ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu

Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • BIP
  • Godło RP
ˆ

Zapytania ofertowe do 30 000 euro

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Zapytanie ofertowe dotyczące wykonania usługi polegającej na kompleksowym opracowaniu "Lokalnego Programu Rewitalizacji miasta Kietrz na lata 2016-2023"

Informacja ogłoszona dnia 2016-05-02 12:08:00 przez Sylwia Maciaszczyk

Akapit nr 1 - brak tytułu

Kietrz, 02.05.2016 r.
 
 
Zapytanie cenowe dla zamówienia publicznego
o wartości nieprzekraczającej równowartości 30.000 euro
 
 
 
W związku z prowadzonym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego o wartości nieprzekraczającej równowartości 30.000 euro, zwracam się z prośbą o przedstawienie oferty cenowej
obejmującej wykonanie usługi polegajacej na kompleksowym opracowaniu Lokalnego Programu Rewitalizacji miasta Kietrz na lata 2016-2023 (zwanego dalej „LPR”, który stanowić będzie podstawę do ubiegania się przez Gminę Kietrz oraz inne uprawnione podmioty o wsparcie projektów ze środków Regionalnego Programu Rozwoju Województwa Opolskiego na lata 2014-2020.
 
Kod CPV 73220000-0 Usługi doradcze w zakresie rozwoju

Akapit nr 2 - brak tytułu

  1. Opis przedmiotu zamówienia:
 
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe opracowanie Lokalnego Programu Rewitalizacji miasta Kietrz na lata 2016-2023 (zwanego dalej „LPR”, który stanowić będzie podstawę do ubiegania się przez Gminę Kietrz oraz inne uprawnione podmioty o wsparcie projektów ze środków Regionalnego Programu Rozwoju Województwa opolskiego na lata 2014-2020.
LPR powinien zostać opracowany zgodnie z Wytycznymi w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020 opracowanymi przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju Regionalnego  i winien zawierać wszystkie elementy określone w ww. wytycznych.
Wykonawca będzie odpowiedzialny za zaangażowanie społeczności lokalnej rewitalizowanych obszarów do tworzenia LPR tak, aby różne grupy interesariuszy (w tym radni Rady Miejskiej w Kietrzu) mogły współdecydować o jego kształcie na każdym etapie tego procesu (diagnozowanie, programowanie, wdrażanie, monitorowanie). Wykonawca będzie zobowiązany do przeprowadzenia minimum czterech konsultacji społecznych oraz do zredagowania końcowej wersji dokumentu. Wykonawca musi przeprowadzić konsultacje w poniżej przedstawionych formach (min. 1 forma z punktu a) oraz minimum 3 formy z punktu b) w tym minimum 1 warsztaty i 1 spotkanie):
a)      zbieranie uwag w postaci papierowej lub elektronicznej, w tym za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej lub formularzy zamieszczonych na stronie podmiotowej gminy w Biuletynie Informacji Publicznej;
b)      spotkania, debaty, warsztaty, spacery studyjne, ankiety, wywiady, wykorzystanie grup przedstawicielskich lub zbieranie uwag ustnych.
W celu uwzględnienia wyników zaangażowania społeczności w realizację projektu Wykonawca zobowiązany będzie do sporządzenia raportu z konsultacji społecznych, opisującego propozycje oraz uwagi, a także stopień ich uwzględnienia w ostatecznym kształcie LPR. Raport należy przekazać w 1 egzemplarzu papierowym oraz 1 egzemplarzu w wersji elektronicznej (na dowolnym nośniku) wraz z opracowanym LPR.
 
Wykonawca jest zobowiązany do opracowania projektu uchwały zatwierdzającej LPR wraz z uzasadnieniem oraz do uczestnictwa w sesji Rady Miejskiej w Kietrzu, podczas której LPR będzie zatwierdzany (przewidywany termin sesji: 29 września 2016 r.) w celu udzielania ewentualnych wyjaśnień.
 
Zgodnie z obowiazującymi przepisami prawa LPR będzie podlegał ocenie przez powołany w UMWO  Zespół ds. Rewitalizacji bądź w ramach konkursu planowanego przez Instytucję Zarządzajacą RPO WO, w związku z czym Wykonawca zobowiązany będzie do dostosowania opracowanego dokumentu do ewentualnych uwag/zaleceń ww. instytucji w terminach przez nią określonych w ramach wynagrodzenia ustalonego w umowie. Ponadto ostateczny termin wykonania LPR może zostać przedłużony do chwili zatwierdzenia go przez Zespół ds. Rewitalizacji/IZ RPO WO.
 
Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania następujacego harmonogramu prac nad opracowaniem LPR:
  • II poł. maja - sierpień 2016 r. - opracowywanie LPR wraz z konsultacjami społecznymi (min.  4 konsultacje w tym min. 1 warsztaty i min. 1  spotkanie);
  • Do dnia 14 września 2016 r. przekazanie opracowanego LPR Zamawiającemu, podpisanie protokołu odbioru
  • wrzesień 2016 r. – zatwierdzenie/przyjęcie LPR przez Radę Miejską w Kietrzu (uchwała);
  • Do 1 października 2016 r. przekazanie przez Zamawiającego zatwierdzonego przez Radę Miejską w Kietrzu LPR  do oceny przez Zespół ds. Rewitalizacji powołany w UMWO;
  • Do 30 października 2016 r. – ocena LPR przez Zespół ds. Rewitalizacji, przekazanie ewentualnych uwag/zaleceń do opracowanego LPR.
  • Do 30 listopada 2016 r. przekazanie skorygowanego przez Wykonawcę i ponownie uchwalonego przez RM w Kietrzu LPR.
  • Do 15 grudnia 2016 r. ocena i zatwierdzenie LPR przez ww. Zespół, przekazanie Zamawiającemu  informacji o zatwierdzeniu LPR.
 
Wszelkie dane potrzebne do opracowania LPR winny zostać zebrane i przetworzone przez Wykonawcę.
Wykonawca jest zobowiązany do przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko LPR  w tym opracowania wniosku o wydanie opinii do Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego i Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w sprawie konieczności lub braku konieczności sporządzenia Prognozy Oddziaływania na Środowisko oraz uwzględnieniu ewentualnych uwag w dokumencie (na podstawie ustawy z dn. 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko Dz. U. z 2013 r. poz. 1235 z zm.).
 
Opracowany LPR zostanie przekazany Zamawiającemu w 3 egzemplarzach oraz w wersji elektronicznej edytowalnej (na dowolnym nośniku).
Osobą upoważnioną do odbioru zamówienia będzie kierownik Zespołu Roboczego ds. Rewitalizacji Kietrza.
 
  1. Termin wykonania przedmiotu zamówienia:
 
do dnia 14 września 2016 r. – przekazanie Zamawiajacemu finalnej wersji dokumentu, która zostanie przedstawiona podczas obrad RM w Kietrzu.
 
  1. Kryteria wyboru ofert:
 
Kryterium oceny oferty składa się z dwóch czesci:
1. Cena 80% (maks. 80 pkt.)
2. Doświadczenie wykonawcy 20% (maks. 20 pkt.), badane na podstawie złożonego przez Wykonawcę Wykazu usług - opracowanych LPR (załącznik nr 4 do Zapytania cenowego).
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta spełniajaca warunki zapytania ofertowego z najwyższą liczbą punktów.
Ilość punktów uzyskanych przez Wykonawcę zostanie obliczona wg. następującego wzoru:
a) Cena najniższej oferty podzielona przez cenę badanej oferty x 100 punktów x 80%
b) Doświadczenie Wykonawcy w przygotowaniu LPR:
- 1 opracowany LPR – 1 pkt.,
- 2 opracowane LPR – 5 pkt.,
- 3 opracowane LPR – 10 pkt.,
- 4 opracowane LPR – 15 pkt.,
- 5 i więcej opracowanych LPR – 20 pkt.
Suma pozycji a) i b) stanowi sumę punktów jaką Wykonawca otrzyma w ramach oceny ofert.
 
 
  1. Zamawiający:
 
Gmina Kietrz
ul. 3 Maja 1
48-130 Kietrz
NIP 748-15-18-629
 
  1. Warunki płatności:
 
Wynagrodzenie płatne będzie w trzech transzach:
  1. I transza w wysokosci 25% wynagrodzenia po odebraniu przedmiotu zamówienia przez Zamawiającego i podpisaniu protokołu odbioru.
  2. II transza w wysokości 25% wynagrodzenia po przyjęciu treśći LPR przez Radę Miejską w Kietrzu.
  3. III transza w wysokosci 50% wynagrodzenia po przyjęciu /zatwierdzeniu LPR przez Zespół ds. Rewitalizacji powołany w UMWO bądź w ramach konkursu planowanego przez Instytucję Zarządzajacą RPO WO.
Płatność wynagrodzenia nastąpi przelewem na rachunek wskazany przez Wykonawcę w terminie 14 dni od daty dostarczenia do Zamawiajacego faktury/rachunku wraz z podpisanym przez przedstawiciela Zamawiającego protokołem odbioru dla I transzy, dla transzy II i III odpowiednnio na podsatwie wystawionych faktur/rachunków.
 
