ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu

Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • BIP
  • Godło RP
ˆ

2007

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Protokół kom. miejskiej i rewizyjnej - 17.05.2007 r.

Akapit nr 1 - brak tytułu

Protokół Nr 3 /2007
wspólnego posiedzenia
Komisji ds. rozwoju miasta, oświaty i usług
oraz Komisji rewizyjnej Rady Miejskiej
w dniu 17 maja 2007 roku
 
Posiedzenie rozpoczęto o godz.13.00.
Stan komisji: miejskiej 4 członków: obecnych 4 członków
rewizyjnej 4 członków: obecnych 4 członków
 
W posiedzeniu uczestniczył: Burmistrz Kietrza z-ca Burmistrza Kietrza Skarbnik Kietrza, Prezes O.Z.N.P. p. Danuta Szwiec
Posiedzenie otworzył przewodniczący komisji miejskiej Andrzej Wojtowicz powitał wszystkich obecnych i poinformował zebranych o porządku obrad.
Ad.1. Rozpoznanie i wyrażenie opinii w sprawie umieszczenia lustra drogowego w Kozłówkach i znaku przy ul. Głubczyckiej w Kietrzu.
Sołectwo Kozłówki złożyło pismo z prośbą o zamontowanie lustra przy posesji nr. 17 i 18. Komisja zaproponowała postawienie znaków ograniczających prędkość do 30 km na godz. z obu stron drogi albo zrobienie drogi jednokierunkowej. Zaproponowano aby wystosować pismo do mieszkańców sołectwa Kozłówki aby wybrali jedną z zaproponowanych propozycji i wypowiedzieli się sami na ten temat. W głosowaniu propozycję przyjęto przy 5 głosach za i 2 głosach wstrzymujących się. Pan Dobuch ul. Głubczycka poprosił o ustanowienie zakazu zatrzymywania się przy sklepie ze względu na utrudniony wyładunek towaru. Komisja zaproponowała aby postawić 3 dodatkowe znaki „zakaz zatrzymywania się”. Pierwszy - na dole od skrzyżowania do sklepu-mleczarnia, drugi - za mleczarnią , trzeci - za sklepem pana Dobucha. W głosowaniu propozycję przyjęto jednogłośnie.
 
Ad.2. Wyrażenie opinii w sprawie przywrócenia pełnych etatów w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Nasiedlu i Publicznym Przedszkolu w Kietrzu.
Komisja stwierdziła, że gminę nie stać na przywrócenie pełnych etatów w tych jednostkach. Dyrektorzy tych jednostek powinni próbować kontaktować się z biurem pracy i skorzystać z pomocy wolontariuszy, stażystów, którzy pomagaliby w pracy stałym pracownikom przedszkola. Poprosili aby dyrektorzy zainteresowanych jednostek zrobili kalkulację kosztów stałych, stanu dzieci wcześniej i teraz i zaproponowali swoje propozycje rozwiązania tego problemu. Zaproponowano aby ten temat na razie zostawić i wrócić do niego pod koniec czerwca na komisji poświęconej w całości sprawie oświaty.
 
Ad.3. Zmiana budżetu miejskiego na rok 2007.
Temat zreferowała Skarbnik Gminy - w załączeniu do uchwały. Przedstawiła plan dochodów i wydatków budżetowych. Omówiła wszystkie załączniki do uchwały związane ze zmianą budżetu. Propozycja zmiany budżetu miejskiego na 2007 rok została zaopiniowana pozytywnie - jednogłośnie.
 
