W związku z powyższym gmina Kietrz ogłasza nabór wniosków właścicieli nieruchomości, którzy w 2013 r. zamierzają usunąć materiały zawierające azbest z obiektów budowlanych (pokrycie dachowe) lub składowanych na posesji. Wnioski należy składać osobiście w terminie do dnia 22 lutego 2013 r. (włącznie) w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Kietrzu. Wnioski złożone po terminie nie będą rozpatrywane, ze względu na konieczność terminowego sporządzenia przez gminę wniosku do wojewódzkiego funduszu o przyznanie środków.
Środki przeznaczone na dofinansowane pochodzić będą z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie (50%), Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu (35%) oraz z budżetu gminy Kietrz (15%). W związku z powyższym istnieje możliwość uzyskania 100% dofinansowania kosztów poniesionych na demontaż, zbieranie, transport i unieszkodliwianie materiałów zawierających azbest przez właścicieli nieruchomości.
Realizacja całego przedsięwzięcia będzie przebiegała następująco:
gmina dokonuje naboru indywidualnych wniosków od właścicieli nieruchomości;
przed wykonaniem i po wykonaniu zadania Komisja powołana przez Burmistrza Kietrza sporządza dokumentację fotograficzną obiektu;
na podstawie wniosków właścicieli nieruchomości gmina występuje do wojewódzkiego funduszu z wnioskiem o udostępnienie środków na zadania związane z usuwaniem azbestu;
w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku wojewódzki fundusz powiadamia o tym fakcie gminę;
gmina ogłasza przetarg (lub inną formę dopuszczoną prawem zamówień publicznych) na wybór wykonawcy zadań (demontaż, zbieranie, transport, utylizacja) i zawiera z wyłonionym wykonawcą umowę;
wojewódzki fundusz zawiera z gminą stosowaną umowę o dofinansowanie;
gmina przeprowadza realizację zadania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym prawa budowlanego;
wykonawca prac składa oświadczenie o prawidłowym wykonaniu prac oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego;
wykonawca prac oraz przedstawiciel gminy spisują protokoły odbioru;
wykonawca przedkłada faktury VAT za wykonany demontaż, zbieranie, transport i utylizację materiałów zawierających azbest oraz karty przekazania odpadów;(2011-11-07 11:40:21)
po zrealizowaniu zadania przez wykonawcę gmina występuje z wnioskiem o płatność do wojewódzkiego funduszu i dokonuje rozliczenia finansowego, rzeczowego i ekologicznego.
Poniżej podajemy wykaz dokumentów niezbędnych do otrzymania dofinansowania z WFOŚiGW:
wniosek i oświadczenie właściciela nieruchomości złożone do gminy,
dokument potwierdzający tytuł prawny do obiektu– w przypadku nieruchomości, do której tytuł prawny posiada kilka osób, należy dołączyć zgody wszystkich pozostałych współwłaścicieli,
potwierdzenie w Referacie Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Melioracji, że dany obiekt budowlany został zinwentaryzowany w Urzędzie Miejskim w Kietrzu (osoby fizyczne) lub kserokopia zgłoszenia do Urzędu Wojewódzkiego w Opolu (pozostałe podmioty),
ocena stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest sporządzona przez osobę z uprawnieniami budowlanymi zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 05 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2010 r. Nr 162, poz. 1089),
zgłoszenie prac budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę organowi administracji architektoniczno-budowlanej w Starostwie Powiatowym w Głubczycach.
Zasady udzielania dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu znajdują się na stronie www.wfosigw.opole.pl w zakładce „zasady działania funduszu”.
Zainteresowane osoby, w przypadku pytań lub wątpliwości proszone są o kontakt osobisty lub telefoniczny (nr tel. 77- 485 43 56, wew. 22 lub 34) z Referatem Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Melioracji Urzędu Miejskiego w Kietrzu.
Uwaga: Właściciele nieruchomości, którzy nie będą ubiegać się o dofinansowanie z wojewódzkiego funduszu, nadal mogą składać wnioski o dofinansowanie z budżetu gminy zgodnie z obowiązującym Regulaminem podjętym Uchwałą Rady Miejskiej w Kietrzu Nr VI/43/2011 z dnia 31 marca 2011 r. w sprawie zasad udzielania dotacji na cele związane z ochroną środowiska i gospodarką wodną dla podmiotów niezliczonych do sektora finansów publicznych oraz jednostek sektora finansów publicznych będących gminnymi osobami prawnymi ze środków budżetu gminy pochodzących z wpływów z tytułu opłat za korzystanie ze środowiska i administracyjnych kar pieniężnych za przekroczenia lub naruszenia wymogów korzystania ze środowiska.
Zgodnie z Regulaminem udzielania dotacji z budżetu gminy kwota dofinansowania przedsięwzięcia stanowi 40% poniesionych kosztów, jednak nie więcej niż 1.300,00 zł na jeden obiekt budowlany w danym roku. Regulamin dotacji dostępny jest na stronie test.systemdobip.pl/um_kietrz w zakładce „ochrona środowiska”.
]]>