ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu

Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • BIP
  • Godło RP
ˆ

2008

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ z sesji Rady Miejskiej w Kietrzu w dniu 26 czerwca 2008 roku.

Informacja ogłoszona dnia 2008-10-24 12:04:54 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ Nr XXIII/2008
z sesji
Rady Miejskiej w Kietrzu
w dniu 26 czerwca 2008 roku.

Akapit nr 2 - brak tytułu

Sesję rozpoczęto o godz. 13,00

Stan Rady: 15 radnych Obecnych na sesji: 15 radnych
W posiedzeniu uczestniczą:
- Zastępca Burmistrza
- Sekretarz Gminy
- Dyr. PUP w Głubczycach
- Danuta Frączek
- Dyr. OPS w Kietrzu
- Ryszard Kasprzycki
- Sołtysi: Nowa Cerekwia, Wojnowice, Lubotyń, Dzierżysław, Ludmierzyce,                                                Ad.1. Rozpoczęcie obrad sesji.
   Posiedzenie otworzył Przewodniczący Rady Miejskiej Franciszek Sobczuk, powitał zebranych radnych, gości i na podstawie listy obecności stwierdził prawomocność obrad.
Ad. 2. Przedstawienie porządku obrad.
   Przewodniczący Rady Miejskiej Franciszek Sobczuk, nawiązując do porządku obrad, przekazanego wcześniej wszystkim radnym poprosił Radę i Burmistrza o zgłaszanie uwag w tym zakresie. Rada i Burmistrz nie zgłosili żadnych uwag do porządku obrad w związku z tym porządek obrad przedstawiał się następująco: 1. Rozpoczęcie obrad sesji.
2. Przedstawienie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu XXI sesji Rady z dnia 29 maja 2008 roku i protokołu
4. Informacje:
- Burmistrza Kietrza o swojej pracy w okresie międzysesyjnym,
- Przewodniczących stałych Komisji Rady o pracy tych komisji w okresie międzysesyjnym (wszystkie).
5. Zapytania i wolne wnioski.
6. Debata na temat bezrobocia.
7. Podjęcie uchwał w sprawach:
7.1. odstąpienie od obowiązku przetargowego zawierania umów dzierżawy na czas oznaczony dłuższy niż 3 lata na nieruchomości mienia Gminy Kietrz,
7.2. oddanie w użyczenie na czas nieokreślony, nieruchomości położonej w Dzierżysławiu oznaczonej działkami nr 824/2, nr 1017/1, stanowiącej własność Gminy Kietrz.
7.3. zmiana budżetu gminy na rok 2008
8. Odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski.
9. Informacje bieżące
10. Zakończenie obrad.
Ad. 3. Przyjęcie protokołu XXI sesji Rady z dnia 29 maja 2008 roku i protokołu XXII uroczystej sesji Rady z dnia 6 czerwca 2008 roku. Do treści protokołów nie wniesiono uwag. W głosowaniu jawnym treść protokołu:
• Nr XXI - przyjęto jednogłośnie
• Nr XXII - przyjęto jednogłośnie
Ad. 4. Informacje:
- Z-ca Burmistrz Kietrza złożył informację o pracy Burmistrza w okresie międzysesyjnym – w załączeniu do protokołu,
- Przewodniczący Komisji rewizyjnej złożył informację ze wspólnego posiedzenia komisji rewizyjnej i wiejskiej - jak w protokole posiedzenia,
- Przewodniczący Komisji mieszkaniowej złożył informację ze wspólnego posiedzenia komisji mieszkaniowej i miejskiej - jak w protokole posiedzenia.
- Przewodniczący Komisji mieszkaniowej złożył informację z posiedzenia komisji mieszkaniowej - jak w protokole posiedzenia.
Ad. 5. Zapytania i wolne wnioski.
- T. Grabczyński - w Ściborzycach Wlk odbyło się spotkanie ze stroną Czeską na temat Wspólny Projekt Ściborzyce Wlk - Stiepankovice ze współpracy transgranicznej. Czy coś dalej wiadomo w tej sprawie, czy jest już ustalony termin wyjazdu do Ołomuńca..
- A. Taratuta - wszyscy radni otrzymali pismo w sprawie wiatraków, może powinniśmy zająć wspólne stanowisko w tej sprawie jako Rada.
- Sołtys Dzierżysławia Genowefa Kozdrowicka - zostałam poproszona przez rodzinę Komada i Filak mieszkające w dawnym przedszkolu w Dzierżysławiu o pomoc, chodzi o stan mieszkań. W mieszkaniu jest grzyb, odpada farba, ściany są popękane, dach przecieka, w czasie opadów deszczu woda wlewa się do korytarza - źle zrobiony próg. Rodziny kilka razy zwracały się z tym problemem do spółki „Hydrokan” i nic. Państwo Ci są bardzo rozżalenie tą sytuacją.
Ad. 6. Debata na temat bezrobocia.
- Dyr. PUP w Głubczycach Danuta Frączek - przedstawiła sprawozdanie o sytuacji rynku pracy na terenie działania Powiatowego Urzędu Pracy w Głubczycach za 2007r. Według stanu na dzień 31.12.2007r. liczba bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Głubczycach z terenu powiatu wynosiła 2455 osoby, w gminie Kietrz - 575 osób i w porównaniu do stanu na dzień 31.12.2006r. zmniejszyła się w powiecie o 850 osób i gminie Kietrz o 241 osób. Zmiany w poziomie bezrobocia kształtowały się pod wpływem dwóch czynników:
• napływu i odpływu bezrobotnych rejestrujących się w PUP oraz
• ubywających z tytułu zatrudnienia względnie z innych powodów (uzyskanie renty, emerytury, zmiana adresu itp.) W ubiegłym roku pozyskaliśmy na Funduszu Pracy na zwalczanie aktywnego bezrobocia kwotę 3.765.100,- w stosunku do lat ubiegłych było to o około 1 mln. zł więcej. W ramach tych pieniędzy w 2007 roku zawarliśmy z pracodawcami z gminy Kietrz 4 umowy o organizację prac interwencyjnych, w ramach których zatrudnionych zostało 9 osób bezrobotnych. 8 osób zakończyło udział w programie i wszyscy podjęli zatrudnienie. W 2008 roku PUP w Głubczycach zawarł 2 umowy o organizację prac interwencyjnych w gminie Kietrz w ramach których zatrudnionych jest 7 osób z gminy Kietrz. W 2007 roku zawarto też 4 porozumienia na organizację prac społecznie użytecznych dla 950 bezrobotnych, w tym dla 200 osób z gminy Kietrz co stanowi 21,05% ogółu skierowanych przez Urząd. W 2008 roku udział w pracach społecznie użytecznych z terenu gminy Kietrz wzięło udział 22 osoby. PUP w Głubczycach w roku 2007 zawarł z pracodawcami z gminy Kietrz 2 umowy o organizację robót publicznych, w ramach których zatrudnionych zostało 4 bezrobotnych. PUP w Głubczycach realizuje też dwa programy o nazwie „melioracja” i w tym roku rozpocznie się program „czynsz” - odnośnie spłaty zadłużonego czynszu. W 2008 roku zawarto 3 umowy o organizacje robót publicznych, w ramach których zatrudnionych jest 8 osób z gminy Kietrz (w ramach programu „melioracja”). Od 23.06.2008r. z gminy Kietrz zostanie zatrudnionych 10 osób w ramach robót publicznych dotyczących programu „czynsz”. W ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w 2007 roku skierowaliśmy na staż 21 osoby, w 2008 roku 9 osób. W szkoleniach z gminy Kietrz wzięło udział 28 osób, w tym roku do chwili obecnej 16 osób. Rodzaje szkoleń organizowanych przez PUP w Głubczycach: stylizacja paznokci, spawacz, wózki widłowe, prawo jazdy kat. CE, sanitariusz, maszyny budowlane. W br. organizowane będą szkolenia: fryzjer, prawo jazdy kat. C, operator maszyn budowlanych, stylizacja paznokci, ABC przedsiębiorczości i inne. W tym roku udzielone zostały już 4 dotacje na rozpoczęcie działalności gospodarczej na łączną kwotę 56.800,00,- i podpisanych zostało już 7 umów na doposażenie lub wyposażenie stanowiska pracy w kwocie 114.800,00,-. Ponadto, że PUP obsługuje osoby bezrobotne wydaje także dużo decyzji, zaświadczeń. W ubiegłym roku wydanych zostało 5.851 decyzji, 10.837 zaświadczeń, wpłynęło 25 odwołań do Wojewódzkiego Urzędu Pracy, sporządzonych zostało 1433 PIT-ów. 17 stycznia 2007r. weszły w życie standardy usług rynku pracy. W ustawie o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu w art.15 jest zapis „kto nie wdraża i nie stosuje standardów rynku usług pracy podlega karze do 10.000 tys. zł. Okres dostosowywania i wdrażania trwa do 30 czerwca br. Wg znowelizowanej ustawy o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu, każdy bezrobotny zarejestrowany w urzędzie pracy nie będzie odhaczał swojej obecności jak dotychczas, tylko ma być to bezrobotny aktywny. Wg standardów pośrednictwa pracy bezrobotny zarejestrowany w urzędzie pracy z prawem do zasiłku musi od urzędu pracy do 7 dni dostać jakąś ofertę np.: ofertę pracy, szkolenia. Spełniamy standardy zatrudnienia osób merytorycznych, brakuje nam tylko warunków lokalowych ale to nie zwalnia nas od prawidłowego stosowania standardów. Stan bezrobocia na dzień 30 maja 2008 roku w powiecie głubczyckim wynosi 2395 osób, z tego w gminie Kietrz jest 558 osób bezrobotnych i spadło o 4 osoby od stycznia tego roku.
- Dyr. OPS w Kietrzu - Ryszard Kasprzycki - największa część bezrobotnych z terenu gminy Kietrz to osoby, które nie przejawiają jakiejkolwiek ochoty na podjęcie zatrudnienia, trudno powiedzieć z jakich powodów. Oprócz świadczeń z pomocy społecznej, które nakład na OPS ustawa są realizowane prace społecznie użyteczne i na dzień dzisiejszy czekamy na to jak Wojewódzki Urząd Pracy odniesie się do naszego wniosku odnośnie dofinansowania działań w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki z europejskich funduszy społecznych, który będzie obowiązywał do 2013 roku. Chcemy w tym roku zapoczątkować funkcjonowanie w ramach tych funduszy aktywizację kobiet bezrobotnych na terenie gminy Kietrz. Chcemy takim działaniem objąć 12 osób w formie różnorakich szkoleń, które będziemy sami organizować jako OPS z pomocą doradców zawodowych z PUP z Głubczyc, terapeutami, psychologami aby pomóc kobietom długotrwale bezrobotnym w sensie psychicznym i ukierunkować je zawodowo. Finałem działania tego programu ma być przygotowanie osób do wejścia na rynek pracy po długotrwałym bezrobociu. Zdecydowaliśmy się na kobiety, gdyż w dalszym ciągu jest to największa grupa bezrobotnych i jest to grupa, która rokuje największe nadzieje - kobiety są bardziej chętne do podejmowania stałej pracy. - F. Sobczuk - jestem członkiem Powiatowej Rady Zatrudnienia w Głubczycach i znam problem osób bezrobotnych. Jako pracodawca widzę także, że w ostatnim czasie wiele osób przychodzi i pyta się o możliwość pracy. Są to w większości osoby, które wróciły z zagranicy i chcą z powrotem pracować w kraju, równocześnie nie mają pokończonych żadnych kursów odpowiadających na stanowisku, o które się starają. Odsyłam ich wtedy do urzędu pracy aby się tam zarejestrowali, podnieśli swoje kwalifikacje i wtedy starali się o pracę.
- A. Taratuta - po pół roku odbywania stażu w szkole w Pilszczu, stażystka niezależnie od siebie musiała odejść ze stażu i zarejestrować się w urzędzie pracy. Na stażu dostawała wynagrodzenie 480 zł. m-cznie, z urzędu pracy ponad 500 zł. osoba ta chciała zostać dłużej ale niestety nie mogła wg przepisów.
- T. Grabczyński - ze strony mieszkańców wsi jest spory problem z zakładaniem działalności gospodarczej, stowarzyszeń, prowadzeniem księgowości. Czy szkolenia z ABC Przedsiębiorczości będą służyć rozwiązaniu tych problemów? Drugie moje pytanie to jaki jest adres strony internetowej, z której można się dowiedzieć o tematyce i terminach szkoleń.
- Dyr. PUP w Głubczycach Danuta Frączek - taka jest forma staży, że staż może trwać od 3 do 12 m-cy, realizowało się go w granicach 6 m-cy. W tym roku też realizujemy staże w 6 m-cy, gdyż np.: w środkach finansowych, które są z kapitału ludzkiego dostajemy decyzję budżetową w maju to staże mogę puścić dopiero w czerwcu. W listopadzie muszą się staże zakończyć, gdyż muszę zamknąć rok. Z funduszu pracy w tym roku staże trwają od kwietnia i mogą zostać wydłużone do końca listopada. Jeżeli pracodawca zgłasza się z taką propozycją i jeżeli posiadamy jeszcze jakieś oszczędności to posiadam upoważnienie od Powiatowej Rady Zatrudnienia aby środki przesunąć z innych działów i przekazać na staże. Od 26 października 2007r. stypendium stażowe wzrosło do wysokości 140% zasiłku i od 1 czerwca br. wynosi 772.80,- zł brutto. Odnośnie szkoleń księgowych i zakładania stowarzyszeń obowiązuje tutaj inna procedura. Natomiast szkolenie - ABC Przedsiębiorczości było to szkolenie dla osoby bezrobotnej, która chce założyć działalność gospodarczą, gdzie się ma zgłosić, do jakiego urzędu, jak rejestruje się taką działalność, jak się zachować w urzędzie skarbowym, ZUS-ie, jak napisać buissnes plan do PUP. Strona internetowa, na której znajdują się daty i terminy szkoleń to www.opgl.praca.gov.pl
- T. Grabczyński - jakiś czas temu chcieliśmy wdrożyć możliwość objęcia stażem osób do świetlic wiejskich. Powstał problem, że w godzinach popołudniowych osoby z urzędu pracy nie mogą być kierowane na odbywanie takiego stażu, a w godzinach rannych nie ma to sensu aby te osoby opiekowały się tymi świetlicami. Czy jest jednak możliwość aby te staże mogły być odbywane w świetlicach wiejskich w godz. popołudniowych.
- Dyr. PUP w Głubczycach Danuta Frączek - urząd pracy nie ingeruje w to w jakich godz. ma dana osoba pracować, musi jedynie być to osiem godz. dziennie. Jeżeli znajdziecie sobie państwo kogoś, kto będzie chciał pracować w godzinach popołudniowych to my nie mamy nic przeciwko temu.
- A. Taratuta - czy w szkoleniach, które organizuje PUP mogą uczestniczyć osoby z zewnątrz, czy muszą być to osoby zarejestrowane w urzędzie pracy jako bezrobotne. W przerwie wakacyjnej dużo studentów ma wolne. Czy są jakieś oferty pracy dla tych osób na dwa, trzy miesiące.
- Dyr. PUP w Głubczycach Danuta Frączek - fundusz pracy jest wydatkowany tylko na osoby bezrobotne i musi być to osoba zarejestrowana w PUP. Nie jest tak, że w Kapitale Ludzkim nie było możliwości realizacji szkoleń czy przekwalifikowań pracowników u pracodawców. Jednak my jako PUP nie realizujemy tego zadania, są to projekty konkursowe w Priorytecie XVIII w Działaniu 8.11. i tam jest przewidziana taka forma szkolenia odnośnie pracowników. Jeżeli jest to osoba np.: podlegająca ubezpieczeniu w KRUS-ie, w budżecie 2004-2006 była możliwość realizacji takich szkoleń i może w nowym budżecie 2007-2013 będzie jeszcze możliwość takich szkoleń. Stowarzyszenie, PUP, jednostka samorządu terytorialnego składa projekt szkolenia i odbywa się to w formie konkursu. Jeżeli jesteście państwo zainteresowani taką możliwością szkolenia swoich pracowników to służę pomocą. Odnośnie zatrudnienia studentów w okresie wakacyjnym to raczej najwięcej ofert jest w miastach wojewódzkich, w miastach gdzie są ośrodki wypoczynkowe. WUP ma dużo ofert zagranicznych dla studentów.
- P. Duda - czy na dzień dzisiejszy są jeszcze pieniądze na tworzenie, doposażenie i wyposażenie stanowiska i nowych miejsc pracy. -
- Dyr. PUP w Głubczycach Danuta Frączek - tak mamy pieniądze na ten cel.
Ad . 7. Podjęcie uchwał w sprawach.
7.1. odstąpienie od obowiązku przetargowego zawierania umów dzierżawy na czas oznaczony dłuższy niż 3 lata na nieruchomości mienia Gminy Kietrz - radni otrzymali materiały.
- Z-ca Burmistrza - jest to uchwała, która powoduje, że można odstąpić od przetargów na dzierżawę małych powierzchni gruntu.
- S. Kaliciński - w pkt.7 załącznika do uchwały jest zaznaczony cel dzierżawy - poprawa warunków. Nie wiem co to znaczy?
- Z-ca Burmistrza - na tej działce znajduje się stacja benzynowa i właściciel chce poprawić warunki sprzedaży, rozszerzając swoją działalność.
- P. Krawiec - w pkt.5 załącznika do uchwały na najbliższe 3 lata zaznaczony jest plac pod kiosk na ul. Głubczyckiej. Kiosk ten stoi już bardzo długo nieużyteczny, jest zaniedbany i straszy swoim wyglądem. Jakiś czas temu zgłaszałem na komisjach Burmistrzowi aby zrobić coś z tym kioskiem. Moje pytanie czy w związku z tym, że nie jest tam prowadzona żadna działalność zgodna z przeznaczeniem czy trzeba ten kiosk dalej wydzierżawiać temu dzierżawcy.
- S. Kaliciński - uchwała ta daje burmistrzowi możliwość przedłużenia dzierżawy ale nie nakazuje mu z każdym z wymienionych w tym załączniku dzierżawcą podpisanie takiej umowy. Czyli dajemy możliwość podpisania takiej umowy a nie obligujemy Burmistrza do jej podpisania.
- F. Sobczuk -czy wszystkie działki, które są zapisane w tej uchwale są później dzierżawione, czy są wyjątki.
- Sekretarz - Rada może podjąć tą uchwałę i zaznaczyć aby nie wydzierżawiać tego placu pod kiosk i go usunąć, ale są to też jakieś pieniądze, które wpływają do naszego budżetu za tą dzierżawę.
- S. Kaliciński - proponuję aby do uchwały dopisać § 2 o treści - warunkiem zawarcia umowy powinna być pozytywna ocena tymczasowego użytkowania działki przez dzierżawcę.
- K. Tracz - nie głosujmy nad tą uchwałą dzisiaj, dopiero aż będzie Burmistrz i ją wyjaśni.
- Z-ca Burmistrza L. Wilk - są to elementy, które umożliwiają Burmistrzowi elastyczne podejście do sprawy, gdyż gdyby ich nie było to jest on zobligowany do trybu przetargowego. W momencie, kiedy umożliwia się Burmistrzowi odstąpienie od trybu przetargowego, a są pewne niejasności to proszę zwrócić uwagę, że nie było ani jednego przypadku w dotychczasowej pracy Burmistrza aby w jakiś sposób wykorzystał tą niejasność. Dlatego w imieniu Burmistrza proszę o przyjęcie tej uchwały. Burmistrz jest w stanie narzucić dotychczasowemu dzierżawcy pewien wymóg - albo wykaże się tym co robił, albo umowa zostanie sporządzona w taki sposób, że jeśli nie będzie prowadził działalności to zabieramy mu grunt pod dzierżawę. Proponuję też aby w protokole zrobić zapis, że - Rada zwraca uwagę żeby przy zawieraniu umów coś takiego w umowie zapisać.
- S. Kaliciński - wycofuję swoją propozycję. Jest dotychczasowa umowa z tym dzierżawcą i przed podpisaniem nowej Burmistrz na pewno ją sprawdzi i myślę, że poda informacje dla Rady jak zostały zawarte te umowy.
Do przedłożonego projektu nie wniesiono więcej uwag.
Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały.