Ad.4.Monitoring wokół Gimnazjum i Ogródka Jordanowskiego oraz budowa boiska wielofunkcyjnego.
Temat zreferował Burmistrz. Na dzień dzisiejszy mamy tylko jedną salę gimnastyczną. Dla prawidłowego funkcjonowania szkoły potrzebne są nowe inwestycje. Dlatego opracowaliśmy projekt budowy boiska wielofunkcyjnego. Koszt budowy takiego boiska wynosi ok. 475 tys.zł. ale część pieniędzy możemy dostać z urzędu marszałkowskiego. Burmistrz zaproponował realizację tego projektu na raty i wpisania go do wieloletniego planu inwestycji. Komisja propozycję wpisania budowy boiska wielofunkcyjnego do wieloletniego planu inwestycyjnego zaopiniowała pozytywnie - jednogłośnie. Monitoring - zauważamy coraz większy problem związany z narkotykami wśród młodzieży. Dlatego postanowiliśmy zakupić i zamontować 3 kamery:1 kamerę na szkole podstawowej i 2 kamery w gimnazjum(jedna obserwowałaby boisko i ogród jordanowski a druga wejście, front szkoły). Koszt inwestycji to 169 tys. zł. Koszt montażu jednej kamery to ok. 20 tys. zł. Będą to kamery obrotowe, działające na podczerwień całą dobę. Stanowisko konserwatorski będzie w Urzędzie Miejskim - dostaniemy dofinansowanie z Urzędu Wojewódzkiego dlatego musimy zrobić punk obserwatorski u nas a nie na policji. Jeszcze w tym roku będziemy chcieli zamontować kamery na gimnazjum.
 
Ad. 5. Problem segregacji śmieci.
Temat zreferował Burmistrz. Firma Rydułtowy zbierająca śmieci na terenie gminy chciała rozwiązać umowę za porozumieniem stron z dniem 31 grudnia 2006r. My nie zgodziliśmy się na to i końcem czerwca kończy się 6 m-czny okres wypowiedzenia umowy z tą firmą. Ogłosiliśmy przetarg na wywóz śmieci(plastik, szkło) ale nikt się nie zgłosił. Nawiązaliśmy kontakt z firmą REMONDIS - która zaproponowała 3,50 zł. brutto za jeden worek śmieci. Dużo i nie wiemy czy ludzie to zapłacą. Możliwości: - przyjąć ofertę firmy REMONDIS i szukać pieniędzy albo zaproponować im aby zbierali wszystkie śmieci ale wtedy straci na tym nasza firma HYDROKAN, - rozmawiać dalej z firmą z Rydułtowy aby zbierali śmieci jeszcze do końca roku a my dalej będziemy kogoś szukać. - przymusić HYDROKAN aby zakupili worki, kontenery i wtedy zbieraliby wszystkie śmieci, tylko, że będzie to dla nich dodatkowy koszt(zakup), który nie wróci się im z powrotem Komisja stwierdziła, że trzeba dalej rozmawiać z firmą Rydułtowy i w między czasie szukać innej firmy, która zajmie się segregacją śmieci na naszym terenie - jednogłośnie.
 
Ad. 6. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji rewizyjnej na 2007 rok.
Przewodniczący Komisji rewizyjnej Stanisław Antoszczyszyn przeczytał projekt uchwały i przedstawił plan kontroli na rok 2007. Komisja nie zgłosiła innych propozycji kontroli do planu. Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia planu pracy komisji rewizyjnej na rok 2007 został zaopiniowany pozytywnie - jednogłośnie.
 
Ad. 7. Zaopiniowanie planu remontów na rok 2007 na Wspólnotach Mieszkaniowych, w których gmina jest współwłaścicielem.
Plan został omówiony i pozytywnie zaopiniowany przez wspólne posiedzenie komisji miejskiej i rewizyjnej - jednogłośnie.
 
Ad.5. Sprawy bieżące.
1. Radny J. Czekański poruszył sprawę ustawienia znaku w Dzierżysławiu „Uwaga na drogę z pierwszeństwem przejazdu”,
2. Radny S. Antoszczyszyn - dziury na drogach w Wojnowicach załatane a co z pozostałymi drogami gminnymi. Czy ktoś się zgłosił z propozycja załatania tych dziur. Burmistrz - jest firma, która na pozostałe dziury położy tzw. mikrodywanik.
3. Radny A. Wojtowicz - przy urzędzie stoją 2 tablice informacyjne. Może jedna z nich mogłaby stanąć przy pawilonie. Okazało się, że jedna tablica jest ze starostwa a druga jest nasza gminna.
 
Na tym protokół zakończono.
Posiedzenie zakończono o godz.15.30.
Protokołowała: J. Wach
 
Przewodniczący Komisji
Andrzej Wójtowicz

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Kietrzu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Zuzanna Świerc
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2007-06-25
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Zuzanna Świerc
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2007-06-25 10:02:48
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Zuzanna Świerc
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2007-06-25 10:02:57
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Zuzanna Świerc
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2007-06-25 12:02:57
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1231 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Protokół kom. rewizyjnej - 26.04.2007 r.

Akapit nr 1 - brak tytułu

Kietrz, dnia 26 kwietnia 2007 roku
 
Protokół Nr 8 /2007
posiedzenia Komisji rewizyjnej Rady Miejskiej w Kietrzu
w dniu 26 kwietnia 2007 roku
 
Posiedzenie rozpoczęto o godz. 12,30
Stan Komisji: 4 członków
Obecnych: 4 członków
 
W posiedzeniu uczestniczą:
- Burmistrz Kietrza - Skarbnik Gminy
 
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Stanisław Antoszczyzyn powitał zebranych i przedstawił porządek obrad.
1. Zmiana budżetu miejskiego na rok 2007.
2. Pieniądze przeznaczone na drogi w roku 2007.
3. Sprawy bieżące.
 
Ad. 1. Zmiana budżetu miejskiego na rok 2007
– radni otrzymali materiały. Komentarz przedstawiła Skarbnik Gminy - zwiększają się dotacje na nauczanie języka angielskiego w pierwszych klasach szkoły podstawowej o 9.030 zł. oraz o 250 zł. m-cznie dotacje na wypłatę dodatków na pracownika socjalnego zatrudnionego w pełnym wymiarze czasu pracy w OPS. Komisja, jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały i skierowała go pod obrady Rady.
 
Ad. 2. Pieniądze przeznaczone na drogi w roku 2007.
Komentarz przedstawił Burmistrz Kietrza - w budżecie miejskim na rok 2007 na drogi publiczne gminne zostało przeznaczone 1mln.036tys.zł. Mamy konkretne zadania na ten rok. Ogłosiliśmy przetargi na remont dróg dojazdowych do pól w Ludmierzycach, remont nawierzchni drogi w Wojnowicach - PGR, w Kietrzu - droga transportu rolnego ul. Raciborska. Zakończyły się już przetargi na remonty dróg w Wojnowicach i Kietrzu.
Ad. 3. Sprawy bieżące.
Na następną sesję komisja rewizyjna ustali plan kontroli na 2007 rok.
 
Na tym protokół zakończono.
Posiedzenie zakończono o godz. 13,00.
Protokołowała: J. Wach.
 
Przewodniczący Komisji
Antoszczyszyn Stanisław

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Kietrzu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Wach
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2007-06-25
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Wach
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2007-06-25 10:00:04
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Zuzanna Świerc
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2007-06-25 10:00:09
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Zuzanna Świerc
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2007-06-25 12:00:09
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1220 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Protokół kom. miejskiej - 05.04.2007

Akapit nr 1 - brak tytułu


Kietrz, dnia 05 kwietnia 2007 roku
 
Protokół Nr 4 /2007
posiedzenia Komisji rewizyjnej Rady Miejskiej w Kietrzu
w dniu 05 kwietnia 2007 roku.
 
Posiedzenie rozpoczęto o godz. 13,oo
Stan Komisji: 4 członków Obecnych: 4 członków
W posiedzeniu uczestniczą: - Burmistrz Kietrza - Skarbnik Gminy - Przewodniczący Rady Miejskiej
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Stanisław Antoszczyzyn powitał zebranych i przedstawił porządek obrad.
1. Analiza i zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu miejskiego w Kietrzu za rok 2006.
2. Sformułowanie wniosku absolutoryjnego.
 
Ad. 1. Zaopiniowanie sprawozdania z realizacji budżetu gminy za 2006 rok – radni otrzymali materiały. Burmistrz Kietrza - ponieważ radni otrzymali wcześniej sprawozdanie opisowe ogólne przedstawił przebieg wykonania budżetu a następnie poprosił o uwagi, pytania i wnioski do przedłożonych materiałów. W dyskusji poruszono między innymi kwestie: dochodów niezrealizowanych, świadczeń rodzinnych, problemy z ściąganiem zaliczek alimentacyjnych i dodatków mieszkaniowych. Przewodniczący komisji poprosił o skomentowanie wydatków na domy pomocy społecznej. W odpowiedzi Burmistrz poinformował, że na domy pomocy społecznej gmina wydaje dużo pieniędzy. Jest to nasz ustawowy obowiązek do finansowania pobytu mieszkańców gminy Kietrz w tych domach. Niestety nie mamy kontroli i wpływu na stawki jakie te domy sobie ustalają. Miesięcznie wydatki na domy pomocy społecznej wynoszą około 12-15 tys. zł z budżetu gminy. Satysfakcjonujących informacji i odpowiedzi na poruszone kwestie udzieliła także Skarbnik Gminy. Innych uwag nie zgłoszono.
 
Ad. 2. Sformułowanie wniosku absolutoryjnego. Po dokonaniu wnikliwej analizy przedłożonych dokumentów i wysłuchaniu wyjaśnień Pani Skarbnik oraz Burmistrza Kietrza Komisja sformułowała i w głosowaniu jawnym, jednogłośnie, przyjęła pozytywną opinię o sprawozdaniu z wykonania budżetu miejskiego za rok 2006 a także, jednogłośnie, przyjęła i skierowała do Rady Miejskiej wniosek o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Kietrza. Uchwała powyższa przekazana zostanie do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu celem zaopiniowania oraz na ręce Przewodniczącego Rady pod obrady Rady Miejskiej w Kietrzu.
 
Na tym protokół zakończono.
Posiedzenie zakończono o godz. 15,00.
Protokołowała: J. Wach.
 
Przewodniczący Komisji
Antoszczyszyn Stanisław

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Kietrzu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Zuzanna Świerc
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2007-04-12
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Zuzanna Świerc
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2007-04-12 13:00:05
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Zuzanna Świerc
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2007-04-12 13:00:10
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Zuzanna Świerc
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2007-04-12 15:00:10
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1226 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Protokół kom. miejskiej i rewizyjnej - 26.03.2007

Akapit nr 1 - brak tytułu

Protokół Nr 3 /2007

wspólnego posiedzenia Komisji ds. rozwoju miasta, oświaty i usług oraz Komisji rewizyjnej Rady Miejskiej
w dniu 26 marca 2007 roku
 
Posiedzenie rozpoczęto o godz.13.00.
Stan komisji: miejskiej 4 członków: obecnych 4 członków
rewizyjnej 4 członków: obecnych 4 członków
 
W posiedzeniu uczestniczył:
z-ca Burmistrza Kietrza
Skarbnik Kietrza,
Prezes O.Z.N.P. p. Danuta Szwiec
 
Posiedzenie otworzył przewodniczący komisji miejskiej Andrzej Wojtowicz, powitał wszystkich obecnych i poinformował zebranych o porządku obrad.
 
Ad.1. Wprowadzenie funduszu nagród dla pracowników niepedagogicznych placówek oświatowych na terenie Gminy Kietrz.
Temat obszernie zreferowała p. Danuta Szwiec. Przedstawiła ona sytuację pracowników niepedagogicznych w gminie. Po wprowadzeniu nowej ustawy stracili oni status pracowników samorządowych a co za tym idzie prawo do korzystania z funduszu nagród w swoich placówkach. Poczuli się odsunięci. W całej gminie są 53 osoby o takim statusie. Zaproponowano aby 1% z funduszu płacy pracowników niepedagogicznych przeznaczyć na fundusz nagród dla tych pracowników. Fundusz płac pracowników niepedagogicznych wynosi 50 tys.zł rocznie co daje z 1% - 50 zł. pomnożone przez 12 m-cy daje to 6 tys.zł rocznie. Nie jest to duża kwota ale może ona w dużej mierze zdopingować tych pracowników do jeszcze lepszej, wydajniejszej pracy. Członkowie komisji stwierdzili, że są za stworzeniem funduszu nagród dla tych pracowników ale Rada musi udzielić na to zgody.
W głosowaniu propozycję przyjęto przy 5 głosach za i 2 głosach wstrzymujących się propozycję funduszu nagród dla pracowników niepedagogicznych została zaopiniowana pozytywnie.
 
Ad.2. Rozważenie możliwości przywrócenia etatów pracownikom administracyjno - gospodarczym w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Nasiedlu i Publicznym Przedszkolu w Kietrzu.
Temat zreferowała p. Danuta Szwiec. Chodzi tu o 4 osoby - wożna oddziałowa, kucharka, sprzątaczka, sekretarka którym zabrano 2 lata temu po 2 godz. W chwili obecnej mają one ¾ etatu. Członkowie komisji ustalili, że ten punkt zostanie przesunięty na następne posiedzenie komisji. Dyrektorzy tych placówek powinni się wcześniej wypowiedzieć w tej sprawie jako bezpośredni przełożeni tych osób. Po zapoznaniu się z ich stanowiskiem komisja rozpatrzy tą kwestię dalej.
 
Ad.3. Zaciągnięcie długoterminowej pożyczki. Temat zreferowała Skarbnik gminy p. Zofia Roik. Chodzi tu o pożyczkę na sfinansowanie zadania p.n. „Rekultywacja starego wysypiska śmieci”. Pożyczka ta zostanie zaciągnięta w wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu w kwocie 1mln.zł. w 2007 roku - 500tys., w 2008 roku - 500tys. Jest to pożyczka 5 letnia z pół rocznym okresem karencji. Po spłacie 80% pożyczki 20% może zostać nam umorzone. Propozycja zaciągnięcia długoterminowej pożyczki została zaopiniowana pozytywnie - jednogłośnie.
 
Ad.4.Zmiana budżetu miejskiego na rok 2007. Temat zreferowała Skarbnik gminy p. Zofia Roik. Przedstawiła plan dochodów i wydatków budżetowych. Omówiła wszystkie załączniki do uchwały związane ze zmianą budżetu. Po krótkiej dyskusji propozycja zmiany budżetu miejskiego na rok 2007 została zaopiniowana pozytywnie - jednogłośnie.
 
Ad.5. Sprawy bieżące.
1. Znaki na drogach powiatowych są w fatalnym stanie, krzywe, pordzewiałe, do wymiany. Chodzi tu szczególnie o ul. Woj.Polskiego
2. Postawić znak „Zakaz zatrzymywania się i postoju” na ul. Wojska Polskiego koło sklepu Kurczak
3. Radny Czekański Jan poruszył sprawę ustawienia znaku w Dzierżysławiu „Uwaga na drogę z pierwszeństwem przejazdu”,
4. Radna Kułaga Helena poruszyła sprawę postawienie lustra przy kościółku,
5. ul. Matejki naprzeciwko Chmury - studzienka kanalizacyjna jest zabita - zrobić drożność,
6. na ul. Głowackiego, Krasińskiego i innych ulicach miasta stoją Tiry - które zakłócają cisze i bezpieczeństwo mieszkańców. Chodzi o możliwość parkowania w innych miejscach miasta do tego przeznaczonych za odpłatnością gdyż gmina nie ma miejsc przystosowanych do parkowania dużych aut. W mieście jest plac na trzecim zakładzie, p. Słysz ma duży parking prywatny, na ESKA-erze jest też parking prywatny. Chodzi o dogadanie się z tymi osobami i kierowanie tam tych aut.
 
Na tym protokół zakończono.
Posiedzenie zakończono o godz.14.45.
Protokołowała: J. Wach
 
Przewodniczący Komisji
Andrzej Wójtowicz

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Kietrzu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Zuzanna Świerc
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2007-04-12
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Zuzanna Świerc
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2007-04-12 12:55:00
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Zuzanna Świerc
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2007-04-12 12:55:15
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Zuzanna Świerc
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2007-04-12 14:55:15
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1236 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Protokół kom. miejskiej - 07.02.2007 r.

Akapit nr 1 - brak tytułu


Kietrz, dnia 02 lutego 2007 roku
 
Protokół Nr 2 /2007
posiedzenia Komisji ds. rozwoju miasta, oświaty i usług
Rady Miejskiej w Kietrzu
w dniu 02 lutego 2007 roku.
 
Posiedzenie rozpoczęto o godz. 14,oo
Stan Komisji: 4 członków Obecnych: 3 członków
Nieobecni: H. Kułaga
 
W posiedzeniu uczestniczy:
- Burmistrz Kietrza
- Przewodniczący Rady Miejskiej
- Prezes „Hydrokan” – Z. Bondarewicz
- Z-ca Dyr. ds. mieszkaniowych – E. Lechowicz
 
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Andrzej Wójtowicz, powitał zebranych i przedstawił porządek obrad.
Ad. 1. Zaopiniowanie propozycji stawek opłat czynszowych – radni otrzymali materiały. W komentarzu do przedłożonych propozycji P. Elżbieta Lechowicz – zastępca dyrektora ds. mieszkaniowych spółki „Hydrokan” – przedstawiła standardy mieszkań będących w zasobie gminy, określiła ich kategorie, poinformowała o wysokości wartości odtworzeniowej 1m2 i w tym kontekście o wysokości średniej stawki opłaty czynszowej obowiązującej u nas dotychczas i proponowanej na rok bieżący. Poinformowała również o istniejących wspólnotach mieszkaniowych. W dyskusji nad przedłożonymi materiałami poruszano sprawy zaległości czynszowych i działań zmierzających do ich ściągnięcia, sprzątania w budynkach komunalnych i wspólnotowych, ogrzewania budynków i sposobów na uzyskanie oszczędności w tym zakresie. W wyniku dyskusji Przewodniczący Komisji zaproponował pozytywne zaopiniowanie I wariantu podwyżki stawek opłat czynszowych t.j. o 10%. W głosowaniu jawnym propozycje przyjęto jednogłośnie.
Ad. 2. Zaopiniowanie propozycji stawek opłat za wodę i ścieki – radni otrzymali materiały. W komentarzu do materiałów Prezes „Hydrokan” Zygmunt Bondarewicz poinformował, że przedłożone do zaopiniowania taryfy oparte są na kosztach poniesionych w okresie grudzień 2005 – listopad 2006, omówił rodzaje kosztów oraz czynniki wpływające na ich wzrost – malejące zużycie wody i zrzut ścieków, przejęcie sieci z Kombinatu, własne inwestycje. W dyskusji poruszono sprawy zbyt wysokiego (proponowanego) wzrostu ceny ścieków, potrzeby monitorowania a nawet przymuszania do wywozu szamb na wsiach, możliwościach przyjęcia przez oczyszczalnię zrzutu z szamb, potrzebie rozmowy z wiejską społecznością na ten temat. Odpowiadając na niektóre z poruszonych kwestii Prezes „Hydrokan” poinformował, że w wyniku rozdzielenia koszty na ściekach są wyższe bo zmniejszyła się ich ilość (odejście Kombinatu), spółka nie ma możliwości przymuszenia do wywozu ale sporządziła wykazy osób korzystających z ich usług i przekazała je do referatu ochrony środowiska. Problem jest głębszy ponieważ oczyszczalnia ma ograniczoną możliwość przyjmowania zrzutu z szamb a na budowę sieci nas nie stać – to ogromny koszt. W uzupełnieniu wypowiedzi Burmistrz zobowiązał się poruszać te sprawy na odbywających się w obecnym okresie zebraniach wiejskich. Innych uwag nie zgłoszono. W głosowaniu jawnym, jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowano wysokość stawek zaproponowanych przez „Hydrokan”.
Ad. 3. Zaopiniowanie projektu regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Kietrz – radni otrzymali materiały. Burmistrz Kietrza poinformował, ze przyjęta wcześniej uchwała w tej sprawie została zaskarżona przez nadzór Wojewody ponieważ powtarzała zapisy ustaw – obecny projekt jest od nich wolny. Prosi o ewentualne uwagi bądź zastrzeżenia do projektu.
- F. Sobczuk – tych zastrzeżeń było sporo, z tego 90% dotyczyło powtarzania zapisów ustawy. Jeśli osoba przygotowująca projekt miała dostęp do rozstrzygnięcia sądowego należy przypuszczać, że zrobiła to dobrze, Burmistrz Kietrza, odpowiadając na pytania radnych, poinformował, że zakupu koszy dokonuje gmina, natomiast w odniesieniu do odpadów niebezpiecznych (świetlówki) to każdy zakład musi mieć swój plan ich gromadzenia i utylizacji. Innych uwag nie wniesiono. W głosowaniu jawnym, jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowano projekt.
Ad. 4. Sprawy bieżące.
Burmistrz Kietrza poinformował o następujących sprawach:
- był w Warszawie w sprawie wniosku do mechanizmu norweskiego – dotychczas nie dostaliśmy odpowiedzi, będziemy monitować,
- musimy się przymierzyć do budowy kanalizacji w związku z postępującą budową zapory na Troi, musimy wystąpić do Marszałka o ustanowienie priorytetu w tej kwestii – prosi o wsparcie komisji w rozmowach z Marszałkiem,
- konieczny jest remont budynku urzędu, jest trochę pieniędzy – prosi o przyzwolenie wykonania remontu w roku bieżącym, przy czym przynajmniej część płatności musiałaby nastąpić w roku przyszłym – radni, jednogłośnie, wyrazili zgodę,
- w remontowanym budynku byłego przedszkola w Dzierżysławiu niezbędna jest wymiana okien a to zwiększy koszt remontu – prosi o zgodę na ten wydatek. Rodzina z Kazachstanu, która ma tam (między innymi) zamieszkać przyjeżdża już jutro. Komisja jednogłośnie wyraziła zgodę.
- poinformował również o konieczności rekultywacji starego wysypiska a także o potrzebie uszczelnienia kwatery na nowym wysypisku – będzie to koszt ok. 120 tys. zł.
Przewodniczący Komisji przedstawił propozycję Starostwa o umieszczenie w harmonogramie powiatowym jakiejś imprezy organizowanej przez gminę. Wnosi, aby był to bieg półmaratoński organizowany z okazji Dni Kietrza. W głosowaniu jawnym propozycję przyjęto jednogłośnie.
 
Na tym protokół zakończono.
Posiedzenie zakończono o godz. 16,15.
Protokołowała: A. Skalska
 
Przewodniczący Komisji

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Kietrzu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Zuzanna Świerc
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2007-02-14
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Zuzanna Świerc
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2007-02-14 12:16:24
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Zuzanna Świerc
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2007-02-14 12:16:29
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Zuzanna Świerc
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2007-02-14 13:16:29
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1277 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Protokół kom. rewizyjnej - 25.01.2007 r.

Akapit nr 1 - brak tytułu


Kietrz, dnia 25 stycznia 2007 roku
 
Protokół Nr /2007
posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Kietrzu
w dniu 25 stycznia 2007 roku.
 
Posiedzenie rozpoczęto o godz. 12,3o
Stan Komisji: 4 członków Obecnych: 4 członków
W posiedzeniu uczestniczy: - Skarbnik Gminy
 
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji P. Stanisław Antoszczyszyn, powitał zebranych i poinformował, iż tematem obrad jest zaopiniowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmiany budżetu gminy na 2007 rok.
Temat zreferowała Skarbnik Gminy szczegółowo omawiając proponowane zmiany do tegorocznego budżetu tak pod względem finansowym jak i zadań rzeczowych. Poinformowała ponadto, że do przesłanych radnym materiałów dojdą kolejne zmiany spowodowane zmianą wysokości dotacji – są to środki na windę w przychodni oraz na wodociąg do Rozumic – pismo w tej sprawie wpłynęło do urzędu 22 stycznia br.
Po krótkiej dyskusji i dodatkowych wyjaśnieniach P. Skarbnik propozycje zmian budżetu zaopiniowano pozytywnie – jednogłośnie.
 
Na tym protokół zakończono.
Posiedzenie zakończono o godz. 12,5o.
Protokołowała: A. Skalska
 
Przewodniczący Komisji

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Kietrzu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Zuzanna Świerc
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2007-02-14
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Zuzanna Świerc
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2007-02-14 12:11:30
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Zuzanna Świerc
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2007-02-14 12:11:36
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Zuzanna Świerc
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2007-02-14 13:11:36
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1205 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Nawigacja między stronami listy informacji