ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu

Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • BIP
  • Godło RP
ˆ

Zasady udzielania dotacji na cele zwiazane z ochroną środowiska i gospodarką wodną z innych źródeł

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

OGŁOSZENIE przeprowadzenia zapytania ofertowego na wykonanie zadania pn.: „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Kietrz" w 2020 r.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Kietrzu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2020-06-09
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Beata Młynarska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2020-06-09 08:08:46
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Beata Młynarska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2020-06-09 08:13:35
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Beata Młynarska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2020-06-09 08:13:35
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
18 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Nabór wniosków w ramach Ogólnopolskiego programu finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest w roku 2020

Akapit nr 1 - brak tytułu

Urząd Miejski w Kietrzu ogłasza nabór wniosków od właścicieli nieruchomości z terenu gminy w ramach Ogólnopolskiego programu finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest w roku 2020 z udziałem środków NFOŚiGW w Warszawie, udzielanego przez WFOŚiGW w Opolu. Celem programu jest wzrost ilości unieszkodliwionych odpadów zawierających azbest.  
Dofinansowaniu podlegać będą: demontaż, zbieranie, transport i unieszkodliwianie materiałów budowlanych zawierających azbest z nieruchomości położonych na terenie Gminy Kietrz. Środki przeznaczone na dofinansowane pochodzić będą z:
  • NFOŚiGW Warszawie- do 50% kwoty dofinansowania,
  • WFOŚiGW w Opolu- nie mniej niż 35 % kwoty dofinansowania,
  • środków własnych beneficjenta- pozostałe koszty (przez środki własne beneficjenta-gminy rozumie się również środki beneficjentów końcowych, np. osób fizycznych, które wpłacają na konto gminy wymagany wkład).
 
Wnioski należy składać osobiście w terminie do dnia 31 marca 2020 r. (włącznie) w Referacie Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Melioracji Urzędu Miejskiego w Kietrzu, pok. nr 23‑24, tel. 77 485 43 56, wew. 22 lub 34.
 
Wnioski złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
             

Informacja o uzyskanym dofinansowaniu na usuwanie wyrobów zawierających azbest ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu w 2019 r.

Akapit nr 1 - brak tytułu

 
Uprzejmie informujemy, że w dniu 29 października br. Gmina Kietrz podpisała umowę dotacji  z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu na realizację zadania pn.: „Unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Kietrz- w roku 2019”. Zadanie obejmowało demontaż, zbieranie, transport oraz unieszkodliwianie materiałów budowlanych zawierających azbest na terenie Gminy Kietrz i zostało zrealizowane przy udziale środków NFOŚiGW w Warszawie oraz WFOŚiGW w Opolu.
 
Beneficjentami końcowymi dotacji było 16 właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Kietrz, którzy otrzymali 95% dofinansowania na usuwanie materiałów budowlanych zawierających azbest.
 
Całkowity koszt zadania wyniósł 29 872,80 zł brutto, a środki przeznaczone na dofinansowanie pochodziły z:
  • Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie w wysokości:  9 111,20 zł (30,5%)
  • Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu
    w wysokości: 14 936,40 zł (50%)
  • budżetu Gminy Kietrz w wysokości: 4 331,56 zł (14,5%).
 
Pozostała kwota w wysokości 1 493,64 zł (stanowiąca 5% całkowitej wartości zadania) została pokryta przez właścicieli nieruchomości, z których usunięto azbest.
 
W wyniku realizacji  zadania osiągnięto efekt rzeczowy i ekologiczny polegający na unieszkodliwieniu 26,11 Mg wyrobów zawierających azbest. Realizacja zadania miała na celu  usunięcie wyrobów zawierających azbest, a przez to wyeliminowanie szkodliwego wpływu i niebezpiecznych dla zdrowia skutków działania azbestu. Nieruchomości, których dotyczył wniosek zostały ujęte w inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest na terenie gminy Kietrz, stanowiącej załącznik do „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Kietrz”, przyjętym uchwałą Nr VIII/67/2011 Rady Miejskiej w Kietrzu z dnia 26 maja 2011 r.
 
Referat Ochrony Środowiska,
Rolnictwa i Melioracji
Urzędu Miejskiego w Kietrzu

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Kietrzu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2019-11-06
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Beata Młynarska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2019-11-06 10:33:11
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Beata Młynarska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2019-11-06 10:35:08
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Beata Młynarska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-11-06 10:35:37
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
183 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Zapytanie ofertowe na wykonanie zadania pn.: „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Kietrz” w 2019 r.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Kietrzu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2019-09-19
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Beata Młynarska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2019-09-19 12:36:43
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Beata Młynarska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2019-09-19 12:43:41
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Beata Młynarska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-09-19 12:48:43
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
214 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Zapytanie ofertowe na wykonanie zadania pn.: „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Kietrz” w 2019 r.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Kietrzu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2019-08-09
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Beata Młynarska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2019-08-09 12:52:51
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Beata Młynarska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2019-08-09 12:57:12
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Beata Młynarska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-08-09 12:57:12
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
244 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Nabór wniosków w ramach „Ogólnopolskiego programu finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest” na 2019 r.

Akapit nr 1 - brak tytułu

Urząd Miejski w Kietrzu ogłasza nabór wniosków w ramach „Ogólnopolskiego programu finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest” ze środków NFOŚiGW w Warszawie, udzielanego przez WFOŚiGW w Opolu. Celem programu jest wzrost ilości unieszkodliwionych odpadów zawierających azbest.  
Dofinansowaniu podlegać będą: demontaż, zbieranie, transport i unieszkodliwianie materiałów budowlanych zawierających azbest z nieruchomości położonych na terenie Gminy Kietrz. Środki przeznaczone na dofinansowane pochodzić będą z:
  • NFOŚiGW Warszawie- do 50% kwoty dofinansowania,
  • WFOŚiGW w Opolu- nie mniej niż 35 % kwoty dofinansowania,
  • środków własnych beneficjenta- do 15% (dotacja z budżetu gminy oraz środki własne osób fizycznych).
 
Wnioski należy składać osobiście w terminie do dnia 21 czerwca 2019 r.  (włącznie) w Referacie Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Melioracji Urzędu Miejskiego w Kietrzu, pok. nr 23-24, tel. 77 485 43 56, wew. 22 lub 34.
 
Wnioski złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
 
             
Poniżej podajemy wykaz dokumentów niezbędnych do otrzymania dofinansowania:
  1. wniosek złożony do gminy (do dnia 21.06.2019 r.) ,
  2. oświadczenie o posiadanym tytule prawnym do budynku albo budowli lub lokali,
  3. zgoda na wykonanie prac związanych z usuwaniem elementów zawierających azbest, wydana przez właściciela lub administratora budynku, w przypadku budynków nie będących własnością wnioskodawcy,
  4. potwierdzenie w Referacie Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Melioracji, że dany obiekt budowlany został zinwentaryzowany w Urzędzie Miejskim w Kietrzu (osoby fizyczne) lub kserokopia informacji o wyrobach zawierających azbest, złożona do Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego (pozostałe podmioty),
  5. kopia „Oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest” sporządzona wg załącznika nr 1 do Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. Nr 71, poz. 649 z późn. zm.)- oryginał do wglądu,
  6. kopia zgłoszenia w Wydziale Architektoniczno-Budowlanym Starostwa Powiatowego w Głubczycach robót budowlanych lub decyzja o pozwoleniu na budowę, montaż, przebudowę, remont lub wykonanie innych robót budowlanych, obejmujących w swoim zakresie demontaż wyrobów zawierających azbest– zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane- oryginał do wglądu,
  7. w przypadku przedsiębiorców, należy złożyć dodatkowo potwierdzenie z wywiązywania się z obowiązku wnoszenia opłat za korzystanie ze środowiska i administracyjnych kar pieniężnych za przekroczenia lub naruszenia wymogów korzystania ze środowiska.         
 
Referat Ochrony Środowiska,
Rolnictwa i Melioracji
Urzędu Miejskiego w Kietrzu

Informacja o uzyskanym dofinansowaniu na usuwanie wyrobów zawierających azbest ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu w 2018 r.

Akapit nr 1 - brak tytułu

Burmistrz Kietrza informuje, że w dniu 17 sierpnia br. Gmina Kietrz podpisała umowę dotacji  z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu na realizację zadania pod nazwą: „Unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Kietrz- w roku 2018”. Zadanie obejmowało demontaż, zbieranie, transport oraz unieszkodliwianie materiałów budowlanych zawierających azbest na terenie Gminy Kietrz i zostało zrealizowane przy udziale środków WFOŚiGW w Opolu.
 
Beneficjentami końcowymi dotacji byli właściciele 14 nieruchomości położonych na terenie Gminy Kietrz, którzy otrzymali 95% dofinansowania na usuwanie materiałów budowlanych zawierających azbest.
 
Całkowity koszt zadania wyniósł 13.652,39 zł brutto, a środki przeznaczone na dofinansowanie pochodziły z:
  • Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu
    w wysokości: 11.604,53 zł (85%)
  • budżetu Gminy Kietrz w wysokości: 1.365,24 zł (10%).
 
Pozostała kwota w wysokości 682,62 zł (stanowiąca 5% całkowitej wartości zadania) została pokryta przez właścicieli nieruchomości, z których usunięto azbest.
 
W wyniku realizacji  zadania osiągnięto efekt rzeczowy i ekologiczny polegający na unieszkodliwieniu 34,52 Mg wyrobów zawierających azbest. Realizacja zadania miała na celu  usunięcie wyrobów zawierających azbest, a przez to wyeliminowanie szkodliwego wpływu i niebezpiecznych dla zdrowia skutków działania azbestu. Nieruchomości, których dotyczył wniosek zostały ujęte w inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest na terenie gminy Kietrz, stanowiącej załącznik do „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Kietrz”, przyjętym uchwałą Nr VIII/67/2011 Rady Miejskiej w Kietrzu z dnia 26 maja 2011 r.
 
Beata Młynarska

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Kietrzu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Beata Młynarska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2018-10-11
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Beata Młynarska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2018-10-11 14:59:35
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Beata Młynarska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2018-10-11 14:59:47
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Beata Młynarska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2018-10-11 15:08:02
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
522 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty na wykonanie zadania pn. „Usuwanie materiałów budowlanych zawierających azbest z terenu Gminy Kietrz w 2018 r.”

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Kietrzu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Beata Młynarska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2018-07-02
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Beata Młynarska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2018-07-02 08:15:05
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Beata Młynarska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2018-07-02 08:16:57
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Beata Młynarska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2018-07-02 08:16:57
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
720 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

OGŁOSZENIE przeprowadzenia zapytania ofertowego na wykonanie zadania pn. „Usuwanie materiałów budowlanych zawierających azbest z terenu Gminy Kietrz w 2018 r.”

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Kietrzu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Beata Młynarska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2018-06-18
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Beata Młynarska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2018-06-18 16:13:27
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Beata Młynarska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2018-06-18 16:32:02
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Beata Młynarska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2018-06-18 16:32:02
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
742 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Konkursowy nabór wniosków na 2018 r. na dofinansowanie usuwania wyrobów zawierających azbest ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu

Akapit nr 1 - brak tytułu

Informujemy wszystkich zainteresowanych mieszkańców gminy o możliwości skorzystania z dofinansowania na demontaż, zbieranie, transport i unieszkodliwianie materiałów budowlanych zawierających azbest ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu.  
            W związku z powyższym Gmina Kietrz ogłasza nabór wniosków od właścicieli nieruchomości, którzy w 2018 r. zamierzają realizować ww. zadanie. Wnioski należy składać osobiście w terminie do dnia 06 kwietnia 2018 r. (włącznie) w Referacie Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Melioracji Urzędu Miejskiego w Kietrzu, pok. nr 23-24, tel. 77 485 43 56, wew. 22 lub 34. Wnioski złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
Środki przeznaczone na dofinansowane pochodzić będą z:
–   Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu-  85%
–   środków własnych beneficjenta-15% (przez środki własne beneficjenta-gminy rozumie się również  środki beneficjentów końcowych, np. osób fizycznych, które wpłacają na konto gminy wymagany wkład).
Dofinansowaniu  podlegają koszty związane z demontażem, zbieraniem (wyrobów wcześniej  zdemontowanych), transportem oraz unieszkodliwianiem wyrobów zawierających azbest. WFOŚiGW w Opolu nie przewiduje ogłaszania kolejnych naborów w 2018 r.
 
Poniżej podajemy wykaz dokumentów niezbędnych do otrzymania dofinansowania:
  1. wniosek złożony do gminy,
  2. oświadczenie o posiadanym tytule prawnym do budynku albo budowli lub lokali,
  3. zgoda na wykonanie prac związanych z usuwaniem elementów zawierających azbest, wydaną przez właściciela lub administratora budynku, w przypadku budynków nie będących własnością wnioskodawcy,
  4. potwierdzenie w Referacie Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Melioracji, że dany obiekt budowlany został zinwentaryzowany w Urzędzie Miejskim w Kietrzu (osoby fizyczne) lub kserokopia informacji o wyrobach zawierających azbest, złożonej do Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego (pozostałe podmioty),
  5. kopia „Oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest” sporządzona przez osobę z uprawnieniami budowlanymi wg załącznika nr 1 do Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. Nr 71, poz. 649 z późn. zm.)- oryginał do wglądu,
  6. kopię zgłoszenia w Wydziale Architektoniczno-Budowlanym Starostwa Powiatowego w Głubczycach robót budowlanych lub decyzji o pozwoleniu na budowę, montaż, przebudowę, remont lub wykonanie innych robót budowlanych, obejmujących w swoim zakresie demontaż wyrobów zawierających azbest– zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane- oryginał do wglądu,
  7. w przypadku przedsiębiorców, należy złożyć dodatkowo potwierdzenie z wywiązywania się z obowiązku wnoszenia opłat za korzystanie ze środowiska i administracyjnych kar pieniężnych za przekroczenia lub naruszenia wymogów korzystania ze środowiska.         
 
Zainteresowane osoby proszone są o kontakt osobisty lub telefoniczny z Referatem Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Melioracji Urzędu Miejskiego w Kietrzu, nr tel. 77/485 43 56, wew. 22 lub 34. 
 
Referat Ochrony Środowiska,
Rolnictwa i Melioracji

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Kietrzu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Beata Młynarska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2018-03-13
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Beata Młynarska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2018-03-13 08:54:39
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Beata Młynarska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2018-03-13 08:54:43
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Beata Młynarska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2018-03-13 08:55:48
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
951 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Nawigacja między stronami listy informacji