Zasady z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Harmonogram wdrażania zmienionych przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
Akapit nr 1 - brak tytułu
1 stycznia 2012 roku.
-
Wchodzi w życie zmieniona ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
-
Zaczyna działać rejestr działalności regulowanej.
c. Gminy zwolnione są z opracowywania gminnych planów gospodarki odpadami.
Do 1 lipca 2012 roku.
-
Przyjęcie przez Sejmik województwa uchwały w sprawie aktualizacji
wojewódzkiego planu gospodarki odpadami, w których określone zostaną regiony oraz regionalne instalacje do zagospodarowania odpadów.
Do 31 grudnia 2012 roku.
a. Zachowują ważność zezwolenia burmistrza na odbieranie odpadów komunalnych
od właścicieli nieruchomości oraz umowy zawarte pomiędzy właścicielami
nieruchomości a przedsiębiorstwami posiadającymi takie zezwolenie.
b. Powinny być przeprowadzone przetargi na odbieranie odpadów.
Do 1 stycznia 2013 roku.
Gminy są zobowiązane podjąć uchwały stanowiące akt prawa miejscowego w sprawie
-
Przyjęcia zaktualizowanego regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie
gminy, który dostosowany jest do wojewódzkiego planu gospodarki odpadami.
-
Metody opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawki opłat.
-
Terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłat
-
Wzoru deklaracji o wysokości opłat, miejsca składania deklaracji i terminu złożenia
pierwszych deklaracji.
-
Sposobu i zakresu świadczonych usług i ich częstotliwości .
Przedsiębiorcy, którzy przed wejściem w życie zmienionej ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i zmienionej ustawy o odpadach działali na podstawie zezwoleń na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, są obowiązani uzyskać wpis do rejestru.
Do 31 marca 2013 roku.
-
Gminy składają pierwsze sprawozdania do marszałka województwa według wzoru
określonego w rozporządzeniu ministra środowiska.
Do 30 czerwca 2013 roku
-
Powinny być rozstrzygnięte przetargi na odbieranie odpadów od właścicieli
nieruchomości oraz podpisane umowy miedzy gminą a przedsiębiorcami .
Od 1 lipca 2013 roku.
-
Zaczyna funkcjonować nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi
na terenie gminy, gmina zaczyna pobierać opłaty od właścicieli nieruchomości
a w zamian zapewnia świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów
komunalnych.
Jadwiga Wróbel
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Miejski w Kietrzu |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Jadwiga Wróbel |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2012-08-08 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Jadwiga Wróbel |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2012-08-08 08:52:54 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Aneta Kopeczek |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2012-08-08 08:52:57 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Aneta Kopeczek |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2012-08-08 10:52:57 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 728 raz(y) |