ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu

Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • BIP
  • Godło RP
ˆ

2008

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

PROTOKÓL WSPÓLNEGO POSIEDZENIA KOMISJI REWIZYJNEJ I KOMISJI DS. ROZWOJU MIASTA, OŚWIATY I USŁUG W DNIU 5 LISTOPADA 2008 ROKU

Informacja ogłoszona dnia 2008-12-02 09:46:45 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓL
WSPÓLNEGO POSIEDZENIA KOMISJI REWIZYJNEJ I KOMISJI DS. ROZWOJU MIASTA, OŚWIATY I USŁUG W DNIU 5 LISTOPADA 2008 ROKU

Akapit nr 2 - brak tytułu

Posiedzenie rozpoczęto o godz. 13°°
Stan komisji:
-rewizyjna - 4 członków: wszyscy obecni
-miejska - 5 członków: obecnych 4 czł. nieobecny: Grabczyński Tomasz
W posiedzeniu uczestniczą: - Burmistrz Kietrza Józef Matela, z-ca Burmistrza Leszek Wilk, Skarbnik Gminy Zofia Roik, Przewodniczący RM Franciszek Sobczuk, Wiceprzewodniczący RM Leszek Dudek.
Posiedzenie otworzył przewodniczący Komisji rewizyjnej Stanisław Antoszczyszyn powitał wszystkich obecnych i poinformował o porządku obrad.
  Ad.1. Projekt budżetu gminy na rok 2009.
Duda Piotr- wczoraj odbyło się wspólne posiedzenie Komisji wiejskiej i mieszkaniowej na temat projektu budżetu gminy na rok 2009 i Komisje pozytywnie zaopiniowały propozycję Burmistrza dotyczącą podatku od nieruchomości z dwoma poprawkami: - grunty pozostałe, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje poż.publicz. od 1m2 powierzchni - z 0,21 na 0,22 -od budynków lub ich części, związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od budynków mieszkalnych lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej od 1m2 powierzchni użytkowej- z 18,81 na 18,80. Komisja wiejska i mieszkaniowa w kwestii równoważenia budżetu zdecydowała aby wzorem roku poprzedniego pozostawić decyzję Burmistrzowi i Pani Skarbnik.
-Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Stanisław Antoszczyszyn- proponuję aby wszyscy wypowiedzieli się na temat podatków w formie głosowania nad każdym punktem.
  1. Podatek od nieruchomości Komisje jednogłośnie pozytywnie zaopiniowały proponowane stawki podatku od nieruchomości z dwoma poprawkami:
- grunty pozostałe, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje poż.publicz. od 1m2 powierzchni - z 0,21 na 0,22
-od budynków lub ich części, związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od budynków mieszkalnych lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej od 1m2 powierzchni użytkowej- z 18,81 na 18,80.
  2. Podatek od środków transportu Komisje jednogłośnie pozytywnie zaopiniowały proponowane stawki podatkowe.
3. Opłata targowa Komisje jednogłośnie pozytywnie zaopiniowały proponowaną stawkę podatkową.
4.Podatek rolny Za – 7 osób, wstrzymał się - Henryk Lechowicz
-Burmistrz Kietrza- niektóre zadania wypisane w projekcie budżetu gminy na rok 2009 np. budowa kanalizacji czy budowa basenu uzależnione są od tego czy otrzymamy pieniądze, jeżeli nie otrzymamy pieniędzy to nie będą te zadania realizowane. Dzisiaj byłem na spotkaniu odnośnie dróg, które mogą być dofinansowane z programu tzw. schetynówka – jest to pomoc rządu w remontach i budowie dróg lokalnych. Do 21 listopada trzeba złożyć wniosek, mamy projekty i myślę, że dwie ulice jako jedno zadanie mamy szansę zrobić czyli ul. Cegielnianą i Krasickiego. Rozmawiałem z Panią Marszałek Województwa Teresą Karol i prawdopodobnie mamy dostać informację jak tylko budżet województwa zostanie uchwalony, odnośnie współfinansowania boiska wielofunkcyjnego. Jest to koszt ok. 930 tyś zł z czego 1/3 środków pochodziłaby z budżetu gminy, Kwota środków budżetowych przeznaczona na realizację tego zadania wynosić będzie 33 % wartości kosztorysowej, nie więcej jednak niż 333 tys. PLN brutto, kwota środków z Urzędu Marszałkowskiego przeznaczona na realizację tego zadania wynosić będzie również 33 % wartości kosztorysowej, nie więcej jednak niż 333 tys. PLN brutto.
Piotr Duda- moim zdaniem zadania, na które mamy szansę otrzymać dofinansowanie muszą być zaplanowane w budżecie gminy, a z innych zadań częściowo musimy zrezygnować.
-Stanisław Antoszczyszyn- uważam, że najważniejszym zadaniem jest kanalizacja. Proponowałbym przedyskutować najważniejsze punkty budżetu zaczynając od oświaty.
-Skarbnik Gminy- każdy otrzymał wyliczenie subwencji oświatowej na każdą szkołę, w żadnym przypadku kwota na szkołę nie jest niższa od subwencji, która wynika z wyliczenia. W żadnej szkole podstawowej nie jest ona niższa, ale bierze się pod uwagę to, co na szkołę podstawową, to co na świetlicę i to co na dokształcanie. Natomiast jeśli chodzi o oddziały przedszkolne to są one utrzymywane z dochodów gminy. Na Gimnazjum zaplanowana jest kwota taka dokładnie jak wynika z subwencji, jeśli chodzi o Zespół Szkół czyli Szkołę Zawodową i Liceum Ogólnokształcące to również jest to w wysokości subwencji.
-Piotr Duda- patrząc na wykaz liczby dzieci w szkołach np. Pilszcz- 49 , Ściborzyce Wielkie- 40 to jest to niepokojące.
Stanisław Antoszczyszyn-jeżeli przyjmiemy plany budżetu dotyczące oświaty w takim stanie jak jest to zapisane to dyrektorzy szkół w miesiącu lipcu bądź sierpniu nie będą mieli na wypłaty dla nauczycieli. Chyba, że do tej pory założą stowarzyszenie i nazbierają pieniądze na pozostałe miesiące.
Zastępca Burmistrza- wydaje mi się, że Rada powinna zastanowić się nad takim problemem-ile faktycznie potrzeba szkół w naszej gminie, aby zabezpieczyć właściwe warunki nauczania, właściwe warunki nauczania to jest odpowiednia ilość uczniów w szkole, odpowiednie wyposażenie szkoły, i zabezpieczenie dojazdu.
Przewodniczący RM- na rok 2009 zaplanowane mamy o ponad 600 tyś więcej na oświatę niż w roku 2008 licząc łącznie z poprawkami.
Burmistrz Kietrza- na przyszły rok przewidzianej jest 10% podwyżki dla nauczycieli, nie jesteśmy w stanie uchwycić nauczania indywidualnego, którego jest z roku na rok coraz więcej, nie jesteśmy w stanie uchwycić urlopów zdrowotnych płatnych, odpraw, wyprawek.
-Piotr Duda- wnioskuje aby Pan Burmistrz i Pani Skarbnik przedstawili nam wersję zbilansowaną i wtedy będzie nam łatwiej podejmować decyzję gdzie dodać, a gdzie zabrać.
-Stanisław Kaliciński- jeżeli jest taka możliwość i Burmistrz mógłby przedstawić nam wersję zbilansowaną to było by to dobrym rozwiązaniem, bo to Pan Burmistrz wie ile wymagają poszczególne zadania i jakie jest minimum.
-Stanisław Antoszczyszyn- dobrze byłoby gdyby zadania wcześniej planowane nie zostały wykreślone.
-Skarbnik Gminy- przypomnę o procedurze uchwalania budżetu. Do 15 listopada trzeba oddać do RIO zbilansowany już projekt budżetu. Tą formę przekazaną RIO otrzymacie Państwo Radni i potem może być to jeszcze omawiane przez Radnych na Komisjach i na sesji. Będą możliwe zmiany ale w ramach tych wydatków, które będą zaplanowane, czyli jeśli ktoś zaproponuje, żeby dodać do jakiegoś zadania to musi wskazać skąd zabrać w tym samym dziale.
-Stanisław Antoszczyszyn- jaki jest limit zadłużenia?
-Skarbnik Gminy- w materiałach macie państwo prognozę długu publicznego. Ja sobie zdaję sprawę, że 18 mln nie uda nam się skreślić, liczę że uda nam się skreślić ok. 15 mln. Pozostałe 3 mln zł trzeba będzie planować do zaciągnięcia. Może w ramach tych trzech okaże się , że coś jeszcze zejdzie i będzie niższy dług potrzebny do zaciągnięcia. Kredyt nasz który mamy obecnie zaciągnięty plus planowane 3 mln do zaciągnięcia na dzień 1 stycznia 2009 roku wynosiłby 7 mln 26 tyś co w stosunku do dochodów stanowi 20% na ustawowe 60%. Jeżeli chodzi o spłatę to jest to 6.5% na 15% możliwych. Jeśli państwo Radni określicie się, że pozostawiacie Panu Burmistrzowi decyzję, że deficyt ten może tak brzmieć to byłaby to dla nas jakaś wskazówka.
- Stanisław Antoszczyszyn- 3 mln to jest duża kwota, proponuję, żeby ten kredyt wykorzystać na jakąś konkretną inwestycję.
-Skarbnik Gminy- jeśli zapiszemy w uchwale budżetowej, że planujemy zaciągnąć kredyt na konkretną inwestycję to problem jest taki, że jak nam brakuje pieniędzy na coś innego to nie możemy ich wykorzystać. Jeżeli natomiast zapiszemy, że planujemy 3 mln kredytu na pokrycie deficytu budżetowego to daje nam to większą swobodę w działaniu, bo my sobie spokojnie przygotowujemy wniosek o kredyt, ogłaszamy przetarg na ten kredyt.
-Przewodniczący RM- jeżeli chodzi o dochód w części dotyczącej różnych rozliczeń jest planowana kwota 12.200.000 zł a w roku 2008 mamy 10.900.000. skąd wynika tak duża różnica.
Skarbnik Gminy-różnica jest duża bo nam tak wskazali. My mamy dużą wyrównawczą równoważącą związku z tym, że bazą do ustalenia subwencji na 2009 rok jest rok 2007, w którym w całości Kombinat Rolny miał ulgę ustawową i my dopiero efekt utraty tych dochodów z 2007 roku uzyskujemy w tej subwencji.
-Stanisław Antoszczyszyn- proponuje przegłosować wniosek radnego Piotra Dudy, który dotyczył pozostawienie w gestii Burmistrza i Pani Skarbnik zbilansowanie budżetu na rok 2009.
Komisje jednogłośnie pozytywnie opowiedziały się za w/w wnioskiem.
  Ad.2.Sprawy bieżące. Przewodniczący Komisji rewizyjnej odczytał wniosek Komendy Wojewódzkiej Policji w Opolu w sprawie zwolnienia z opłaty dotyczącej podatku od nieruchomości związanych z nieruchomością położoną na terenie Miasta przeznaczoną na cele obronności i bezpieczeństwa Państwa oraz utrzymania porządku publicznego.
Komisje nie przychyliły się do wniosku KWP w Opolu.
  Przewodniczący Komisji poinformował również o posiedzeniu Komisji rewizyjnej w dniu 20-11-2008 o godz. 10.00 gdzie głównym tematem będzie kontrola PSP w Kietrzu w zakresie:
-zatrudnienia pracowników niepedagogicznych
- projektu organizacyjnego szkoły
- gospodarowania składnikami majątku
Na tym protokół zakończono.
Posiedzenie zakończono o godz. 14.15
Protokołowała: B. Paul
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Stanisław Antoszczyszyn

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Kietrzu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Bogusława Paul
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2008-12-02
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Bogusława Paul
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2008-12-02 09:34:15
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Dorota Buch
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2008-12-02 09:46:45
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Dorota Buch
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2008-12-02 10:46:45
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
882 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony