ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu

Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • BIP
  • Godło RP
ˆ

2008

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ KONTROLI

Informacja ogłoszona dnia 2008-12-02 11:31:23 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

                                                                                                                        Kietrz.2008.11.25

PROTOKÓŁ KONTROLI
przeprowadzonej w Publicznej Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Kietrzu przez
Komisję Rewizyjną Rady Miejskiej
w Kietrzu

Akapit nr 2 - brak tytułu

przeprowadzonej w Publicznej Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Kietrzu przez Komisję Rewizyjną Rady Miejskiej w Kietrzu w zakresie :

- zatrudnienia pracowników niepedagogicznych
- projektu organizacyjnego szkoły
- gospodarowania składnikami majątku..
   Kontrolę przeprowadzono w dniu 2008.11.20 realizując zadania zlecone Komisji przez Radę Miejską w Kietrzu w planie pracy przyjętym uchwałą nr XIX/111/2008 z dnia 27.03.2008 r
 
  W posiedzeniu uczestniczyła Pani mgr Jadwiga Tarnowska –dyrektor szkoły, która udzieliła wyjaśnień członkom komisji.
Obwód szkolny obejmuje miejscowości Kietrz i Kozłówki.
W szkole zatrudnionych jest 12 pracowników obsługi na pełnych etatach, w tym:
- 2 konserwatorów
- 5 sprzątaczek
- 2 kucharki
- 1 intendentka
- 1 sekretarka
- 1 woźna
  Każdy pracownik ma założona teczkę akt osobowych. Wszyscy pracownicy posiadają aktualne okresowe badania oraz szkolenie w zakresie BHP. Zatrudnieni konserwatorzy nie posiadają żadnych dodatkowych uprawnień np. badania wysokościowe, uprawnienia „E” na eksploatację wymiennikowi. Wg oświadczenia Pani Dyrektor wszelkie prace specjalistyczne zlecane są uprawnionym firmom lub wykonywane są nieodpłatnie przez rodziców uczniów szkoły posiadającym stosowne uprawnienia. Przy wyrywkowym sprawdzeniu teczki sprzątaczki zatrudnionej w 2004 roku stwierdzono brak zakresu czynności.
Komisja zapoznała się z Projektem Organizacyjnym szkoły w tym szczegółowo z rozkładem zajęć w poszczególnych oddziałach szkolnych oraz ilością godzin ponadwymiarowych.
W szkole zatrudnionych jest 34 nauczycieli na pełnych etatach, oraz 7 na etatach cząstkowych. Nauczyciele wypracowują aktualnie132 godziny ponadwymiarowe tygodniowo, zgodne z projektem organizacyjnym szkoły. Z powodu długotrwałego chorobowego nauczyciela języka angielskiego występuje jedno płatne zastępstwo.
W szkole funkcjonuje świetlica w godz. od 6.30 do 15.30.
Placówka zapewnia naukę obecnie 429 uczniom w 20 oddziałach.
Najmniejszy oddział liczy 15 uczniów w klasie O B, największy – 28 uczniów w klasie VI C
Aktualnie 13 uczniów posiada orzeczenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o potrzebie nauczania indywidualnego.
Szkoła nie posiada dokumentacji terenu ani dokumentacji obiektu( za wyjątkiem starego wzoru Książki obiektu ze spisem protokołów kontroli).
Ostatnia inwentaryzacja sprzętu i wyposażenia odbyła się w 2004 roku zgodnie z Zarządzeniem Nr 25/2004 Burmistrza Kietrza z 23.11.2004 r.
Przedstawione komisji przez Panią Dyrektor kopie Arkuszy Spisu z natury z 2004 roku podpisane są przez członków komisji inwentaryzacyjnej oraz pracownika szkoły odpowiedzialnego za dane składniki majątku. Wg oświadczenia Dyrektora szkoły pracownicy nie mają umów o odpowiedzialności za powierzone mienie. Jedyną osobą odpowiedzialną za mienie, zgodnie z § 92.4 Statutu Gminy jest Dyrektor szkoły.
W szkole nie są prowadzone rejestry użytkowanych składników majątku, sprzęt nie jest oznakowany, co uniemożliwia jednoznaczną jego identyfikację.
Inwentaryzacja artykułów spożywczych w magazynie przykuchennym odbywa się 2 razy w roku na zakończenie półrocza. Ostatnia inwentaryzacja przeprowadzona została 30 czerwca 2008 roku przez Komisję powołaną decyzją Dyrektora szkoły.
Ewidencja składników wyposażenia prowadzona jest w Urzędzie Miejskim. Zapisy w Księdze inwentarzowej sprzętu i wyposażenia dokonywane są przez pracownika Urzędu na podstawie faktur zakupu sprzętu i kończą się na 2007 roku. Księgi nie zawierają podpisu osoby materialnie odpowiedzialnej. Obecnie obowiązująca Instrukcja inwentaryzacyjna wprowadzona Zarządzeniem Nr 2/2006 z 22.06.2006 r, Burmistrza Kietrza określa obowiązek przeprowadzenia inwentaryzacji sprzętu i wyposażenia co 4 lata.
 
WNIOSKI Komisja Rewizyjna zaleca:
- uzupełnienie teczki akt osobowych sprzątaczki o zakres czynności
- rozważenie możliwość poszerzenia kwalifikacji konserwatorów o uprawnienia pożądane na zajmowanym stanowisku
- uzyskanie z Urzędu Miejskiego kopii dokumentacji terenu i obiektu
- przy najbliższej inwentaryzacji ( grudzień 2008r.) oznakowanie użytkowanych w szkole rzeczowych składników majątku symbolami (numerami inwentarzowymi) określonymi w Księdze inwentarzowej
 
Protokół pokontrolny sporządzono w 2 jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden otrzymuje kierownik jednostki kontrolowanej. Pouczono kierownika jednostki kontrolowanej, że w przypadku odmowy podpisania protokołu jest obowiązany do złożenia w terminie 3 dni od daty odmowy, pisemnego wyjaśnienia jej przyczyny jak również o tym, że kierownik jednostki kontrolowanej ma możliwość zgłoszenia w terminie 7 dni od daty podpisania protokołu, pisemnych uwag do ustaleń zawartych w protokole.
 
Podpisy członków komisji:
Stanisław Antoszczyszyn przewodniczący …………………
Henryk Lechowicz członek …………………
Jan Czekański członek …………………
Stanisław Kaliciński członek …………………
 
Data i podpis kierownika jednostki kontrolowanej

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Kietrzu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Boguslawa Paul
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2008-12-02
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Boguslawa Paul
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2008-12-02 11:23:19
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Dorota Buch
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2008-12-02 11:31:23
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Dorota Buch
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2008-12-02 12:31:23
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1374 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony