ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu

Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • BIP
  • Godło RP
ˆ

Wycinka drzew

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Wycinka drzew 2017 r.- nowe przepisy od 17 czerwca

Informacja ogłoszona dnia 2017-06-21 14:49:44 przez Krzysztof Dereń

Akapit nr 1 - brak tytułu

17 czerwca 2017 r. weszły w życie nowe przepisy związane z usuwaniem drzew i krzewów, wprowadzone na mocy ustawy z 11 maja 2017 r. o zmianie ustawy o ochronie przyrody (Dz. U. poz. 1074). Najważniejsze zmiany dotyczą właścicieli prywatnych posesji, którzy będą mogli wyciąć drzewa w celach niezwiązanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, pod warunkiem, że zgłoszą wycinkę do urzędu gminy i organ nie wniesie sprzeciwu.

Akapit nr 2 - brak tytułu

  1. Nie jest wymagane zezwolenie ani zgłoszenie na usunięcie drzew, których obwód pnia na wysokości 5 cm nie przekracza:
  • 80 cm - w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,
  • 65 cm - w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu      klonolistnego,
  •  50 cm - w przypadku pozostałych gatunków drzew.
  1. Zamiar usunięcia drzewa, którego obwód pnia na wysokości 5 cm przekracza ww. obwody, należy zgłosić do burmistrza /wojewódzkiego konserwatora zabytków (art. 83f ust. 4 ustawy o  ochronie przyrody). Organ ten w terminie 21 dni od dnia doręczenia zgłoszenia przeprowadzi oględziny zadrzewień. Jeżeli organ w terminie 14 dni od dnia oględzin nie wyda decyzji sprzeciwiającej się wycince, to drzewa można usunąć.
 
  1. Jeśli po wycięciu drzew na podstawie zgłoszenia, zostanie złożony w ciągu 5 lat wniosek o wydanie pozwolenia na budowę w związku z działalnością gospodarczą, właściciel nieruchomości poniesie opłatę za usunięcie drzew.
 
  1. Usunięcie drzew bez stosownego zgłoszenia lub przed dokonaniem oględzin przez organ, a także w  przypadku sprzeciwu organu skutkować będzie naliczeniem administracyjnej kary pieniężnej.
 
  1. W przypadku wszystkich innych podmiotów, a także osób fizycznych usuwających drzewa w związku z prowadzeniem działalności gospodarczej, obowiązek uzyskania zezwolenia uzależniony jest od obwodu pnia mierzonego na wysokości 5 cm od gruntu, a nie jak wcześniej na wysokości 130 cm. Ponadto do 17 lipca 2017 r. zostanie wydane nowe rozporządzenie w  sprawie wysokości stawek opłat za usunięcie drzew i  krzewów. Zmieni się więc zarówno wysokość opłat jak i kar, ponieważ stanowią one wielokrotność opłat.
 
Więcej informacji na stronie:

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Kietrzu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Beata Młynarska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2017-06-21
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Beata Młynarska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2017-06-21 14:49:41
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Krzysztof Dereń
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2017-06-21 14:49:44
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Krzysztof Dereń
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2017-06-21 14:50:25
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
367 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony