ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu

Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • BIP
  • Godło RP
ˆ

2008

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Protokół Nr 17 /2008 z posiedzenia Komisji ds. Rozwoju Miasta, Oświaty i Usług Rady Miejskiej w dniu 20 listopada 2008 roku

Informacja ogłoszona dnia 2008-12-02 10:02:59 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

Protokół Nr 17 /2008
z posiedzenia Komisji ds. Rozwoju Miasta, Oświaty i Usług Rady Miejskiej
w dniu 20 listopada 2008 roku

Akapit nr 2 - brak tytułu

Posiedzenie rozpoczęto o godz. 10.30
Stan komisji:
5 członków -obecnych: 4 członków - nieobecny Tomasz Grabczyński
W posiedzeniu uczestniczyli: Burmistrz Kietrza Józef Matela Czesław Marcinków
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Andrzej Wójtowicz, powitał wszystkich obecnych i przedstawił porządek obrad:
1. Wniosek Pana Marcinkowa o wykupienie części działki nr 1805/04, która jest własnością Gminy Kietrz;
2. Wniosek Koła Gospodyń Wiejskich w sprawie pomieszczenia po byłej poczcie we wsi Nowa Cerekwia;
3. Stawka ryczałtowa opłaty za konserwację i eksploatację punktu świetlnego.
Do zaproponowanego porządku nie wniesiono uwag.
   Ad.1. Wniosek Pana Marcinkowa o wykupienie części działki nr 1805/04, która jest własnością Gminy Kietrz.
Burmistrz Kietrza- my staramy się zrobić wszystko, aby umożliwić Panu rozwój firmy. Są przeszkody natury formalno prawnej, które przeszkadzają. Po pierwszym posiedzeniu zdecydowaliśmy, że Rada musi podjąć uchwałę, że możemy to Panu przeznaczyć. Przystępując do przygotowania wszystkich dokumentów, wróciliśmy do dokumentu pierwotnego czyli sposobu nabycia tej działki. Gmina działkę tę nabyła nieodpłatnie od Starostwa Powiatowego w Głubczycach, które zarządza mieniem skarbu państwa. Przyjmując tę działkę dokonany został taki zapis „Urząd Miasta i Gminy Kietrz nieodpłatnie przyjmuje darowiznę nieruchomości, stanowiącą własność Powiatu Głubczyckiego, określonej w punkcie 2 niniejszego protokołu, z przeznaczeniem na realizację zadań własnych gminy, a w szczególności na ogrzewanie obiektów ochrony zdrowia”. Jest więc sytuacja taka, że my sprzedając Panu działkę, musimy oddać te pieniądze do Starostwa Powiatowego w Głubczycach. Taka sytuacja powoduje to, że zastanawiamy się czy rozpoczynać tę czynność. Proszę nas zrozumieć, my nie jesteśmy Panu przeciwni.
Czesław Marcinków- na temat rozbudowy kaplicy rozmawiałem z Panem Starostą i plany rozbudowy podobały się Panu Staroście. Mam więc nadzieję, że nie będzie ze strony Starostwa problemów z tą działką. Chcę się rozwijać i inwestować na naszym terenie i proszę o danie mi takiej możliwości.
-Radny Piotr Duda- Panie Burmistrzu proponowałbym przeprowadzić rozmowy w Starostwie Powiatowym, przedstawić jaka jest sytuacja, jakie możliwości i jaką podejmą decyzję to ją uszanujemy.
-Burmistrz Kietrza- wszystkie procedury trzeba będzie wykonać, czyli trzeba wygasić zarządzanie przez GZLO, trzeba to oddać do Starostwa bo GZLO nie może zarządzać działką starostwa, i oni albo zdecydują się na odsprzedanie działki albo nie. My jako urząd przedstawimy sytuację, jednak decyzja należy do Starostwa Powiatowego w Głubczycach.
   Ad.2. Wniosek Koła Gospodyń Wiejskich w sprawie pomieszczenia po byłej poczcie we wsi Nowa Cerekwia.
-Przewodniczący Komisji Miejskiej- Poczta Polska zrezygnowała z dalszej dzierżawy dwóch pomieszczeń w budynku Wiejskiego Domu Kultury w Nowej Cerekwi i pomieszczenia te przekazane zostały Gminie Kietrz. Wpłynęły dwa pisma:
Koła Gospodyń Wiejskich i Sołtys Nowej Cerekwi Pani Jolanty Bedryj- w załączeniu do protokołu. Wstępnie przygotowane zostało pismo do Pani Zuzanny Zapotocznej Dyrektor Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury w Kietrzu z prośbą o zagospodarowanie przedmiotowych pomieszczeń, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb Koła Gospodyń Wiejskich.
-Burmistrz Kietrza- to jest wstępna decyzja, czekam jednak na propozycję Komisji. Były dwie propozycje, pierwsza taka, aby wystawić te pomieszczenia jako lokal użytkowy, bądź zrezygnować z tej części dochodów i przeznaczyć to pod działalność Koła Gospodyń Wiejskich.
-Radny Piotr Duda- pomieszczenia, które udostępnione są na górze, nie wystarczą do prowadzenia działalności KOW?
-Burmistrz Kietrza- na górze jest świetlica i kuchnia, jeżeli chcą się spotkać w warunkach kameralnych to nie mają gdzie.
-Radny Andrzej Wójtowicz- moim zdaniem jeżeli jest taka sytuacja to powinniśmy udostępnić im te pomieszczenia. Z pisma wynika, że nie tylko Koło Gospodyń będzie z tego korzystało, ale również Chór Cerekwianka, planowane jest również założenie Klubu Seniora.
-Radny Piotr Duda- musimy spojrzeć na to również z punktu ekonomicznego, jeśli oddamy te pomieszczenia to bierzemy na siebie wszelkie koszty z eksploatacji, dla gminy są to wtedy jedynie koszta, jeśli natomiast znajdzie się ktoś, kto będzie chciał to wydzierżawić to jest to korzystniejsze dla gminy. Jeżeli Pan Burmistrz jest nam w stanie przybliżyć jakie pieniądze płaciła Poczta Polska to bardzo proszę.
-Burmistrz Kietrza- Poczta Polska przez dłuższy czas nic nam nie płaciła bo partycypowała w kosztach remontu. Pomieszczenia liczą łącznie 39m2 i Poczta w ostatnim okresie płaciła 102 zł z VAT. W zimie płacili 303 zł bo dochodził koszt centralnego ogrzewania.
-Radny Piotr Duda- moja propozycja jest taka aby lokal w Nowej Cerekwi przeznaczyć na przetarg i wyznaczyć stawkę wywoławczą 400 zł na miesiąc za dzierżawę. A jeśli nie będzie zainteresowania dzierżawą to dopiero przeznaczyć te pomieszczenie dla Koła Gospodyń Wiejskich.
Za propozycją Piotra Dudy opowiedziało się 3 osoby, przeciw- 1 osobo, nikt się nie wstrzymał.
  Ad.3. Stawka ryczałtowa opłaty za konserwację i eksploatację punktu świetlnego.
-Radny Andrzej Wójtowicz- zwróciliśmy się z pisemną prośba do EnergiiPro o przedstawienie szczegółowego bilansu przychodów i kosztów poniesionych na eksploatację oświetlenia drogowego w Gminie Kietrz w roku 2007. Błąd polegał na tym, że pismo które było konsultowane z Panem Burmistrzem wyszło z Komisji Miejskiej. Teraz trzeba ten błąd naprawić i myślę, że takie pismo z zapytaniem o szczegółowy bilans wystosuje Pan Burmistrz.
-Burmistrz Kietrza- oczywiście takie pismo zostanie przygotowane raz jeszcze i ja się pod nim podpiszę.
 
Na tym protokół zakończono.
Posiedzenie zakończono o godz. 11.20
Protokołowała: B. Paul
 
Przewodniczący Komisji Miejskiej Andrzej Wójtowicz

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Kietrzu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Bogusława Paul
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2008-12-02
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Bogusława Paul
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2008-12-02 09:55:26
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Dorota Buch
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2008-12-02 10:02:59
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Dorota Buch
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2008-12-02 11:02:59
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
859 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony