Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • BIP
  • Godło RP
ˆ

2006

Szczegóły informacji

Protokół kom. wiejskiej i mieszkaniowej - 13.12.2006 r.

Informacja ogłoszona dnia 2007-02-14 12:11:46 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu


Kietrz, dnia 13 grudnia 2006 roku
 
Protokół Nr 1/2006
wspólnego posiedzenia Komisji ds. rozwoju rolnictwa i warunków bytowych wsi
oraz Komisji ds. mieszkaniowych, rodziny i świadczeń socjalnych
w dniu 13 grudnia 2006 roku.
 
Posiedzenie rozpoczęto o godz. 13,oo.
Stan komisji:
- wiejskiej – 5 członków; obecnych – 5
- mieszkaniowej – 5 członków; obecnych – 4 -nieobecny – H. Lechowicz
 
W posiedzeniu uczestniczą:
- Wiceprzewodniczący RM
- Skarbnik Gminy
- Zastępca Burmistrza
 
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji mieszkaniowej, Piotr Duda, powitał zebranych i przedstawił następujący porządek posiedzenia:
1. Zaopiniowanie projektu budżetu gminy na 2007 rok
2. Zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie opłat: targowej i administracyjnej.
3. Sprawy bieżące
 
Do porządku obrad nie wniesiono uwag.
 
Ad. 1. Zaopiniowanie projektu budżetu gminy na rok 2007 – radni otrzymali materiały. Temat przedstawiła Skarbnik Gminy poczynając od wyjaśnienia znaczenia niektórych pojęć użytych w materiałach (dochody, przychody, wydatki, rozchody) a następnie omówiła szczegółowo kolejne działy i rozdziały.
- K. Tracz – nowi radni, w kampanii wyborczej, poczynili względem wyborców pewne zobowiązania ale nie mieli czasu na zgłoszenie stosownych wydatków do budżetu gminy,
- Z. Roik – tryb i terminy opracowywania budżetu narzuca ustawa i nie mamy wpływu na to, że w roku wyborów kolidują z kalendarzem wyborczym, niemniej budżet, nawet uchwalony, nie jest zamknięty, ulega zmianom w ciągu roku toteż radni zawsze mają możliwość wprowadzenia nowych zadań muszą jednak wskazać źródła ich pokrycia. Tu również omówiła sprawy związane z ulgą inwestycyjną udzieloną Kombinatowi,
- A. Taratuta - aby ściągnąć pieniądze z zewnątrz trzeba mieć udział własny – skąd gmina bierze na to środki,
- Z. Roik – konieczne są środki zastępcze w postaci kredytów prefinansowych; finalizacja zwrotu naszych wkładów trwa bardzo długo. Przedstawiła zadania wykonane ze środków unijnych a także objaśniła wydatki na OSP i poinformowała, że wydatki na sport zawarte są w rezerwie budżetowej – kwota rezerwy stanowi, maksymalnie, 1% dochodów,
- T. Grabczyński – wnosi, aby w przyszłorocznym budżecie zabezpieczyć pulę środków na dotacje na projekty z odnowy wsi,
- Z. Roik – najpierw należy tę sprawę przedyskutować z koordynatorem odnowy wsi i przygotować konkretny wniosek,
- K. Tracz – wnosi, aby środki przewidziane na wykonanie nawierzchni ul. Głowackiego (odnoga), przeznaczyć na wykonanie nawierzchni drogi biegnącej od ul. Okopowej do ul. Wojska Polskiego (obok pijalni P. Jaworka) i na tą drogę skierować ruch ciężkich pojazdów (zamiast Traugutta – Krasińskiego),
- Z. Roik – najpierw musimy sprawdzić czyja jest ta droga, a ponadto na odnogę ul. Głowackiego wykonany jest już projekt, Innych uwag nie wniesiono. W głosowaniu jawnym pozytywną opinię o projekcie budżetu przyjęto jednogłośnie.
 
Ad. 2. Zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie opłat: targowej i administracyjnej – radni otrzymali materiały.
W komentarzu do projektu uchwały Skarbnik poinformowała, że na rok przyszły nie proponuje się zmian stawek należnych gminie podatków, nie proponuje się również obniżenia ceny żyta dla potrzeb naliczenia podatku rolnego; pod rozwagę radnych proponuje się zmianę sposobu naliczania stawek opłaty targowej – wysokość stawki zależeć będzie w głównej mierze od przestrzeni zajmowanej pod stoisko. Poinformowała jednocześnie, że w roku przyszłym gmina zamierza poprawić warunki handlu na targowisku stąd też nowe opłaty weszłyby w życie w kwietniu 2007 roku. Do projektu nie wniesiono uwag. Opinię pozytywną przyjęto 7 głosami za, 0 przeciw, przy 1 wstrzymującym się.
Z kolei Skarbnik przedstawiła propozycję stawek opłaty administracyjnej – proponuje się, jak dotychczas opłatę w kwocie 35 zł za wypis lub wyrys 1 działki oraz, dodatkowo, 5 zł za każdą kolejną działkę objętą wnioskiem. Do projektu nie wniesiono uwag. Opinię pozytywną przyjęto jednogłośnie.
 
Ad. 3. Sprawy bieżące.
- T. Grabczyński – czy jest możliwe, aby posiedzenia komisji odbywały się nie wcześniej jak o godz. 14,oo.
- Z. Roik – teoretycznie tak, jednak nie zawsze jest to możliwe ze względu na ilość (obszerność) materiałów do przeanalizowania a także dostęp do pracowników i dokumentów,
- A. Suchecki – w Chróścielowie, na skrzyżowaniu z drogą do RSP, zniknął znak ustanawiający pierwszeństwo przejazdu, natomiast w Nowym Dworze ustawiono znak informujący, że tamtejsza droga nie będzie objęta zimowym utrzymaniem – może to utrudnić, bądź uniemożliwić choćby dowóz dzieci do szkół,
- K. Tracz – na ul. Niepodległości brak oznakowania przejść dla pieszych natomiast na osiedlu Krotoszyn nie świecą lampy,
- D. Zajda – w Lubotyniu, między jego posesją a sklepem brak kratki ściekowej
- R. Rybak – po opadach na jezdni ul. Niepodległości tworzą się kałuże, przejeżdżające pojazdy ochlapują przechodniów oraz ściany i okna budynków,
- A. Taratuta – prosi aby na cmentarzu w Pilszczu miast 2 małych ustawić 1 duży kontener,
- K. Tracz – wnosi aby zorganizować prace interwencyjne w celu oczyszczenia alei parkowej z zakrzaczenia i samosiewów. Innych uwag nie wniesiono.
 
Na tym protokół zakończono.
Posiedzenie zakończono o godz. 15,oo.
Protokołowała: A. Skalska
 
Przewodniczący Komisji

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Kietrzu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Zuzanna Świerc
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2007-02-14
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Zuzanna Świerc
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2007-02-14 12:04:13
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Zuzanna Świerc
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2007-02-14 12:11:46
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Zuzanna Świerc
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2007-02-14 13:11:46
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2574 raz(y)