kietrzu oraz Prezesowi PK Hydrokan sp. z o.o. z siedzibą w Kietrzu.
 
§ 8.Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony