w Kietrzu
KARTA USŁUG Nr FP/04
Nazwa usługi:
ZWOLNIENIA I ULGI W PODATKU ROLNYM
Podstawa prawna:
Art. 12 ust. 1 pkt 4 i 5 oraz ust. 3-8, art. 13 i 13d ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2006 r. Nr 136, poz. 969 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity: Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007 r. Nr 59, poz. 404 z późn. zm.)
Rozporządzenie Komisji (WE) NR 1857/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z wytwarzaniem produktów rolnych oraz zmieniające rozporządzenie (WE) nr 70/2001 (Dz. Urz. UE L 358 z dnia 16 grudnia 2006 r.)
Wymagane dokumenty:
Wniosek podatnika skierowany do Burmistrza Kietrza o udzielenie ulgi lub zwolnienia napisany samodzielnie lub na druku (załącznik nr 1, 2 lub 3) dostępnym w pokoju nr 14 tut. Urzędu;
W przypadku ulgi inwestycyjnej:
- zestawienie wydatków poniesionych w związku z inwestycją w gospodarstwie rolnym wraz z rachunkami lub ich
uwierzytelnionymi odpisami, stwierdzającymi wysokość poniesionych wydatków na wymaganym druku (załącznik
nr 4) dostępnym w pokoju ne 14 tut. Urzędu;
- oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy publicznej na wnioskowaną inwestycję na wymaganym druku (załącznik
nr 5) dostępnym w pokoju ne 14 tut. Urzędu;
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc w rolnictwie lub rybołówstwie inną niż pomoc de
minimis w rolnictwie lub rybołówstwie na wymaganym druku (załącznik nr 6) dostępnym w pokoju ne 14 tut.
Urzędu;
W przypadku ulgi z tyt. nabycia gruntów kserokopię umowy kupna.
Miejsce i sposób załatwienia sprawy:
Miejsce złożenia wniosku: punkt obsługi klienta Urzędu Miejskiego w Kietrzu lub za pośrednictwem
poczty na adres: Urząd Miejski w Kietrzu, ul. 3 Maja 1, 48-130 Kietrz.
Miejsce, w którym faktycznie wykonywana jest usługa: referat finansowo-podatkowy pok. nr 14-15
nr tel. (77) 4854356 w. 23;
godz. pracy: poniedziałek: 8.00 – 16.00, wtorek- piątek 7.30- 15.30
Rodzaj rozstrzygnięcia: Decyzja administracyjna lub
Postanowienie o pozostawieniu podania bez rozpatrzenia lub
Postanowienie o odmowie wszczęcia postępowania.
Opłaty:
Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii - 17zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej) - można dokonywać na rachunek Urzędu Miejskiego w Kietrzu (np. na poczcie, przelewem bankowym) lub bez ponoszenia dodatkowych opłat w placówce BS Racibórz o/Kietrz i kasie Urzędu.
NUMER KONTA
Opłata skarbowa - 22 8475 1016 2002 0000 4011 0005
Termin załatwienia sprawy:
Do jednego miesiąca, a w przypadkach skomplikowanych do dwóch miesięcy od dnia złożenia wniosku.
O każdym braku możliwości załatwieniu sprawy we właściwym terminie organ podatkowy zawiadamia stronę, podając przyczyny niedotrzymania terminu, wskazując nowy termin załatwienia sprawy.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu za pośrednictwem Burmistrza Kietrza w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Na postanowienie służy zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu za pośrednictwem Burmistrza Kietrza w terminie 7 dni od dnia otrzymania postanowienia.
Uwagi:
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w tut. Urzędzie.
]]>