  1. Warunki udziału:
 
  1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
  1. Posiadania uprawnień do wykonywania okeślonej działalności czy czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
  2. Posiadania wiedzy i doświadczenia.
  3. Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
  4. Sytuacji ekonomicznej i finansowej
  5. Opracowali przynajmniej jeden LPR. Wykonawcy, którzy nie wykonali przynajmniej jednego LPR zostaną z postępowania odrzuceni z uwagi na brak spełnienia warunków udziału.
Zamawiajacy uzna powyższe warunki za spełnione, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków – zgodnie z załącznikiem nr 2 do zapytania cenowego.
  1. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, które winien złożyć Wykonawca potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu:
  1. Formularz ofertowy.
  2. Oświadczenie potwierdzające spełnienie warunków.
  3. Oświadczenie potwierdzajace brak przesłanek wykluczenia Wykonawcy.
  4. Wykaz usług.
 
  1. Inne informacje ważne dla Zamawiajacego:
 
Gmina Kietrz złożyła wniosek o udzielenie dotacji w ramach Konkursu dotacji Przygotowanie lub aktualizacja programów rewitalizacji (Konkurs organizowany przez Województwo Opolskie oraz Ministerstwo Rozwoju). Z uwagi na powyższe Wykonawca winien zapoznać się z wyciągiem z wniosku o dofinasnowanie:
Po przeanalizowaniu zjawisk kryzysowych w sferze społecznej, a także gospodarczej i technicznej na obszarze miasta pod kątem przesłanek rewitalizacji, ustalono iż obszar zdegradowany, wstępnie przewidywany do objęcia LPR obejmował będzie swoim zasięgiem centrum Kietrza oraz otaczające go podobszary. Na omawianym obszarze zdiagnozowano następujące problemy i zjawiska negatywne: 
  • społeczne: wysokie, długotrwałe bezrobocie wśród mieszkańców obszaru przewyższające średnią dla woj. opolskiego, nasilające się zubożenie społeczeństwa – konieczność zwiększania dostępności do publicznych usług społecznych, wysoka przestępczość, kumulacja problemów starzenia się społeczeństwa i brak odpowiedniej infrastruktury towarzyszącej. Przeprowadzona w roku 2015 Diagnoza Lokalnych Zagrożeń Społecznych wykazała, iż znaczącym problemem jest nadużywanie alkoholu, narkotyków oraz innych środków odurzających zarówno wśród młodzieży szkolnej jak i osób dorosłych;
  • gospodarcze:  zdegradowane obiekty budownictwa mieszkaniowego oraz pełniącego funkcje gospodarcze (usługowe) wymagające odnowienia, brak realizacji inicjatyw wspomagających mieszkańców w funkcjonowaniu na rynku pracy, występowanie obszarów wcześniej wykorzystywanych na cele publiczne, którym należy nadać nowe funkcje społeczne lub gospodarcze, duża rotacja podmiotów gospodarczych działających na terenie miasta, niska zasobność materialna mieszkańców miasta, stanowiąca barierę rozwoju działalności gospodarczej;
  • techniczne: zły stan techniczny obiektów wykorzystywanych dla celów społecznych i gospodarczych, nieharmonijne zagospodarowanie terenu (łączenie różnych funkcji na małym terenie w sposób nieprzemyślany przestrzennie), zły stan lub brak dodatkowych funkcji technicznych obiektów pełniących funkcje społeczne, brak obiektu, w którym można byłoby objąć  wsparciem osoby starsze i niepełnosprawne.
Z kolei analiza lokalnych potencjałów wskazuje mocne strony ww. obszaru, którymi są: lokalizacja w bliskości głównych szlaków tranzytowych i w bliskości granicy z Republiką Czeską, branża usługowo‑handlowa i budownictwo jako dominujące  strefy działalności gospodarczej obok rolnictwa, dobra przepustowość połączeń drogowych przebiegających przez miasto, wysoki stopień zwodociągowania, rozwiązany problem gospodarki odpadami, całodobowy ośrodek zdrowia, funkcjonujący zakład opiekuńczo-leczniczy.
W celu dokonania powyższej diagnozy wykorzystano analizy przeprowadzone dla  Strategii Rozwoju Gminy Kietrz na lata 2012-2020, Strategii Rozwoju Obszaru Funkcjonalnego Partnerstwo Nyskie 2020 na lata 2016-2026 z perspektywą do 2030 roku, Gminnej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych dla Gminy Kietrz na 2016 rok.
Równolegle z opracowywaniem przez wykonawcę LPR zostanie powołany Zespół Roboczy ds. Rewitalizacji Kietrza składający się pracowników Urzędu Miejskiego w Kietrzu i jednostek podległych oraz radnych, którzy zajmują się obszarami, które w największym stopniu będą podlegać wsparciu w ramach LPR. Zespół będzie pełnił funkcję ciała doradczego dla Burmistrza Kietrza w przedmiotowej kwestii oraz dodatkowo będzie pełnił nadzór nad opracowywaniem LPR przez wykonawcę.
LPR zostanie przygotowany na lata 2016-2023. Na podstawie przeprowadzonej diagnozy dokonano analizy problemów oraz zjawisk negatywnych, co z kolei wstępnie przekłada się na  następujące cele i kierunki działania: tworzenie na obszarze poddanym rewitalizacji warunków lokalowych i infrastrukturalnych (adaptacja, przebudowa, remont) dla rozwoju usług społecznych, w tym domu dziennego pobytu dla seniorów i osób niepełnosprawnych oraz gospodarczych w celu wspierania rozwoju przedsiębiorczości. Realizacja działań uzupełniających, nakierowanych na zwiększenie szans mieszkańców obszarów objętych rewitalizacją na rynku edukacyjnym oraz lokalnym i regionalnym rynku pracy. Porządkowanie starej tkanki urbanistycznej pod cele usługowe, kulturowe, edukacyjne, gospodarcze, turystyczne lub rekreacyjne. Działania nie inwestycyjne ukierunkowane na rozwój zasobów ludzkich.
 
  1. Miejsce, sposób oraz termin składania ofert:
 
Ofertę zawierającą żądane informacje proszę złożyć do dnia 12 maja 2016 r. (czwartek)
 
Dopuszcza się złożenie oferty:
– w formie pisemnej na adres:  Gmina Kietrz, ul. 3 Maja 1, 48-130 Kietrz
                                                                                          (adres zamawiającego)
 
– za pośrednictwem faksu: +48 77 485 43 59 lub
                                                                                                       (nr faksu)
 
– za pośrednictwem poczty elektronicznej:
                                                                                                   (adres e-mail)
 
Zamawiajacy zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania bez podania przyczyny na każdym jego etapie.
 
Informacja o wyniku procedury udzielenia zamówienia zostanie umieszczona na stronie internetowej www.kietrz .pl oraz na stronie BIP Gminy Kietrz.
 
  1. Przewidywany termin wyboru oferty:  do dnia 18 maja 2016 r.
  2. Przewidywany termin podpisania umowy z Wykonawcą: do dnia 20 maja 2016 r.
  3. Osoba do kontaktu:
P. Sylwia Maciaszczyk tel +77 485 43 56 wew. 36, fax. +48 77 485 43 59, e-mail: . Wszelkie wnioski, zawiadomienia dotyczące procedury Zamawiający i Wykonawcy przekazują na piśmie, faksem lub drogą elektroniczną.
 
  1.  Określenie warunków dokonywania zmian umowy:
Zamawiający dopuszcza możliwość zmian umowy. Zmiany mogą dotyczyć w szczególności:
  1. Terminu wykonania usługi
  2. Zmiany powszechnie obowiazujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia stron.
  3. Zmiany osób do kontaktu.
  4. Zmiany stawki podatku VAT.
  5. Zmian dotyczących sposobu płatności.
Wszelkie istotne zmiany w umowie wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
                                                                                                                                                                      
 
 
 
 
 
 
 
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Kietrzu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Sylwia Maciaszczyk
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2016-05-02
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Sylwia Maciaszczyk
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2016-05-02 12:07:56
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Sylwia Maciaszczyk
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2016-05-02 12:08:00
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Sylwia Maciaszczyk
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2016-05-02 15:39:10
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1230 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony