2006
Szczegóły informacji
Marzec 2006
Informacja ogłoszona dnia 2006-04-20 15:21:43 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
Akapit nr 1 - brak tytułu
Kietrz, dnia 23 marca 2006 roku
Protokół Nr /2006
wspólnego posiedzenia Komisji ds. rozwoju miasta, oświaty i usług oraz Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Kietrzu w dniu 23 marca 2006 roku.
Posiedzenie rozpoczęto o godz. 13,oo.
Stan komisji: - miejskiej – 5 członków; obecnych – 3 członków
- rewizyjnej – 4 członków; obecnych – 2 członków
Nieobecni: Marek Gawroński, Stanisław Idzi oraz Jan Podkalicki
W posiedzeniu uczestniczą: - Burmistrz Kietrza, Przewodniczący Rady Miejskiej , Kierownik Referatu Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Melioracji, Skarbnik Gminy.
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji miejskiej – Leszek Wilk – powitał zebranych i przedstawił porządek obrad.
Ad. 1. Zaopiniowanie sprawozdania z realizacji budżetu gminy za 2005 r - radni otrzymali materiały
Burmistrz Kietrza – ponieważ radni otrzymali wcześniej obszerne sprawozdanie cyfrowe i opisowe ogólnie przedstawił przebieg wykonania budżetu a następnie poprosił o uwagi, pytania i wnioski do przedłożonych materiałów.
W dyskusji poruszono między innymi kwestie: niepełnego wykonania wydatków na drogach publicznych gminnych, zakładach gospodarki mieszkaniowej, dokształcaniu nauczycieli, dyskutowano kwestie ulg z tytułu nabycia gruntów, ściągania zaległości w podatku od środków transportowych, zobowiązań niewymagalnych w dziale kultury a także rekompensat za utracone dochody.
Satysfakcjonujących informacji i odpowiedzi na poruszone kwestie udzieliła Skarbnik Gminy natomiast Burmistrz, odpowiadając na pytanie Przewodniczącego Komisji rewizyjnej, poinformował, że rozwiązano umowę z nierzetelnym i niefachowym wykonawcą remontu budynku przedszkola w Dzierżysławiu (po pożarze). Obecnie opracowywana jest nowa dokumentacja ponieważ przedszkole przeniesiono do budynku szkoły a w spalonym budynku wykonanych zostanie 6 mieszkań. O ich przeznaczeniu poinformuje w dalszej części posiedzenia przy omawianiu projektów uchwał przygotowanych na sesję Rady. Na wykonanie remontu rozpisany zostanie nowy przetarg. Koszty wykonanych już prac poniósł wykonawca.
Innych uwag nie wniesiono.
W głosowaniu jawnym, jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowano sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2005 rok.
Ad. 2. Zaopiniowanie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kietrz radni otrzymali materiały
Szczegółowy komentarz do regulaminu przedstawiła P. Jadwiga Wróbel - kierownik referatu ochrony środowiska – przedstawiając po kolei wszystkie wprowadzone, uwzględniające sugestie komisji, zmiany. Ponadto udzieliła wyjaśnień do poruszonych w dyskusji kwestii a także zobowiązała się dokonać uzupełnień w regulaminie poprzez:
- uwzględnienie cmentarzy w art. 10 ust.
- wprowadzenie do słowniczka określeń użytych w regulaminie pojęć „zwartej zabudowy” i „odpady budowlane”.
W głosowaniu jawnym, jednogłośnie, przyjęto pozytywną opinię o regulaminie.
Ad. 3. Zaopiniowanie projektów uchwał Rady:
3.1. w sprawie zmiany budżetu miejskiego na 2006 rok - radni otrzymali materiały
Skarbnik Gminy omówiła projekt – w materiałach na sesję przekazano inną wersję, w międzyczasie wpłynęły dodatkowe zmiany, które ujęto w przekazanym dziś projekcie.
Przy okazji tych zmian Burmistrz Kietrza poinformował o propozycji sprowadzenia do gminy dwóch polskich rodzin z Kazachstanu (potrzebni są lekarze). Na ten cel budżet województwa przeznacza spore kwoty (ponad 100 tys. na rodzinę), które będą pomocne przy remoncie budynku w Dzierżysławiu – w tym budynku dwa mieszkania będą przeznaczone dla repatriantów.
Komisje zaaprobowały propozycję.
Dyskutowano o nieskuteczności łatania nawierzchni dróg metodą wtryskową stwierdzając, że lepsze efekty daje mikrodywanik. Burmistrz zobowiązał się do uwzględniania, w przetargach, obu metod.
Projekt uchwały o zmianie budżetu zaopiniowano pozytywnie, jednogłośnie, i skierowano pod obrady Rady.
3.2. w sprawie udzielenia bonifikaty od ceny nieruchomości położonej w Ściborzycach Wielkich Nr 30 zbywanej na rzecz Parafii Matki Bożej Wspomożenia Wiernych w Ściborzycach Wielkich radni otrzymali materiały
Burmistrz skomentował projekt – jak w załączonych materiałach – prosząc komisje o propozycję wielkości procentowej ewentualnej bonifikaty.
W wyniku dyskusji komisje zaproponowały ustalenie bonifikaty w wysokości 90% ceny – ustalenie przyjęto jednogłośnie.
Projekt uchwały skierowano pod obrady Rady.
3.3. w sprawie ujednolicenia terminów użytkowania wieczystego dla działek będących w użytkowaniu wieczystym Spółdzielni Mieszkaniowej w Głubczycach radni otrzymali materiały
Projekt skomentował Burmistrz Kietrza – jak w załączonych materiałach.
Do projektu nie wniesiono uwag – skierowano go pod obrady Rady.
3.4. ustalenia wysokości stawki procentowej opłaty adiacenckiej radni otrzymali materiały
Projekt skomentował Burmistrz Kietrza – jak w załączonych materiałach – wnosząc o propozycje stawki, przy uwzględnieniu, że jej górna granica wynosi 50% różnicy wartości nieruchomości.
Komisje zaproponowały stawkę w wysokości 40% wskazanej wartości i skierowały uchwałę pod obrady Rady.
Ad. 4. Sprawy bieżące.
- A. Wójtowicz – przedstawił projekt graficzny tablicy informacyjnej, która miałaby zastąpić nieestetyczną i niefunkcjonalną tablicę przed Urzędem,
- L. Wilk – młodzież Zespołu Szkół pali ledwie opuści mury szkoły demoralizując uczniów gimnazjum – prosi o spowodowanie interwencji policji np. w czasie długiej przerwy,
- w sklepie spożywczym na ul. Długiej sprzedano nieletniemu uczniowi alkohol i papierosy – konieczna jest interwencja,
- prosi o informację co do przeznaczenia terenu za restauracją „Ludowa”,
- J. Matela – dla tego terenu opracowano plan szczegółowy, wydzielono 22 pola garażowe które w pierwszym przetargu przeznaczone będą dla mieszkańców posesji ul. Głubczycka 18; w oficynie tej posesji przygotowywane są do sprzedaży trzy lokale,
- A. Woniakowska – prosi o wpisanie do wieloletniego programu inwestycyjnego remont przepustu przy ul. Krasickiego w Pilszczu,
- prosi P. Burmistrza o interwencję w dyrekcji ZOZ w Raciborzu w sprawie skandalicznego potraktowania jej przez lekarkę oddziału pediatrycznego szpitala rejonowego w Raciborzu – tu opisała zaistniałą sytuację. W tej sprawie skierowała skargę do dyrekcji ZOZ niemniej prosi o dodatkową interwencję ponieważ potraktowaną ją w ten sposób dlatego, że jest mieszkanką gminy Kietrz co lekarka szczególnie podkreślała,
Burmistrz zobowiązał się do osobistej interwencji u Dyrektora ZOZ w Raciborzu.
Na tym protokół zakończono.
Posiedzenie zakończono o godz. 16,1o.
Protokołowała: A. Skalska
Przewodniczący Komisji
PROTOKÓŁ Nr /2006
wspólnego posiedzenia Komisji ds. rozwoju rolnictwa i warunków bytowych wsi oraz Komisji ds. mieszkaniowych, rodziny i świadczeń socjalnych w dniu 24 marca 2006 roku.
Posiedzenie rozpoczęto o godz. 12,oo
Stan Komisji: - wiejskiej – 5 członków; obecnych – 4 członków
- mieszkaniowej – 4 członków; obecnych – 3 członków
Nieobecni: S. Antoszczyszyn, S. Idzi
W posiedzeniu uczestniczą: - Burmistrz Kietrza, Z-ca Burmistrza, Wiceprzewodniczący Rady, Kierownik Referatu Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Melioracji.
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji wiejskiej – Paweł Beleć – powitał zebranych i przedstawił porządek obrad, który został przez komisje przyjęty.
Ad. 1. Zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2005 rok- radni otrzymali materiały.
Krótki komentarz do przesłanych wcześniej materiałów przedstawił Burmistrz, są one dość obszerne poprosił więc ewentualne zapytania, uwagi i wnioski.
Przewodniczący komisji wiejskiej poprosił o skomentowanie wykonania dochodów z tytułu podatków w tym udzielone ulgi i odroczenia płatności.
W odpowiedzi Burmistrz poinformował, że kwota ulg jest wysoka bo jest tu ulga dla Kombinatu (ustawowa) w kwocie 673 tys. złotych, ulgi dla osób fizycznych stanowią dużo mniejszą pozycję, zastosowano je z tytułu powiększenia gospodarstw. Wykazana ilość złożonych podań wydaję się duża ale jest to pozorne i wynika z obowiązku składania podań na każdą ratę z osobna.
Innych uwag nie wniesiono.
W głosowaniu jawnym, jednogłośnie, komisje pozytywnie zaopiniowały przedłożone sprawozdanie z wykonania budżetu.
Ponadto Skarbnik Gminy przedstawiła i skomentowała projekt uchwały o zmianie tegorocznego budżetu. Przesłany radnym w materiałach sesji projekt jest nieaktualny ponieważ doszły nowe dane, które należało ująć w uchwale. Skomentowała kolejno wszystkie zmiany, członkowie komisji otrzymali nowy, aktualny, projekt.
Z kolei Burmistrz omówił sprawę remontu przedszkola w Dzierżysławiu – zrezygnowano z dotychczasowego, nierzetelnego, wykonawcy, postanowiono cały budynek przeznaczyć na mieszkania (6); aby uzyskać, przynajmniej częściowo, środki na remont, a także uwzględniając potrzeby kadrowe GZLO proponuje sprowadzenie z Kazachstanu, w ramach repatriacji, 2 polskich rodzin. Stosowny projekt uchwały przekazano radnym w materiałach sesji.
Komisje przychyliły się do propozycji Burmistrza.
Pozytywnie zaopiniowano zmianę tegorocznego budżetu, projekt uchwały skierowano pod obrady sesji.
Ad. 2. Zaopiniowanie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kietrz - radni otrzymali materiały .
Kierownik ref. ochrony środowiska omówiła szczegółowo wszystkie zmiany wprowadzone do wcześniejszej wersji regulaminu, którą radni analizowali na poprzednich posiedzeniach. Projekt, którym radni dysponują obecnie zawiera sugestie i wnioski zgłoszone na poprzednich posiedzeniach, usunięto zauważone błędy i wprowadzono kosmetyczne poprawki. Jest on merytorycznie poprawny i zyskał pozytywną opinię Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Głubczycach.
Na pytania radnych poinformowała również, że po uchwaleniu ogłoszony zostanie w Dzienniku Urzędowym Województwa Opolskiego, na tablicy ogłoszeń w siedzibie gminy, w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie internetowej gminy (www.kietrz.pl) , zostanie rozprowadzony poprzez sołtysów, placówki handlowe, zarządców budynków; wykorzystane zostaną wszelkie możliwe sposoby aby jego treść dotarła do szerokiej rzeszy odbiorców.
Komisje, jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowały przedstawiony program.
Ad. 3. Sprawy bieżące – zaopiniowanie projektów uchwał - radni otrzymali materiały.
Burmistrz Kietrza przedstawił następujące projekty uchwał:
3.1. w sprawie udzielenia bonifikaty od ceny nieruchomości położonej w Ściborzycach Wlk. Nr 30 zbywanej na rzecz Parafii Matki Bożej Wspomożenia Wiernych w Ściborzycach Wielkich – radni otrzymali materiały.
Komentarz do uchwały przedstawił Burmistrz Kietrza – jak w załączonych materiałach – prosząc komisję o zaproponowanie procentowej stawki bonifikaty ponieważ nieodpłatnie (jak we wniosku Parafii) oddać nie można.
Po krótkiej dyskusji komisje zaproponowały bonifikatę w wysokości 90% ceny i skierowały projekt uchwały pod obrady Rady.
3.2. w sprawie ujednolicenia terminów użytkowania wieczystego dla działek będących w użytkowaniu wieczystym Spółdzielni Mieszkaniowej w Głubczycach - radni otrzymali materiały.
Komentarz – jak w załączonych materiałach – przedstawił Burmistrz Kietrza.
Do projektu nie wniesiono uwag, zaopiniowano pozytywnie i skierowano pod obrady Rady.
3.3. ustalenia wysokości stawki procentowej opłaty adiacenckiej - radni otrzymali materiały.
Komentarz do projektu – jak w załączonych materiałach – przedstawił Burmistrz Kietrza.
W wyniku dyskusji komisje zaproponowały stawkę w wysokości 50%, projekt zaopiniowały pozytywnie i skierowały go pod obrady Rady.
Dyskutowano również o terminie i sposobach usuwania skutków zimy na drogach a także niefortunnym (skrzyżowanie ulic) miejscu ustawiania patrolu Straży Granicznej – stwarza to utrudnienia i jest niebezpieczne.
Na tym protokół zakończono.
Posiedzenie zakończono o godz. 14,oo
Protokołowała: A. Skalska
Przewodniczący Komisji
Kietrz, dnia 04 kwietnia 2006 roku
Protokół Nr 34 /2006
posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Kietrzu w dniu 04 kwietnia 2006 roku.
Posiedzenie rozpoczęto o godz. 14,oo.
Stan komisji rewizyjnej – 4 członków; obecnych – 3 członków
Nieobecny - Marek Gawroński
W posiedzeniu uczestniczą: - Burmistrz Kietrza, Z-ca Burmistrza, Skarbnik Gminy.
Posiedzenie otworzył Przewodniczący komisji – Andrzej Bednarski – powitał zebranych i przedstawił porządek obrad:
1. Zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu miejskiego w Kietrzu za rok 2005 – sformułowanie wniosku absolutoryjnego.
2. Sprawy bieżące.
Ad. 1. Zaopiniowanie sprawozdania z realizacji budżetu gminy za 2005 rok – radni otrzymali materiały.
Burmistrz Kietrza – ponieważ radni otrzymali wcześniej obszerne sprawozdanie cyfrowe i opisowe ogólnie przedstawił przebieg wykonania budżetu a następnie poprosił o uwagi, pytania i wnioski do przedłożonych materiałów.
W dyskusji poruszono między innymi kwestie: niepełnego wykonania wydatków na drogach publicznych gminnych, zakładach gospodarki mieszkaniowej, dokształcaniu nauczycieli, dyskutowano kwestie ulg z tytułu nabycia gruntów, ściągania zaległości w podatku od środków transportowych, zobowiązań niewymagalnych w dziale kultury oraz wymagalnych (fundusz świadczeń socjalnych nauczycieli) a także rekompensat za utracone dochody.
Przewodniczący komisji poprosił o skomentowanie wykonania dochodów z tytułu podatków, w tym udzielone ulgi i odroczenia płatności.
W odpowiedzi Burmistrz poinformował, że kwota ulg jest wysoka bo jest tu ulga dla Kombinatu (ustawowa) w kwocie 673 tys. złotych, ulgi dla osób fizycznych stanowią dużo mniejszą pozycję, zastosowano je z tytułu powiększenia gospodarstw. Wykazana ilość złożonych podań wydaję się duża ale jest to pozorne i wynika z obowiązku składania podań na każdą ratę z osobna.
Satysfakcjonujących informacji i odpowiedzi na poruszone kwestie udzieliła Skarbnik Gminy natomiast Burmistrz, odpowiadając na pytanie Przewodniczącego Komisji rewizyjnej, poinformował, że rozwiązano umowę z nierzetelnym i niefachowym wykonawcą remontu budynku przedszkola w Dzierżysławiu (po pożarze). Obecnie opracowywana jest nowa dokumentacja ponieważ przedszkole przeniesiono do budynku szkoły a w spalonym budynku wykonanych zostanie 6 mieszkań. Na wykonanie remontu rozpisany zostanie nowy przetarg. Koszty wykonanych już prac poniósł wykonawca.
Innych uwag nie wniesiono.
1.1. Sformułowanie wniosku absolutoryjnego.
Po dokonaniu wnikliwej analizy przedłożonych dokumentów i wysłuchaniu wyjaśnień Pani Skarbnik oraz Burmistrza Kietrza Komisja sformułowała i w głosowaniu jawnym, jednogłośnie, przyjęła pozytywną opinię o sprawozdaniu z wykonania budżetu miejskiego za rok 2005 a także, jednogłośnie, przyjęła i skierowała do Rady Miejskiej wniosek o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Kietrza.
Uchwała powyższa przekazana zostanie do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu celem zaopiniowania oraz na ręce Przewodniczącego Rady pod obrady Rady Miejskiej w Kietrzu.
Ad. 2. Sprawy bieżące.
Burmistrz Kietrza poinformował o zaawansowaniu naszych starań o środki unijne. Realizowany będzie projekt w ramach Interreg IIIa Czechy-Polska a w nim:
1. Polsko-Czeska liga strażaków Kietrz 2006
2. Opracowanie strategii rozwoju współpracy gmin pogranicza polsko-czeskiego na lata 2007-2013
3. Ochrona obszaru pogranicza polsko-czeskiego oraz budowanych i istniejących ciągów komunikacyjnych przed skutkami powodzi, kolizji i katastrof
Trzy nasze projekty kierowane do ZPORR przeszły wstępną fazę, skierowano je do dalszej oceny. Dotyczą one budowy wodociągu w Rozumicach, budowy ulicy Kościuszki w Kietrzu oraz adaptacji sali konferencyjne urzędu na cele szkoleniowe. Ten sam etap osiągnął projekt, skierowany do Norweskiego Mechanizmu Finansowego, dotyczący rozbudowy i modernizacji oczyszczalni ścieków w Kietrzu.
Na tym protokół zakończono.
Posiedzenie zakończono o godz. 15,oo.
Protokołowała: A. Skalska
Przewodniczący Komisji
Andrzej Bednarski
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Miejski w Kietrzu |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Zuzanna Świerc |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2006-04-20 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Zuzanna Świerc |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2006-04-20 15:21:43 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Zuzanna Świerc |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2006-04-20 15:21:43 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Zuzanna Świerc |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2006-04-20 17:21:43 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 2721 raz(y) |