W głosowaniu jawnym uchwałę przyjęto jednogłośnie – Uchwała Nr XXIII/128/2008. 7.2. oddanie w użyczenie na czas nieokreślony, nieruchomości położonej w Dzierżysławiu oznaczonej działkami nr 824/2, nr 1017/1, stanowiącej własność Gminy Kietrz - radni otrzymali materiały.
- Z-ca Burmistrza - pismem z dnia 27.02.2008 roku Stowarzyszenie „Aktywna Społeczność Dzierżysławia” zwróciła się z wnioskiem wyrażającym wolę przejęcia do prowadzenia od dnia 01.09.2008 roku Publicznej Szkoły Podstawowej w Dzierżysławiu wraz z oddziałem przedszkolnym. Stowarzyszenie działalność edukacyjną z zakresu szkoły podstawowej z oddziałem przedszkolnym w Dzierżysławiu, zamierza prowadzić w obiektach obecnej szkoły. Aby stowarzyszenie mogło prowadzić działalność edukacyjną w obiektach obecnej szkoły, to winno być w te obiekty wyposażone na podstawie umowy użyczenia.
- A. Taratuta - nauczyciele z dniem 31 sierpnia br. kończą pracę natomiast 1 września br. zaczynają pracę czy w związku z tym dostają odprawę.
- L. Wilk - zgodnie z obowiązującym prawem tak. Do przedłożonego projektu nie wniesiono więcej uwag.
Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały. W głosowaniu jawnym uchwałę przyjęto jednogłośnie
Uchwała Nr XXIII/129/2008. 7.3. zmiana budżetu gminy na rok 2008 - radni otrzymali materiały.
- L. Wilk - Zwiększenie planu dochodów budżetowych o kwotę 12.980,- z tego:
- 1.500,- dochody na realizację projektu pn. „Spotkajmy się w Europie”
- 11.480,- dochody z PFRON na realizację programu „Uczeń na wsi…”
2. Zwiększa się plan wydatków budżetowych o kwotę w zł 380.826,- z tego:
- 35.000,- wodociąg Wojnowice
- 87.000,- remont dróg gminnych
- 25.000,- projekt na adaptację strażnicy w Pilszczu na mieszkania komunalne – jest to zmiana w klasyfikacji z wydatków bieżących na wydatki majątkowe
- 86.500,- na wynagrodzenia i pochodne pracowników Urzędu Miejskiego w związku z podwyżkami
- 7.000,- składki na Stowarzyszenie lokalne grupa lokalna „Płaskowyż Dobrej Ziemi”
- 3.500,- na wynagrodzenia i pochodne pracowników straży miejskiej
- 1.500,- wprowadzenie do planu wydatków na realizację projektu pn. „Spotkajmy się w Europie”
- 11.480,- wprowadzenie do planu wydatków na pomoc dla uczniów (z PFRON) w ramach programu „Uczeń na wsi…”
- 65.000,- wprowadzenie do planu wydatków majątkowych pn. Kanalizacja deszczowa
– Zatorze 9-13 (30.000,-) i kanalizacja deszczowa
– Zatorze 20-32 (35.000,-)
- 58.846,- wprowadzenie do planu wydatków przeznaczonych na remont świetlicy w Lubotyniu
3. Zmniejsza się plan wydatków budżetowych o kwotę 212.000,- z tego:
- 75.000,- zmniejszenie planu wydatków majątkowych na drogach (głownie projekty) i przeniesienie na remonty
- 12.000,- zmniejszenie planu wydatków majątkowych na modernizację drogi transportu rolnego w Kietrzu i przeniesienie na remonty dróg gminnych
- 25.000,- przeniesienie planu wydatków bieżących na majątkowe (projekt adaptacji strażnicy w Pilszczu)
- 100.000,- zmniejszenie planu wydatków majątkowych na budowie boiska wielofunkcyjnego z przeznaczeniem na nowowprowadzone zadanie- (wodociąg i kanalizacje deszczowe)
4. Wprowadzenie do planu nadwyżki środków z lat ubiegłych w kwocie 155.846,- na sfinansowanie brakujących dochodów.
Do przedłożonego projektu nie wniesiono uwag.
Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały. W głosowaniu jawnym uchwałę przyjęto jednogłośnie – Uchwała Nr XXIII/130/2008. Radny S. Kaliciński nie brał udział w głosowaniu - wyszedł na chwilę.
Ad. 8. Odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski.
- L. Wilk - odpowiedź na pytanie radnego T. Grabczyńskiego - w piątek ustalimy szczegóły ze Starostą Stiepankovic, kiedy będziemy mogli pojechać do Ołomuńca. - odpowiedź na pytanie Sołtys Dzierżysławia - przekażę ta sprawę Burmistrzowi i na pewno będziemy interweniować w tej sprawie.
Ad. 9. Informacje bieżące.
- F. Sobczuk - odczytał pismo z Urzędu Marszałkowskiego dotyczące odpadów - do wglądu w Biurze Rady.
- Starosta Głubczycki organizuje podsumowanie zawodów strzeleckich, które odbyły się w Nowej Cerekwi - wszystkich chętnych proszę o zgłaszanie chęci udziału w takim spotkaniu.
- wszyscy Radni otrzymali pismo z Kombinatu Rolnego w Kietrzu. Na moim piśmie nie ma żadnego podpisu, na kopercie jest tylko pieczątka Kombinatu. Budzi to moje wątpliwość, każdy ma prawo wyrażać swoje opinie ale nie wiem jak mam odczytać to pismo, czy jako oficjalne stanowisko Kombinatu Rolnego w Kietrzu, czy prywatne stanowisko pana Płotnickiego jako pracownika Kombinatu w tej sprawie. Burmistrz na dniach miał się spotkać z prezesem Kombinatu aby wyjaśnić tą sytuację. Treść tego pisma w mojej ocenie jest nijaka.
- Z-ca Burmistrza L. Wilk - w najbliższym naszym INFORMATORZE ukażą się 2 artykuły. Jeden napisany przez pracownika Kombinatu Rolnego w Kietrzu - jest to oficjalne stanowisko Kombinatu - przeciwko stawianiu wiatraków, drugi napisany przez Prezesa Zarządu „Wiatrowiec Energie” Sp. z o.o. z Warszawy - przedstawiający korzyści z wiatru. Proszę zwrócić szczególną uwagę na te artykuły gdyż coraz częściej Państwo jako Rada będziecie musieli wypowiadać się na ten temat.
- F. Sobczuk - proponuje nie podejmować w tej sprawie jakiegoś stanowiska jako Rada. Przedyskutowaliśmy ten temat, przyjęliśmy pismo od pana Płotnickiego do wiadomości i myślę, że to wystarczy.
- Z-ca Burmistrza L. Wilk - podziękował radnemu J. Czekańskiemu i panu G. Typla ze Ściborzyc Wlk za pomoc w organizacji II Półmaratonu Kietrz-Rohov i wręczył im dyplom i statuetkę
- radny T. Grabczyński odebrał dyplom i statuetkę dla pana G. Typla. - przedstawił również wyniki badań wody z ujęcia wody Nasiedle-Chróścielów
- A. Wojtowicz - odczytał pismo od Prezesa Firmy ALUMAST S.A. Pana Z. Szlepek jako jednego z głównych sponsorów maratonu.
- 06 czerwca br. biegając w okolicach wysypiska śmieci zauważyłem, że podjechała ciężarówka, objechała wagę i wysypała śmieci bez ich ważenia.
- F. Sobczuk - następnym razem proszę reagować na takie incydenty natychmiast, zapisać nr rej samochodu i to zgłaszać. Będzie to wtedy dowód na takie działanie.
- A. Suchecki - 25 czerwca br. byłem na spotkaniu w Starostwie Powiatowym w sprawie usuwania wyrobów zawierających azbest na terenie Powiatu Głubczyckiego. Można na ten cel uzyskać dotacji w wysokości 800 zł. Na tym protokół zakończono. Posiedzenie zakończono o godz: 16.00.
Protokołowała: J. Wach.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Kietrzu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
J.Wach
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2008-10-24
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
J.Wach
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2008-10-24 11:27:21
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Dorota Buch
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2008-10-24 12:04:54
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Dorota Buch
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2008-10-24 14:04:54
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1531 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony