ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu

Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • BIP
  • Godło RP
ˆ

Zasady udzielania dotacji na cele zwiazane z ochroną środowiska i gospodarką wodną z innych źródeł

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Dofinansowanie przedsięwzięć zgodnych z gminnym programem usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu

Informacja ogłoszona dnia 2013-01-29 09:50:54 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

Informujemy wszystkich zainteresowanych mieszkańców gminy o możliwości skorzystania z dotacji na demontaż, zbieranie, transport i unieszkodliwianie materiałów zawierających azbest ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu.

W związku z powyższym gmina Kietrz ogłasza nabór wniosków właścicieli nieruchomości, którzy w 2013 r. zamierzają usunąć materiały zawierające azbest z obiektów budowlanych (pokrycie dachowe) lub składowanych na posesji. Wnioski należy składać osobiście w terminie do dnia 22 lutego 2013 r. (włącznie) w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Kietrzu. Wnioski złożone po terminie nie będą rozpatrywane, ze względu na konieczność terminowego sporządzenia przez gminę wniosku do wojewódzkiego funduszu o przyznanie środków.

Środki przeznaczone na dofinansowane pochodzić będą z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie (50%), Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu (35%) oraz z budżetu gminy Kietrz (15%). W związku z powyższym istnieje możliwość uzyskania 100% dofinansowania kosztów poniesionych na demontaż, zbieranie, transport i unieszkodliwianie materiałów zawierających azbest przez właścicieli nieruchomości.

 

Realizacja całego przedsięwzięcia będzie przebiegała następująco:

  1. gmina dokonuje naboru indywidualnych wniosków od właścicieli nieruchomości;

  2. przed wykonaniem i po wykonaniu zadania Komisja powołana przez Burmistrza Kietrza sporządza dokumentację fotograficzną obiektu;

  3. na podstawie wniosków właścicieli nieruchomości gmina występuje do wojewódzkiego funduszu z wnioskiem o udostępnienie środków na zadania związane z usuwaniem azbestu;

  4. w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku wojewódzki fundusz powiadamia o tym fakcie gminę;

  5. gmina ogłasza przetarg (lub inną formę dopuszczoną prawem zamówień publicznych) na wybór wykonawcy zadań (demontaż, zbieranie, transport, utylizacja) i zawiera z wyłonionym wykonawcą umowę;

  6. wojewódzki fundusz zawiera z gminą stosowaną umowę o dofinansowanie;

  7. gmina przeprowadza realizację zadania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym prawa budowlanego;

  8. wykonawca prac składa oświadczenie o prawidłowym wykonaniu prac oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego;

  9. wykonawca prac oraz przedstawiciel gminy spisują protokoły odbioru;

  10. wykonawca przedkłada faktury VAT za wykonany demontaż, zbieranie, transport i utylizację materiałów zawierających azbest oraz karty przekazania odpadów;(2011-11-07 11:40:21)

  11. po zrealizowaniu zadania przez wykonawcę gmina występuje z wnioskiem o płatność do wojewódzkiego funduszu i dokonuje rozliczenia finansowego, rzeczowego i ekologicznego.

 

Poniżej podajemy wykaz dokumentów niezbędnych do otrzymania dofinansowania z WFOŚiGW:

  1. wniosek i oświadczenie właściciela nieruchomości złożone do gminy,

  2. dokument potwierdzający tytuł prawny do obiektu– w przypadku nieruchomości, do której tytuł prawny posiada kilka osób, należy dołączyć zgody wszystkich pozostałych współwłaścicieli,

  3. potwierdzenie w Referacie Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Melioracji, że dany obiekt budowlany został zinwentaryzowany w Urzędzie Miejskim w Kietrzu (osoby fizyczne) lub kserokopia zgłoszenia do Urzędu Wojewódzkiego w Opolu (pozostałe podmioty),

  4. ocena stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest sporządzona przez osobę z uprawnieniami budowlanymi zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 05 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2010 r. Nr 162, poz. 1089),

  5. zgłoszenie prac budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę organowi administracji architektoniczno-budowlanej w Starostwie Powiatowym w Głubczycach.

 

Zasady udzielania dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu znajdują się na stronie www.wfosigw.opole.pl w zakładce „zasady działania funduszu”.

Zainteresowane osoby, w przypadku pytań lub wątpliwości proszone są o kontakt osobisty lub telefoniczny (nr tel. 77- 485 43 56, wew. 22 lub 34) z Referatem Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Melioracji Urzędu Miejskiego w Kietrzu.

 

Uwaga: Właściciele nieruchomości, którzy nie będą ubiegać się o dofinansowanie z wojewódzkiego funduszu, nadal mogą składać wnioski o dofinansowanie z budżetu gminy zgodnie z obowiązującym Regulaminem podjętym Uchwałą Rady Miejskiej w Kietrzu Nr VI/43/2011 z dnia 31 marca 2011 r. w sprawie zasad udzielania dotacji na cele związane z ochroną środowiska i gospodarką wodną dla podmiotów niezliczonych do sektora finansów publicznych oraz jednostek sektora finansów publicznych będących gminnymi osobami prawnymi ze środków budżetu gminy pochodzących z wpływów z tytułu opłat za korzystanie ze środowiska i administracyjnych kar pieniężnych za przekroczenia lub naruszenia wymogów korzystania ze środowiska.

Zgodnie z Regulaminem udzielania dotacji z budżetu gminy kwota dofinansowania przedsięwzięcia stanowi 40% poniesionych kosztów, jednak nie więcej niż 1.300,00 zł na jeden obiekt budowlany w danym roku. Regulamin dotacji dostępny jest na stronie test.systemdobip.pl/um_kietrz w zakładce „ochrona środowiska”.

 

 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Kietrzu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Beata Młynarska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2013-01-29
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Beata Młynarska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2013-01-29 09:50:49
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Aneta Kopeczek
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2013-01-29 09:50:54
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Aneta Kopeczek
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2013-01-30 13:25:40
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
988 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony